استان ها

احیای طرح‌های فرهنگی فارس/حافظ نماد ملی و فرهنگی است

سلام آنلاین / پرس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد با همکاری استاندار فارس و خیرین استان بقیه طرح های فرهنگی به زودی اجرایی می شود.

محمدمهدی اسماعیلی شامگاه چهارشنبه 29 مهرماه در مراسم بیست و ششمین سالگرد حافظ در شیراز گفت: سال ها و قرن ها نام حافظ بزرگ نماد بوده است، ملت و فرهنگ اسلامی ایران و در همه جا. نام ایران و تمدن شکوهمند ایرانی و اسلام نام حافظ در آنجاست.

وی افزود: «در تمام جغرافیای ایران نام و یاد حافظ روشن است و کمتر شهر اسلامی در جهان است که نام حافظ را نشنیده و به عنوان نویسندگان معروف از آن یاد نکنند.» یکی که آورده شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: می گویند تیمور با حافظ آشنا شد و حاصل این دیدار شعر معروف «اگر ترک شیرازی دل ما را / به خال هندویش سمرقند و بخارا بدهد» بود. .

فرهنگ دوستی ایرانی

اسماعیلی همچنین با اشاره به فرهنگ و ادب فارسی گفت: فرهنگ ایرانی و مردمان این سرزمین منحصر به فرد هستند و این ویژگی فرهنگ دوستی بیش نیست.

وی همچنین درباره جهانی بودن اسلام و تأثیر اسلام بر زبان ها در بسیاری از نقاط جهان گفت: با ورود اسلام به ایران و تلفیق با فرهنگ عمیق ایرانی، مردم ایران نیز خدمات ویژه ای به اسلام ارائه کردند. به دلیل همین فرهنگ عمیق، ایرانیان علاقه خاصی به ادبیات فارسی داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این علاقه ما را بر آن داشت تا اشعار فارسی نویسان را جزء لاینفک آموزه های ایرانیان در تاریخ ایران ببینیم، افزود: سعدی و حافظ در ادبیات و به دلیل ارتباطی که با آنها دارند، شورشی هستند. قرآن در میان مردم ایران او جایگاه ویژه ای پیدا می کند.

اسماعیلی یادآور شد: تأثیر کلام حافظ این بود که او در سراسر ایران حضور داشت و حافظ در همه مراسم ایرانی جایگاه ویژه ای داشت و نماد هویت ایرانی بود.

وی گفت: ما شاهد تأثیر نقش ایران در جهان و در همه دوران ها و مواجهه با هجمه های فرهنگی و تهاجم فرهنگی هستیم، بنابراین دشمن در تلاش است تا نقاط قوت فرهنگی و انقلابی ایران را تضعیف کند.

دیوان اشعار رهبرانقلاب در دسترس علاقمندان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به زودی دیوانسری رهبری به صورت مکتوب فاخر در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

اسماعیلی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه حوزه فرهنگی در کنار دیگر مسائل انقلاب یکی از موضوعات مهم انقلاب است و دولت توجه ویژه ای به مسائل فرهنگی داشته است، گفت: رئیس جمهور کشورمان. ببینید چند پروژه فرهنگی بعد از دو دهه در حال تکمیل و اجرا هستند.

وی اعلام کرد با همکاری استاندار فارس و خیرین استان بقیه طرح های فرهنگی به زودی اجرایی می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد فاشیست های اسلامی، اتحاد و همبستگی مردم زیر یک پرچم تحت رهبری رهبری را مهمترین عامل موفقیت دولت و نظام خواند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا