تازه های کسب و کار

گیج فشار چیست؟

گیج فشار چیست؟

با توجه به اهمیت اندازه گیری فشار در سیستم های صنعتی و پالایشگاهی، استفاده از ابزارهایی مانند فشار سنج و ترانسمیتر فشار می تواند نقش مهمی در کنترل سیستم ایفا کند.

به گزارش ایسنا، بر اساس دستگاه اندازه گیری آریا، این دستگاه ها فشار را به روش های مختلف اندازه گیری می کنند و اتصال به سیستم های بالاتر سیستم های ما را بهبود می بخشد. بنابراین در برخی موارد اپراتور در محل اندازه گیری حضور ندارد. از آنجایی که مانومتر می تواند کارهای زیادی و گسترده انجام دهد، در مورد کار آنها صحبت می کنیم و دو برند از معروف ترین تولید کنندگان مانومتر در جهان را معرفی می کنیم. همچنین به معرفی شرکت های ویکا، ای بی بی و ایمکس میپرازیم.

گیج فشار چیست و چگونه کار می کند؟

مانومتر یا مانومتر وسیله ای ویژه برای اندازه گیری فشار است که می تواند در سیستم های خط لوله یا مخزن استفاده شود و تغییرات فشار را در شرایط مختلف کنترل کند. در واقع این ابزار مانند یک فشارسنج عمل می کند که تغییرات فشار محیط را به صورت حرکات دست روی صفحه یا داده های دیجیتال روی صفحه نمایش به اپراتور نشان می دهد.

ساده ترین و قدیمی ترین روش اندازه گیری فشار استفاده از لوله بوردون است که امروزه به عنوان پایه اصلی برای طراحی فشارسنج ها استفاده می شود. در این دستگاه از لوله انعطاف پذیر استفاده می شود که عبور سیال از آن باعث تغییر حالت لوله و در نتیجه حرکت دست دستگاه می شود. سوزن در انتهای لوله قرار دارد و هنگامی که مایع پرفشار وارد لوله انعطاف پذیر می شود، لوله خم شده تمایل به تغییر موقعیت به سمت راست دارد که سوزن را حرکت می دهد و فشار را نشان می دهد.

البته امروزه سیستم های اندازه گیری فشار مختلفی تعریف شده است که در گیج های فشار نیز استفاده می شود. بنابراین طبیعی است که با مدل های مختلف این دستگاه ها مواجه شویم که هر کدام روش خاص خود را دارند; اما در پایان روز، نتایج یکسان است و نتایج گزارش شده از استرس و تغییر بسیار اندک است.

انواع گیج فشار بر اساس عملکرد

گفتیم که روش های اندازه گیری فشار در فشارسنج ها با یکدیگر متفاوت است. اما به طور کلی همه آنها بر اساس اصول اولیه استفاده شده در لوله بوردن طراحی شده اند و نتیجه اندازه گیری فشار آنها یکسان است. در هر صورت مکانیزم به کار رفته در آن ها می تواند در استفاده از فشارسنج ها در محیط های مختلف موثر باشد و از این رو با مدل های مختلفی از آن ها مواجه شده ایم:

مانیتور فشار دستی

مانومتر دیجیتال

· تست فشار سنج

گیج فشار روغن

گیج فشار دیفرانسیل

فشارسنج فشار منفی

اندازه گیری فشار خلاء

گیج فشار دیافراگم

گیج فشار چیست؟
گیج فشار چیست؟

مانومتر اکسیژن

حال با توجه به شرایط سیستم و نحوه استفاده از دستگاه می توان از یک یا چند مدل از آنها در فرآیند استفاده کرد و به عنوان مبنایی برای اندازه گیری فشار استفاده کرد. یکی از پرکاربردترین فشار سنج ها فشار سنج روغن است. برای تعیین هزینه گیج فشار روغن با شرکت ابزار سنجش منطقه تماس بگیرید. اما هنگام خرید گیج فشار باید به برندی که دستگاه را تولید می‌کند توجه کنید، این دو نوع از محبوب‌ترین دو نوع در بازار فعلی هستند:

فشارسنج ویکا

شرکت ویکا یکی از معروف ترین و محبوب ترین برندهای تولید کننده تجهیزات تجهیزات دقیق است، زیرا یک شرکت آلمانی با سابقه طولانی در ساخت این تجهیزات می باشد. این شرکت بخشی از کار خود را در لهستان انجام می دهد و ترفندهای آنها نیز در بازار وجود دارد. با این حال، گیج فشار ویکی یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار با توجه به کیفیت و مواد به کار رفته در ساخت دستگاه می باشد.

در انتخاب مانومتر ویکا، اولویت با عوامل مختلفی مانند سنسور و نوع سنسور و همچنین طراحی قسمت اتصال و نمایشگر دستگاه است. علاوه بر این، هر یک از این دستگاه ها برای محدوده فشار خاصی طراحی شده اند که بهترین نتیجه را به ما می دهد. محصولات ویکا از سنسورها یا دیافراگم های مکانیکی استفاده می کنند که جریان سیال را به حرکت مکانیکی یا داده های دیجیتال تبدیل می کند و فشار اندازه گیری می شود.

شرکت های ویکا، ای بی بی و ایمکس

این شرکت تولید کننده دستگاه های اندازه گیری در زمینه های مختلف دما، فشار و سطح است. این شرکت معروف ترین دستگاه ها را در ایران و حتی جهان تولید می کند و محصولات آنها ویژگی های جالبی دارد. دقت بالا در اندازه گیری فشار جزئی و قابلیت استفاده در دماهای بسیار بالا از ویژگی های مهم گیج فشار روزمونت می باشد.

دکمه بازگشت به بالا