اجتماعی

بدن‌های آهنربایی پس از تزریق واکسن کرونا؛ از شایعه تا واقعیت

رئیس کمیته ملی کنترل بیماری گفت: متأسفانه برخی از افرادی که با واکسن مخالف هستند بدنبال آن هستند. دیدگاه های نامشخص در انسان ها.

دکتر حمید سوری در مصاحبه با سلام آنلاین وی با اشاره به اینکه در مورد واکسن اطلاعات عجیبی وجود ندارد ، گفت: “درباره کلیپی که آهن یا آهنربا را روی پوست فردی که واکسینه شده و نمی افتد ، می توان موارد مختلفی را توضیح داد. اول ، آهن ربا همانطور که از اسمشان پیداست آهن را جذب می کند و هر واکسنی اصلاً حاوی آهن نیست. دوم ، چنین جذب حداقل به یک گرم آهن ، نیکل یا کبالت از داخل پوست یا عضله نیاز دارد.

وی افزود: از مجموع فلزات ، مقدار بسیار کمی آلومینیوم در برخی واکسن ها وجود دارد که هیچ آهن ربا را جذب نمی کند. از طرف دیگر آهن کمی در بدن انسان وجود دارد که می تواند آهن ربا را جذب کند.

سوری گفت: “بدن برخی افراد می تواند برخی از فلزات را جذب کند ، به ویژه آهن که هیچ ارتباطی با واکسن ها ندارد.”

وی افزود: در تهیه آهنربا باید از خصوصیات آن آگاهی داشته باشید. وقتی ماده ای در یک میدان مغناطیسی خارجی قرار می گیرد ، پس از حذف میدان خارجی مقداری از مغناطیس خود را حفظ می کند. به این آهنربا که در ماده باقیمانده باقی مانده مغناطیسی گفته می شود. هرچه باقی مانده بزرگتر باشد ، آهنربا قوی تر می شود. حرکت الکترون ها می تواند باعث ایجاد آهن ربا شود.

سوریا ادامه می دهد: البته ، ما همچنین چیزی را داریم که آهنربا بدن انسان نامیده می شود. شگفتی انسان به توانایی برخی افراد در ادعای جذب اشیا در پوست آنها اشاره دارد. به کسانی که ادعا می کنند چنین توانایی هایی دارند آهن ربا انسان می گویند. اگرچه بیشتر این افراد می توانند اشیای فلزی را به پوست خود بچسبانند ، علاوه بر اشیا metal فلزی ، اشیا of از مواد دیگر مانند شیشه ، چوب و پلاستیک نیز می توانند به پوست آنها بچسبند. علاوه بر این ، مواد غیر مغناطیسی مانند برنج و آلومینیوم از قابلیت های مشابهی برخوردار هستند.

این متخصص بیماری های اپیدمی تاکید کرد: از تمام مباحث مطرح شده باید نتیجه گرفت که در واکسن کرونا تائید شده توسط وزارت بهداشت آهن وجود ندارد ، هیچ نوع مغناطیسی وجود ندارد و عزیزان نباید نگران این مسئله باشند. متأسفانه برخی از افرادی که مخالف واکسیناسیون هستند به دنبال موضوعات محبوب برای بیان دیدگاه های نادانانه خود در مورد افراد هستند. آنها فراموش کردند که اگر واکسیناسیون نبود ، معلوم نبود که صدها میلیون نفر در اثر بیماری های جزئی ، سل ، کزاز و سایر بیماری های قابل پیشگیری جان خود را از دست بدهند.

وی گفت: “لازم به ذکر است که هیچ واکسن یا فرآورده بیولوژیکی 100٪ ایمن نیست ، اما توجه به معادله سود و زیان ضروری است که آیا واکسیناسیون تاج صورت می گیرد و سپس تصمیم گیری برای واکسیناسیون تاج آسانتر است.” وهم و شهود. پس از تصمیم گیری در مورد نوع و کشور سازنده ، در اولین فرصت واکسینه خواهیم شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا