اقتصادی

تاثیر اعتصاب کامیون‌داران کره جنوبی بر خودروها، فولاد و سایر بازارهای جهانی

هزاران شرکت هواپیمایی کره جنوبی روز یکشنبه برای ششمین روز متوالی اعتصاب کردند و در اعتراض به پرداخت ها به دلیل افزایش قیمت سوخت، اختلال در تولید، کاهش عملیات بندر و خطرات جدید برای خط، اعتراض کردند. زنجیره تامین جهانی.

به گزارش سلام آنلاین، تولید بزرگترین کارخانه هیوندای موتور در اولسان روز جمعه به دلیل کمبود جزئی ناشی از اعتصاب به 60 درصد کاهش یافت. هیوندای اعلام کرد که این دستگاه دچار مشکل شده است اما از ارائه جزئیات خودداری کرد و ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر به حالت عادی بازگردد.

اولسان هیوندای موتور روزانه حدود 6000 خودرو تولید می کند. این اعتصاب تا روز جمعه بین 4000 تا 5000 خودرو به ارزش 180 میلیون دلار را نابود کرد.

گزارش های رسانه ای می گویند که کارمندان کارخانه کیا در گوانگژو از وسایل نقلیه تازه مونتاژ شده برای توزیع استفاده می کردند.

یکی دیگر از اثرات اعتصاب بر روی کارخانه باتری خودروهای برقی است که هنوز با اختلال مواجه نشده است، اما در صورت ادامه اعتصاب، حمل و نقل مجددا ارزیابی می شود.

نیمه هادی ها نیز بدشانس هستند، زیرا شرکت های حمل و نقل قصد دارند حمل و نقل مواد خام برای نیمه هادی های ساخت اولسان را متوقف کنند.

شرکت های بزرگ در مورد تولید تراشه اظهار نظری نکرده اند، اما در مورد اعتصابات سیمان و فولاد صادرات از این دو کارخانه به یک سوم یا 35000 تن در روز متوقف شده است.

این اعتصاب بر پالایشگاه ها و پتروشیمی ها نیز تأثیر گذاشت و تعداد خودروهای ورودی به مجتمع سوخت اولسان حدود 90 درصد نسبت به حالت عادی کاهش یافت و کامیون داران به رانندگان غیراصناف اعلام کردند که وارد مجتمع نشوند.

کره جنوبی با ظرفیت پالایش اولیه 3.3 میلیون بشکه در روز تا اوایل سال 2020، پنجمین ظرفیت بزرگ پالایش نفت در جهان است.

در مورد بنادر و کانتینرها، این اعتصاب باعث شد بندر بوسان، هفتمین بندر بزرگ کانتینری جهان، اعلام کند که اعتصابش باعث کاهش دو سومی ترافیک کانتینری خود شده است.

به گزارش رویترز، یک مقام دولتی گفت، حرکت کانتینرها در بندر اولسان، که حدود 10 درصد از ترافیک بندر کره جنوبی را تشکیل می دهد، از روز سه شنبه متوقف شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا