فرهنگ و هنر

قالیباف: ماه رمضان فرصت بزرگ خودسازی است

رئیس شورای اسلامی با پیشنهاد برپایی نمایشگاه قرآن در طول ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی فردی و جمعی در جامعه است.

به گزارش سلام آنلاین، محمدباقر قالیباف در افتتاحیه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن در مصلی امام خمینی(ره) ضمن گرامیداشت میلاد امام حسن مجتبی(ع) گفت: یاد و خاطره شهید دلها، سردار سلیمانی و همه را گرامی بدارید. شهدای گرانقدر ” داریم. دو سال اجازه برگزاری این نمایشگاه را نداشتیم. شایان ذکر است پرستاران، پزشکان و کادر پزشکی که این همه زحمت کشیده اند و فداکاری کرده اند و ما می توانیم امروز این نمایشگاه را برگزار کنیم. ما از مدیران، کارورزان و دولتمردانی که می توانند با تلاش خود بر این ویروس وحشتناک غلبه کنند، ستایش می کنیم. ماه رمضان ماه خودسازی است. بی شک این خودسازی مهم ترین مبنای جامعه سازی است.

وی افزود: برخی از بزرگان دین ما معتقدند ماه رمضان ماهی است که در آن ذهن و دل آماده می شود تا بتوانند درک درستی از قرآن و شب قدر داشته باشند. این ماه دوست داشتنی یک فرصت عالی است. نوعی بهار برای مؤمنان و فرصتی برای خودسازی است. همه ما باید قدر آن را بدانیم. درود بر کسانی که در طول سال برای این ماه خودسازی به ویژه ماه رجب و شعبان آماده می شوند.

رئیس شورای اسلامی افزود: قرآن شگفت انگیزی است که در واقع پیامی برای قلب جامعه و در این ماه گرانقدر و این مکتبی دارد که در قرآن می بینیم. شرایطی برای همه ما از بعد فردی و اجتماعی که هم در این ماه و هم در ماه آینده می توانیم به آن برسیم. این ماه مولود روح است و به خودی خود جامعه را آرام می کند و روح انسان را به سوی خود می کشاند.

وی افزود: در طول خدمت موفق خود در نیروی انتظامی از نزدیک شاهد بوده ام که بیش از 70 سال از معنویت ماه مبارک رمضان و پاکی آن کاسته شده است.درصد جرایم کشور. بدون اقدام خاصی نسبت به ماه های قبل. توجه به فرهنگ قرآنی و استفاده از این ظرفیت، نعمتی است که جامعه چه از نظر مادی و چه معنوی، فردی و جمعی باید به آن توجه کند. اگر امروز انقلاب اسلامی ما در برابر این مبارزه بزرگ با ظالمان بر اساس آموزه های قرآن است. اگر هر فشار و اتفاقی که از نظر سیاسی، اقتصادی یا نظامی بر ما می افتاد، برای جامعه دیگری رخ می داد، تحریف می شد. مبارزه انقلاب ما به برکت قرآن و اعتقاد به سنت الهی و مردمی بودن این انقلاب است. این فرهنگ قرآنی است که به جامعه ما صبر و تحمل بخشیده است.

وی افزود: از همه کسانی که در برپایی بیست و نهمین نمایشگاه قرآن مشارکت داشتند تشکر می کنم. 29 روز ماه رمضان داریم. با ویژگی هایی که خالق هستی در آنجا گذاشته است. از سوی دیگر، در ماه رمضان، قرآن به عنوان کتاب زندگی انسان معرفی می شود. قرآن کتاب امید و آرامش است. اگر این نمایشگاه را به مجموعه جشنواره تبدیل کنیم و از همه توانمندی های موجود در کشور به ویژه در حوزه هنری استفاده کنیم و از استعدادهای مردمی استفاده کنیم. نتایج بهتری حاصل خواهد شد. هر دو عنصر پوپولیسم و ​​پوپولیسم همیشه ما را به پیروزی می رساند. جایی که موفقیت است، دو ویژگی وجود دارد.

او گفت: «همه موضوعاتی که در لباس‌های فاخر هنری پوشش می‌دهیم هنوز وجود دارد. ما مردم و مسلمان داریم. ما زبان و اعتقادات قرآن و زبان هنر داریم. اگر یک ماه کامل جشن بگیریم روی جوان و پیر تاثیر می گذارد. هر بخش از جامعه ما و همه آزادی خواهان جهان تحت تأثیر فرهنگ قرآنی هستند. مقام معظم رهبری بارها بر فرهنگ قرآن و لزوم گسترش آن تاکید کرده اند. من و امثال من باید به این موضوع رسیدگی کنیم. روحیه اجتماع در ماه رمضان باید با ماه های دیگر متفاوت باشد. چگونه همه توده ها وارد ماه متوشالح شدند؟ فرهنگ قرآن جامعه وسیع تری دارد و نور قرآن می تواند دل همه مردم را لمس کند و ما باید این کار را انجام دهیم. یادی کنم از آن رزمنده فقیدی که ده ها میلیون نفر در جهان با فیلم حضرت یوسف تحت تأثیر قرار گرفت. این اثر لذت بردن از هنر در جامعه است.

وی افزود: اگر قرآن را تجلیل کنیم، زندگی کل جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد. قلب جامعه به نور قرآن روشن شده است. ما باید دست در دست هم در این مسیر قدم برداریم. آموزش قرآن تمام نیازهای مادی و معنوی انسان را برآورده می کند. آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که از سوی حضرت امام خمینی (ره) به عنوان روز قدس انتخاب شده است، نماد روحیه ظلم ستیزی، فداکاری و توحید است. بدون شک مسئله فلسطین اولین مسئله اسلام است. امروز فلسطین جایی است که همه تلاش می کنند از رژیم صهیونیستی حمایت کنند و حتی برخی از کشورهای عربی در تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند. نور قرآن در دل غیر جنایتکاران و اشغالگران آن روز می درخشد و باعث نفرت از رژیم صهیونیستی می شود و پیکری در مرکز قدرت آنها حضور دارد و می جنگد. این ریشه در فرهنگ قرآن دارد. ما باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا