تازه های کسب و کارعمومی

آیا نصب سایبان مغازه نیاز به مجوز خاصی دارد؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که امروزه در ساخت مغازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، سایبان است. نصب سایبان‌ها برای مغازه اهمیت بسیار زیادی دارد، سایبان می‌تواند در حفظ سلامت محصولاتی که در یک مغازه نگهداری می‌شوند، تأثیر‌گذار باشد. همین موضوع هم باعث شده امروزه تولیدکنندگان بسیاری برای پاسخ به درخواست‌های مشتریان به تولید انواع سایبان مشغول شوند. در میان تمامی تولید‌کنندگان جزو نمونه‌های با کیفیت به شمار می‌رود. سایبان‌های شاهد مقاومت قابل توجهی در برابر باران و دیگر عوامل محیطی مانند نورآفتاب و رطوبت از خود نشان می‌دهند. امروز هم ما در این مطلب تصمیم داریم سایبان‌ها را به شما معرفی کرده و در مورد مجوزهای لازم برای نصب آن با شما صحبت کنیم. همراه ما باشید!

نصب سایبان و مجوز‌های قانونی آن

به طور کلی نمی‌توان گفت که برای نصب سایبان مغازه مجوز‌های خاصی مورد نیاز است. هنگام نصب سایبان مغازه شما باید به قوانین مربوط به آن دقت کرده و با در نظر گرفتن این قوانین به نصب سایبان اقدام نمایید. اما این قوانین شامل چه مفاد قانونی می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که مفاد ۳۶ تا ۳۹ قانون شهرداری در رابطه با نصب سایبان‌ها تصویب شده است. این مفاد به شرح زیر هستند:

  • فرم و ابعاد بازشو‌ها که شامل هم می‌شود، باید با فرم کلی نمای ساختمان‌های مجاور هماهنگ باشد.
  • نصب سایبان نباید به هیچ عنوان در معابر عمومی پیش آمدگی ایجاد نماید. پیش آمدگی در صورت نصب سایبان خلاف قانون است.
  • پیش آمدگی بیشتر از ده سانتی‌متر به معابر عمومی در اثر نصب سایبان‌ها مشکل قانونی دارد. این مسأله مربوط به رعایت اشرافیت و محدوده مالکیت است. در واقع مشاعات شما نباید در روی ملک دیگری سایه‌اندازی کند.
  • نصب سایبان بدون استفاده از تجهیزات بنایی و به صورت موقت ایرادی ندارد. در صورتی که سایبان برای دو نیم متر ارتفاع داشته و پیش آمدگی آن بیشتر از یک متر نباشد.

آشنایی با سایبان مغازه

قبل از آنکه در رابطه با مجوز‌های لازم برای نصب سایبان صحبت کنیم، بهتر است با سایبان مغازه آشنا شوید. سایبان‌ها نوعی سقف سازه‌ای به شمار ‌می‌روند که می‌توانند از محیط مورد نظر شما در برابر عوامل محیطی مانند تابش نور، بارش باران، بارش برف و تگرگ محافظت کنند. سایبان‌ها قابل استفاده در محیط‌های کوچک و بزرگ بوده و محدودیتی در استفاده از آن‌ها وجود ندارد. استفاده از این تجهیزات برای مغازه‌ها اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که در می‌تواند در مقابل عوامل محیطی از محصولاتی که در مغازه نگهداری می‌شود، محافظت نماید.

در فصول گرم سال که خورشید با قدرت بیشتری گرما و نور خود را می‌تاباند، محصولاتی که در برخی از مغازه‌ها عرضه می‌شوند، آسیب‌های زیادی خواهند دید. برای مثال مغازه‌های بستی فروشی، میوه فروشی در فصول گرم سال واقعاً با مشکل روبه رو می‌شوند و محصولات آن‌ها در اثر تابش خورشید صدمات زیادی می‌بینند؛ از همین رو بهتر است که حتماً برای جلوگیری از این آسیب‌ها از انوع سایبان برقی یا دستی استفاده کرد. تابش نورخورشید به داخل مکان‌هایی مانند رستوران و آرایشگاه هم نوعی معضل به حساب می‌آید و باعث اذیت و آزار مشتریان می‌گردد؛ از همین رو بهتر است که ورودی این مکان‌ها هم سایبان نصب شود.

با توجه به این توضیحات می‌توان گفت اصلی‌ترین دلیل استفاده از سایبان‌ها جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید است. سایبان‌ها می‌توانند از ورود باران و برف به داخل مغازه هم جلوگیری نمایند. از دیگر کاربرد‌های آن‌ها می‌توان به تبلیغ مغازه یا برندسازی اشاره کرد. شما می‌توانید برخی از خدمات و لوگوی خود را روی سایبان چاپ کنید.

مزایای استفاده از سایبان

در بالا شما با سایبان آشنا شدید، حال بهتر است بدانید که استفاده از این تجهیزات برای شما چه مزایایی به دنبال دارد. به طور کلی می‌توان گفت که با استفاده از سایبان مغازه شما می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

  • زیبا‌سازی ظاهر مغازه
  • خنک نمودن فضای داخلی مغازه
  • اجرای انواع تبلیغات روی آن
  • قابلیت تنظیم درجه شیب
  • قابلیت ایجاد سایه
  • محافظت از محصولات داخل مغازه در برابر عوامل محیطی

سایبان مغازه را بشناسید

بعد از صحبت در مورد مجوزهای لازم برای نصب سایبان، بهتر است با سایبان فروشگاهی آشنا شوید. سایبان‌ها نوعی سقف سازه‌ای هستند که می‌توانند محیط مورد نظر شما را در برابر عوامل محیطی مانند نور خورشید، باران، برف و تگرگ محافظت کنند. سایبان‌ها در محیط‌های کوچک و بزرگ قابل استفاده هستند و محدودیتی برای استفاده از آنها وجود ندارد. استفاده از این تجهیزات برای فروشگاه‌ها بسیار مهم است؛ زیرا می‌تواند محصولات ذخیره شده در فروشگاه را از عوامل محیطی محافظت کند.

در فصول گرم سال که نور خورشید گرما و نور خود را با شدت بیشتری تابش می‌کند، محصولات عرضه شده در برخی فروشگاه‌ها آسیب زیادی خواهند دید. به عنوان مثال، خواربارفروشی‌ها و سبزی فروشی‌ها در فصول گرم سال با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند و محصولات آنها در برابر آفتاب آسیب می‌بیند. بنابراین برای جلوگیری از این آسیب بهتر است از سایبان‌های برقی یا دستی استفاده کنید.

ورود نور خورشید به مکان‌هایی مانند رستوران‌ها و آرایشگاه‌ها نیز به عنوان یک مشکل تلقی می‌شود و مشتریان را آزار می‌دهد. بنابراین بهتر است در ورودی این گونه مکان‌ها سایبان نصب شود. با توجه به این توضیحات می‌توان گفت که دلیل اصلی استفاده از سایبان جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید است. سایبان‌ها همچنین می‌توانند از ورود باران و برف به فروشگاه جلوگیری کنند و کاربردهای دیگر آن عبارتند از تبلیغات یا برندسازی در فروشگاه که می‌توانید چاپ خدمات خود بر روی سایبان را انجام دهید.

Does the shop canopy installation require a special permit

مزایای استفاده از سایبان

به طور کلی مزایای این محصول پرکاربرد عبارتند از:

  • ظاهر فروشگاه را زیبا کنید
  • فضای داخلی فروشگاه را خنک کنید
  • انواع تبلیغات را روی آن اجرا کنید
  • قابلیت تنظیم درجه شیب
  • توانایی ایجاد سایه
  • حفاظت از محصولات داخل فروشگاه در برابر عوامل محیطی

نتیجه

امروز در این مقاله سعی کرده‌ایم شما را با سایبان مغازه آشنا کنیم. همانطور که می‌دانید سایبان فروشگاهی برای جلوگیری از ورود رطوبت به فروشگاه‌ها و محافظت از محصولات در برابر اشعه‌های مضر خورشید استفاده می‌شود. در خصوص مجوزهای لازم نیز توضسحات مختصری ارائه دادیم که در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید.

علاوه بر موارد گفته شده، امکان انتخاب سایبان به صورت سفارشی نیز وجود دارد که برای این کار کافیست با کارشناسان سایبان ثامن ارتباط برقرار کنید. فقط باید متریالی که می خواهید سایبان روی آن نصب کنید را انتخاب کرده و سپس نیروهای ما در اسرع وقت آن را در محل مورد نظر شما نصب می‌کنند. در صورتی که هرگونه سوال دیگری داشته باشید نیز کارشناسان تیم ما در خدمت شما عزیزان خواهندبود و برای کسب اطلاعت بیشتر در این زمینه، پیشنهاد می‌کنم سایر وبلاگ‎های ما را مطالعه فرمایید.

دکمه بازگشت به بالا