اقتصادی

هدف‌گذاری ظرفیت تولید ۵۵ میلیون‌تن فولاد خام در افق ۱۴۰۴

به گفته وزارت صنعت ، معدن و تجارت (وزارت بهداشت) ، ضمن همکاری با سازمان های ذیربط ، برنامه تعادل فولاد کشور با هدف ساخت 55 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد خام در افق 1404 و نظارت بر وضعیت پروژه تدوین شد. زنجیره فولادی. و ارزیابی شود.

به گزارش سلام آنلاین ، به نقل از سلام آنلاین ، حلقه های زنجیره ای فولادی شامل کنسانتره ، بیل ، اسفنج ، اسفنج و قطعات و لوازم فلزی است. در بخشهایی از مقاطع طولی مانند میلگردها ، تیرها ، زاویه ها و گل میخ ها ، ظرفیت تولید شده بالاتر از مقدار هدف است که نشان دهنده اشباع حلقه های خط تولید است.

در بخش فولاد ، برای دستیابی به هدف 55 میلیون تن تولید فولاد خام ، ظرفیت سازی لازم است و با توجه به تقاضای داخلی در بخش ، پتانسیل صادرات 14 میلیون تن پیش بینی شده است. در زمینه اسفنج های فولادی تسریع در تکمیل و اجرای پروژه های در دست اجرا ضروری است.

ایجاد ظرفیت لازم برای پردازش و تولید صفحات فولادی به خوبی انجام شده است. هدف برای پردازش در طرح تراز فولاد کشور 80 میلیون تن و تولید صفحات فولادی 76 میلیون تن است.

لازم به ذکر است که به دلیل کمبود سنگ آهن ، سنگ معدن های جدید در حال اکتشاف هستند.

طبق سیاست کلی وزارت ، ساخت واحدهای فرآوری (صفحات و گلدان ها) در کنار معدن و تشکیل حلقه های آب ، زنجیر (اسفنج ، قطعات فولادی و قطعات فولادی) در نزدیکی سواحل جنوبی کشور. انتظار می رود. قرار دادن آسانسورهای مجاور ، ترانسفورماتورها و قطعات کشویی نقش موثری در کاهش مصرف برق خواهد داشت.

علاوه بر این ، به دلیل تقاضای داخلی برای ورق های فلزی و قطعات آلیاژی ، تغییر قطعات ظرفیت پروژه های تولید اختراع ثبت شده فولاد معمولی به قراضه و تولید بعدی صفحات فولادی و همچنین تولید چرخ های آلیاژ با ارزش افزوده ویژه. سرمایه گذاری را در اولویت قرار دهید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا