اجتماعی

غرب ترکیه در محاصره ریزگردها

پس از آنکه طوفان شنی در شمال آفریقا رخ داد و چند روز پیش آسمان یونان را در «مه نارنجی» فرا گرفت، مقادیر زیادی گرد و غبار با وزش بادهای شدید از منطقه خارج شد و دیروز (پنجشنبه) به غرب ترکیه رسید و منجر به کاهش کیفیت هوا و دید شد در برخی شهرها

به گزارش سلام آنلاین، روزنامه “هوریت دیلی” در این گزارش نوشت: هوای گرم از سمت لیبی به غرب ترکیه رسیده و شهرهایی مانند استانبول، ازمیر، آنتالیا، بولو، تکیرداغ و موغلا را پوشش داده است.

در این گزارش آمده است که افزایش سطح ذرات معلق تحت نظارت «شبکه ملی پایش کیفیت هوا» در ترکیه در این مناطق مشاهده شده و کمی فراتر از استانداردهای سازمان جهانی بهداشت است.

کارشناسان می گویند که این رویدادهای آب و هوایی ناشی از انتقال شن و غبار به دلیل بادهای شدید است که عمدتاً از جنوب صحرای آفریقا می باشد.

پیش بینی می شود تا اواخر امروز (جمعه) اثر جوی کاهش یابد، اما تا دو روز آینده در نواحی ساحلی و جنوب شرقی آناتولی ادامه خواهد داشت.

غرب ترکیه در محاصره میکروارگانیسم ها

رصد خوب گرد و غبار در استانبول – آوریل 2024 / عکس: “Hurrit Daily”

با این حال شبکه ملی پایش کیفیت هوای ترکیه اعلام کرده است که به دلیل هوای استانبول، تجمع این ریزگردها افزایش نخواهد یافت و سلامت شهروندان را تهدید نمی کند.

در همین حال، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از شهردار استانبول اعلام کرد که کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط شهر نگران کننده است و به ساکنان توصیه شده است که از پیاده روی و فعالیت های ورزشی در فضای باز خودداری کنند. .

کارشناسان همچنین توضیح می دهند که افزایش چنین پدیده های اقلیمی در خاورمیانه و جنوب غربی آسیا به دلیل تغییرات اقلیمی است و ممکن است در آینده مناطق غربی و جنوبی ترکیه را تحت تاثیر قرار دهد.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا