اجتماعی

ماه رمضان و حمایت از فقرا در بحران کرونا

ماه رمضان و حمایت از فقرا در بحران کرونا

محمد شریعتمداری ، وزیر کار و رفاه اجتماعی در یادداشتی با عنوان “ماه رمضان و حمایت از فقرا در بحران کرونا” نوشت: این افراد را بیش از هر زمان دیگری هدف قرار می دهد و این یک واقعیت شرعی است که مبارزه با فقر “یک مبارزه عمومی” است.

به گزارش سلام آنلاین در این یادداشت آمده است: “بیماری همه گیر قلب و عروق کرونا ، مانند همه بیماری های اپیدمی ، بر همه جنبه های زندگی فردی و اجتماعی و همچنین سلامت جسمی و روانی در جوامع مختلف تأثیر می گذارد.” مهمتر از همه ، تاج پدیده ای ناشناخته است که شدت و تأثیر آن غیرقابل پیش بینی است. البته شکی نیست که مهمترین عواقب آن زندگی افراد فقیر و فقیر خواهد بود. در این زمینه ، وقتی وارد ماه مبارک رمضان می شویم ، کورونا زندگی اقتصادی – اقتصادی همه هموطنان ما را تحت تأثیر قرار داده است: هزاران ایرانی به این بیماری مبتلا شده اند ، چندین هزار نفر فوت کرده اند و بسیاری از هموطنان ما مشاغل خاص خود را دارند. گمشده
در این میان ، نگاه اسلامی روش خاصی برای مقابله با ویرانی ها و ویرانی های ناشی از بلایا ، بلایا ، همزیستی و گذر از آنها دارد ، همانطور که از قلب ویرانی های آبادانی مشاهده می شود. تحلیل و احیای اقدامات فردی و سازوکارهای اجتماعی یکی از آموزه های آغاز شده توسط پیامبر گرامی اسلام (ص) است.
زندگی یک شخص ، از طرف دیگر ، روش زندگی معنوی اوست ، که قبل ، حین و بعد از تراژدی ها تغییر می کند. این دگرگونی می تواند منجر به انحطاط یا بلوغ در جوامع مختلف شود. تعیین ، بی توجهی ، یا توجه به هر بار عواقب مختلفی به همراه خواهد داشت. با نگرانی از امور مادی و غفلت از عمارت قلب و روح ، این ضرر جوامع مذهبی است که با رنج گسترده روبرو شوند. از دیدگاه مومنانی که شهادت آزمایشات الهی هستند ، بدبختی ها و بدبختی ها می تواند آنها را جوش بخورد تا جایی که باغ رضوان الهی به دلیل رضوان من اله الا الله هو اکبر از همه جا قابل دسترسی تر است. در این زمینه معنایی ، فاجعه همزمان کورونا و ماه مبارک رمضان می تواند بار دیگر فرصتی را از قلب تهدید ایجاد کند. با توجه به راه حلهای خلاقانه که ناشی از تعلیمات دینی و تجربه های علمی است ، تهدیدکننده کسب و کار و آئین های مذهبی می تواند به تجدید روابط قلب و روابط اجتماعی منجر شود. اما آنچه از روحیه نظم دینی در ماه مقدس پیروی می کند این است که ماه رمضان ماه شادی برای مؤمنین است. شادی که از جدی بودن مؤمنان حاصل می شود حول کمال در آنچه موجب ایجاد لذت خدا می شود ، می چرخد. در ادبیات دینی ، دستگیری افراد فقیر به نام آیت الله ها شرط تأیید خداوند است.
واقعیت این است که طبق گفته رهبر معظم انقلاب ، رمضان امسال می تواند یک فرصت عالی باشد ، یک تمرین بزرگ برای کمک به فقرا ، فقیرانی که از بیماری کرون رنج می برند ، و این یک واقعیت شرعی است. مبارزه با فقر یک “نبرد عمومی” است: “خدا ، همه ثروتمندان فقیر هستند. خدا همه شما را بیامرزد. “خدا همه برهنه است.” قرآن کریم همچنین بیان می کند: “یکی از نشانه های انکار دین این است که انسان نسبت به فقرا و نیازمندان بی تفاوت است: بنابراین او که حق دارد بهترین و کمترین غذای فقرا باشد” و می گوید: : “و آنها صاحب حقوق فقرا و نیازمندان هستند.”
در این زمینه ، کلیه توانمندیهای اجرایی ، مالی ، هماهنگی ، پشتیبانی و سیاستگذاری وزارت و شورای عالی رفاه برای حمایت از فقرا و محرومان اقتصادی و اجتماعی در شهر کرونا بسیج شده است. در آستانه ماه مبارک رمضان و در ابتدای هفته ، نیاز به تأکید بر این داشتم که برای مبارزه با تأثیر تاج و حمایت از فقرا ، همه ما باید برای اقدام ملی و حماسه ماندگار با هم کار کنیم و وقتی بهتر است از “ماه مبارک رمضان” شروع کنیم عملیات “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا