فرهنگ و هنر

شهادت سردار سلیمانی نقطه عطف فرهنگی بود/ اثر متقابل قدرت فرهنگی و امنیت ملی بر کسی پوشیده نیست

وزیر کشور در دولت سیزدهم در گردهمایی رایزنان فرهنگی 60 کشور جهان گفت: غرب ضعف بزرگ فرهنگی خود را پشت جذابیت این صنعت پنهان می کند.

به گزارش سلام آنلاین، به نقل از احمد وحیدی از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگی و ارتباطات اسلامی، عصر امروز (12 مرداد) و در سومین روز از دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور، با اشاره به ماموریت های سنگین . حوزه بین الملل از سربازان فرهنگی نظام در سخنانی گفت: ابتدا لازم می دانم از اولین رئیس سازمان ارتباطات فرهنگی و اسلامی حضرت آیت الله تسخیری یاد کنم که همواره به توسعه فرهنگی توجه دارد نه اینکه از ایشان غافل شد. ماموریت ها و مسئولیت ها با اینکه در آخر عمر حوصله اش سر رفته بود.

رئیس سابق کمیسیون دفاعی-امنیتی شورای راهبردی روابط خارجی گفت: در راستای گسترش علم و معارف اسلامی به جهانیان و تبیین جایگاه و جایگاه انقلاب اسلامی و جهت گسترش آن. روابط فرهنگی با ملل و اقوام مختلف جهان به ویژه کشورهای همسایه اولین بحث کشش رایزنی فرهنگی در ابعاد مختلف آن را به خود اختصاص دهد. چارچوبی که به درستی تحلیل شده باشد، قدرت ملی را تحلیل و تبیین خواهد کرد.

وحیدی گفت: یکی از ابعاد سنجش قدرت ملی، تحلیل قدرت فرهنگی هر کشور است که بررسی آماری عناصر تأثیر فرهنگی در رابطه با سطح واقعی محاسبه ظرفیت محسوب می شود. از طرف دیگر وقتی بتوانیم مخاطبان خود را بدون توجه به طبقه بندی اجتماعی در سطح حوزه مورد نظر یا در جهان بینی متقاعد کنیم و با شبهات یا مشکلاتی مواجه شویم و آنچه را که به آن نظر گفته می شود بیان کنیم.عمومی به داده ها و تحلیل های آماری. ما می‌خواهیم جذب کنیم، اینجاست که می‌توان از تأثیرات و قدرت‌های فرهنگی صحبت کرد.

فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ارتقای اقتدار فرهنگی نیازمند نقش فعال و وجود سناریوی ساختارمند است، گفت: در شرایط کنونی نظارت و کنترل فعال مستشاران همگان نیست. پنهان شده است. از هرکسی جز نماینده فرهنگی جمهوری اسلامی ایران سزاوار است در عوض حضور منفعلانه در محل ماموریت خود به بازی سازی می انجامد و به جای تاثیرپذیری از شرایط منطقه و کشور میزبان، بر توسعه تاثیر می گذارد. .

جاخوري اسلامي وزير كشور در ادامه با تاكيد بر تقويت گفت و گو و روابط فرهنگي كشورمان با كشورهاي همسايه، خاطرنشان كرد: اين اصلي است كه زماني كه انرژي فرهنگي ما افزايش يابد، امنيت ملي ما رشد خواهد كرد و عناصر فرهنگ و امنيت هر دو بر سر راه خواهند بود. همین سکه است و یک مشاور محترم فرهنگی در این زمینه ضامن این قدرت یا امنیت مورد نیاز می باشد.

وحیدی از مشاوران فرهنگی خواست نگاهی مشابه و توجه حداکثری به موضوع وحدت اسلامی داشته باشند و گفت: اکنون سوالی که مطرح می شود این است که آیا باید فعال و غیر منفعل باشیم، با چه توانی باید این مهم را انجام دهیم. چیز. پاسخ ساده است و می خواهم توجه شما را به این نکته جلب کنم که نباید نسبت به توانایی های خاص و نه توانایی های نادر بی تفاوت باشیم. به گفته بسیاری از صاحب نظران عرصه فرهنگ، ما قبلاً یک ابرقدرت فرهنگی بودیم و شک نداریم که ارزشی بیشتر از رقابت با یک کشور مطالبه گر نداریم، ثروت و ظرفیت کمتری نداریم.

وی افزود: امروز قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران کافی است تا در بین ملت های بزرگ نیجریه شاهد باشیم که چگونه در قالب فعالیت های طلاب مدرسه انقلاب اسلامی شگفتی ایجاد کرده است. جلب شد و البته حملات سازمان های اطلاعاتی غربی و عربی. واکنش ها به خوبی متمرکز بود. این نشانگرها آیاتی از قدرت فرهنگی اسلام ایرانی است که باید منتشر و تبیین شود. می‌خواهم بهترین و ساده‌ترین نمونه‌هایی را که در مجموعه‌ای که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ترتیب داده و در چارچوب حضور سردار دلها در این سازمان به آن اشاره شده است، بیان کنم. شهادت سردار قاسم سلیمان پدیده ای ساده است، اما این اتفاق را باید نقطه عطفی در فرهنگ دانست که در نتیجه وحدت بیشتر جبهه مقاومت شکل گرفت و تصاویر غیرقابل پیش بینی شکل گرفت. رسانه های جهان از نحوه تدفین آن شهید. خب اینها صلاحیت های فرهنگی است. چقدر جهت گیرانه و شیفته است که همین آهنگ سلام کمندت که مایه تعجب خارجی هاست در کشورهای مختلف دنیا تکان خورد.

وحیدی با اشاره به تلاش غرب برای پنهان کردن ضعف بزرگ خود در پشت حصار صنعتی، گفت: غرب برخلاف ارزش‌های معنوی ایران اسلامی، از انسانیت تا مرز بدن‌گرایی سرازیر شد و انسان را با تمام فکر و روحش قرار داد. بعد الهی به بدن مادی. و با استفاده از ابزارهای رسانه ای و صنعتی جذاب، این فعالیت را نیز عادی می کند. در عمق آنچه از غرب دیده می شود، یک بن بست جدی در حوزه فرهنگی وجود دارد که چون شانته از ثروت بی بهره است، به جای اینکه مثبت عمل کنند، ترفندهای مثبت ایجاد می کنند و به جای مطرح کردن ترفندهای خود. وضعیت تلاش می کنند جایگاه معنوی را پایین بیاورند و ایران هراسی و اسلام هراسی را در صحنه بین المللی قرار دهند.

وی گفت: پس از این اقدامات خصمانه، لازم است رایزنان فرهنگی با شناسایی داستان های کذب و تلاش برای تبیین حقیقت اقدامات ضد آسیب پذیری، چهره واقعی غرب را به جهانیان نشان دهند. – کارشناسان ایرانی، پس از اینجا با افشای حقیقت، خود به خود تاریخ امنیت ملی و قدرت فرهنگی جمهوری اسلامی را تضمین خواهند کرد.

وحیدی تصریح کرد: زمانی که نتوانیم در خاک خود به دشمنان حمله کنیم آنها با عمل و تهاجم با ما رقابت خواهند کرد.

دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران پس از 10 سال وقفه با شعار «دانش ـ مبتنی بر فرهنگی» از 1 تا 16 مردادماه در مرکز امام خمینی (ره) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می شود. دیپلماسی، یکسان سازی صادرات فرهنگی».

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا