بین الملل

همپیمانان قدس-۷؛ محور مقاومت نیازمند «مقاومت فرهنگی» و «تصمیمات فرهنگی» است

به گزارش خبرگزاری بین المللی المیادین ، ​​ویژه برنامه اتحاد القاعده به مناسبت پانزدهمین سالگرد پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه علیه صهیون در سال 2006. مربوط به مبارزات فرهنگی و فرهنگی پرداخت.

این شبکه میزبان گروهی از شاعران و هنرمندان عرب در لبنان ، سوریه ، تونس ، یمن و عراق است. این روشنفکران بر لزوم تمرکز بر “تصمیمات فرهنگی” برای جبهه مقاومت منطقه تأکید کردند.

میهمانان شبکه در لبنان ضمن تأکید بر اینکه چترهای فرهنگی جامع است ، بنابراین می تواند زمینه فعالیت در سایر زمینه ها باشد ، بر توسعه استراتژی های فرهنگی برای محور مقاومت و القدس (متحدان) تأکید کردند. قدس)

ملیتا جنوب لبنان؛ ما باید یک گروه مقاومت فرهنگی داشته باشیم

محمد کوثرانی ، محقق مهندسی فرهنگی لبنانی در پاسخ به این س ifال که آیا می توان از “تاب آوری فرهنگی” به عنوان سلاحی استفاده کرد ، گفت: بله ، اگر شرایط مناسب باشد می تواند ابزاری باشد. می گویم ابتدا باید طبقه بندی کنیم. طبقه بندی های سیاسی و نظامی. ما هیچ مبارزه فرهنگی نداریم. این شرط اصلی است. دوم ، یک برنامه و استراتژی مشترک فرهنگی برای گروه مقاومت. اگر چنین چیزی به حوزه های نظامی و سیاسی بچسبد ، تأثیر آن دو برابر خواهد شد.

کوثرانی با تأکید بر اهمیت کار فرهنگی گفت که یکی از ضروریات این است که در فرهنگ محور تصمیم گیری شود. من موافقم که صدای گلوله و جنگ بلندتر از صدای همه چیز است ، اما لازم نیست تصمیمات فرهنگی دست و پا گیر باشد یا به سادگی نسبت به هنرها و اشکال هنری که به مرور زمان به آنها عادت کرده ایم تعصب داشته باشد. پنجاه سال گذشته ، اما اینجا ما در مورد صحنه فرهنگی و صحنه های کار عملی صحبت می کنیم که استراتژیک سیاست و ارتش را ایجاد می کند و به آنها خدمت می کند. استراتژی فرهنگی چتر بزرگی است که مناطق دیگر را با هم ادغام می کند و می تواند زمینه را برای فعالیت در زمینه های دیگر از جمله سیاست ، امنیت و ارتش هموار کند.

کوثرانی گفت: نقش روشنفکران در صحنه فرهنگی فعلی کمرنگ شده است ، اما البته صحنه امروز کاملا متفاوت از صحنه فرهنگی سنتی است. علاوه بر این ، مدیران در ایجاد نقش مسخره برای روشنفکران سنتی موفق بوده اند. نیاز به خروج از این بحران و قطع رابطه مشکوک بین حاکمان و روشنفکران سنتی و گشودن یک جبهه فرهنگی جدید به نفع روشنفکران مربوطه است.

محققان لبنانی از اهمیت کار فرهنگی محور مقاومت صحبت کرده اند. امروزه استفاده سنتی از اشکال فرهنگی است و نه عقل. افراد با دانش باید درگیر شوند و انگیزه داشته باشند تا نسبت به آنچه امروز اتفاق می افتد واکنش نشان دهند.

نوار غزه؛ واقعیت فلسطین این است که تحت اشغال است

یو الغول نویسنده ادبیات فلسطینی در پاسخ به این س whetherال که آیا فلسطین از نظر فرهنگی در جهان خارج غایب است ، گفت: “م theسسه فرهنگی فلسطین کجا و م institutionسسه فرهنگی دیپلماتیک فلسطین کجا؟” . امروز کار به جایی رسیده است که یک فعال فرهنگی فقط می تواند به فکر شام خانوادگی خود باشد. نهاد فرهنگی فلسطین و وزارت فرهنگ باید سهم خود را ایفا کنند اما در هر صورت اگر متفکر فرهنگی سرزمین خود را در برابر نان و وطن نگه ندارد ، سرانجام شکست خواهد خورد.

یوس همچنان در مورد ارتباط بین انعطاف پذیری و عناصر دانش و هوش صحبت می کرد [و روشنفکران] در صورت عدم پایداری ، هزینه محصول فرهنگی آنها چقدر است؟ چه ارزشی دارد؟ اکنون برخی از روشنفکران فلسطینی [به دلیل مهاجرت] آنها در آمریکای لاتین هستند. امروز همه در مورد وضعیت جامعه خود صحبت می کنند. واقعیت جامعه فلسطین زندگی زیرپوشش اشغالگران است. به همین دلیل دانش آموزان باید صبور باشند. قلم نقاش و قلم هنرمند گلوله ها و سلاح های اوست.

دمشق؛ کار فرهنگی دشمن تلاشی است برای فراموش کردن ارزش های ما

حسن حمید ، نویسنده سوری ، در پاسخ به این سال که آیا مقاومت می تواند خاک سوریه را از تروریست ها تصرف کند و آزاد کند ، گفت که در این مرحله ، محور مقاومت می تواند “اطلاعات نگران کننده” را در یک دهه آتش سوزی فراهم کند؟ [ده سال بحران] ما در میانه نبرد هستیم.

حسن حمید توضیح داد که یکی از اقدامات دشمن در طول دهه ها حذف یا تحریف ارزشهای فرهنگی دلسوزانه مانند وطن پرستی بود. به عنوان مثال ، آنها نمی خواهند ما در مورد جنبه های مثبت جنگ صحبت کنیم [جنگ با رژیم صهیونیستی] یا برای تعریف برخی از شخصیت های تاریخی ما. دشمن در تلاش است تا از طریق رسانه های خود ، از جمله دانشگاه ها ، همه این موارد را نابود کند. بنابراین آنها شبکه ماهواره ای روزنامه ها و سایر رسانه ها را برای رسیدن به این هدف راه اندازی کردند.

بغداد مربیان مربوطه باید بسیار آگاه باشند

علی واجیح با اشاره به یک عالم عراقی گفت: اگر خوب دقت کنیم ، او شخصی است که قبل از تحصیل نگران است. بنابراین آموزش درک لازم است.

المدین از آن روز پرسید که آماد ماتا [شاعر بزرگ و معروف و ضد استعماری عراق] و پایه های برخی رژیم ها را متزلزل کنید. صدای این شعر امروز شنیده نمی شود. علی واجاحی جواب منفی داد. این یک شعر از اشکال مختلف است و فقط آن شعرهای باستانی دهه شصت و هفتاد است. [قرن بیستم] نه امروز اشکال مختلفی دارد. وقتی محمود درویش درگذشت [شاعر و مبارز فلسطینی] و مظفرالنواب [شاعر و فعال سیاسی عراقی] آنها شعر می خواندند ، با میلیون ها نفر صحبت کردند. امروز ، میلیون ها نفر به طور یکسان ، به لطف شبکه های اجتماعی ، همه شما یک سیستم عامل دارید. به همین دلیل است که شما دیگر صدای کلیسا و قبله نیستید.

تونس مربیان دلسوز باید وضعیت مستضعفین را درک کنند

“به یاد دارم در تونس یک سالن کوچک به ارتفاع 100 متر در وسط محله قدیمی وجود داشت که وی تقریباً تمام فعالیت های خود را به صورت رایگان ارائه می داد. هال در سال 2017 جنبش بزرگی را برای مخالفت با دعوت جشنواره “Qartaj” از میشل بووانا ، هنرمند صهیونیستی آغاز کرد. در واقع فعالیت های این سالن فرهنگی جرقه اعتراضاتی بود که پس از آن علیه این فعالیت شکل گرفت و این اعتراض به حدی زیاد بود که تصمیم گیرندگان را از این تصمیم ناراضی کرد. مثال دیگر ترانه ای است که در آن یک خواننده تونسی می خواست با یک هنرمند سیسین شعری اجرا کند و می خواست کمپین خود را راه اندازی کند اما این کمپین بر خلاف او پیش رفت.

زرداری در پاسخ به این س whyال که چرا نبردهای اخیر در غزه (صف القدس) را رهبری کرده و از دیگران خواسته است که علیه رژیم شیعه موضع بگیرند ، گفت: “زیرا هنرمندان فقط در جامعه زندگی می کنند. الف”. او نمی توانست در برج عاج بنشیند و فقط رمان ببیند و بنویسد یا ترانه خود را بخواند. این هنرمند حتماً درد مردم فلسطین را احساس کرده است. مربیان دلسوز باید وضعیت مستضعفین را درک کنند. اضطراب محرک اصلی دانشمندان و هنرمندانی است که باید از درون وارد شوند.

اء؛ روشنفکران نگران نباید بی طرف باشند

ولید حسام شاعر یمنی در مورد نقش روشنفکران یمنی تحت جنگ و محاصره [عربستان سعودی و آمریکا] وی گفت: مهم این است كه ما به “تاب آوری فرهنگی” نیاز داریم. مبارزه محدود به مرزهای کشور نیست. از نظر اطلاعاتی یمن ، باید بگویم که او همچنین قلب آنچه در منطقه اتفاق می افتد است. جنگ و تجاوز واقعیت های یمن را تحت تأثیر قرار داده و در نتیجه روشنفکران حضور داشته اند.

حسام درباره روشنفکران یمنی که نگران بودند گفت: “عقل واقعی ، موضع طبیعی او باید مقاوم باشد.” او مجبور بود بدون هیچ گونه دستور و احضاریه ای رسمی به ذات خود عمل کند. طبیعت او باید حرکت و ایستادگی در برابر ظلم باشد. در مورد صحنه فرهنگی امروز در یمن ، باید بگویم که مهاجمان قبل از حمله ، روش های مختلفی را برای به دست آوردن خواست روشنفکران و روشنفکران یمنی امتحان کردند. فرهنگ نباید خنثی باشد و نه تنها باید بایستد بلکه باید پیش قدم باشد.

حسام گفت متجاوزان در یمن ، که در حال اجرای برنامه های جهانی دشمنان ایالات متحده و سیک بودند ، در تلاش بودند تا با تجاوزات نظامی خواست مردم را به عنوان مسئله ای در نظر بگیرند. خلیج رسانه [فارس] و رسانه های کشورهای متجاوز دیگر با ایجاد شرایط جدید مانند “حاکمیت قانون” “حمایت از حاکمیت قانون” [اشاره به دولت مستعفی و فراری یمن] آنها در تلاشند واقعیت را تغییر دهند.

انتهای پیام / صفحه


دکمه بازگشت به بالا