عمومی

ایمنی با تزریق واکسن کرونا پیش از جراحی

مصونیت با واکسیناسیون ویروس کرونا قبل از جراحی

مطالعات در سراسر جهان نشان داده است که واکسیناسیون قبل از جراحی خطر بیماری های جدی قلبی را در حین بستری شدن در بیمارستان و بعد از جراحی کاهش می دهد.

به گزارش سلام آنلاین ، دکتر علیرضا طبیب خوئی ، متخصص مغز و اعصاب ، در یادداشتی در روزنامه جامجم وی نوشت: “البته در چند روز و روزهای اخیر ، در هفته های آینده واکسن Covid-19 بیشتر در دسترس افراد جامعه خواهد بود و سطح ایمنی جامعه افزایش می یابد.” در حال حاضر ، انواع مختلف واکسن ها ، هم به صورت محلی و هم به صورت محلی تولید می شوند و هرکدام از آنها طی یک مطالعه علمی محدود ، ایمنی قابل قبولی ایجاد می کنند که دارای عوارض جانبی جدی است. مزایایی که ایجاد نمی کنند و مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی و کشور است. سطح ایمنی تولید شده توسط واکسن های مختلف متفاوت است ، اما هرگونه افزایش ایمنی بدن در برابر این ویروس خطرناک می تواند هزینه بر و نجات دهنده زندگی باشد.

در همین حال ، بیماران زیادی هستند که نیاز به جراحی های مختلف دارند. برخی از جراحی ها فوری هستند و نمی توان آنها را به تأخیر انداخت. اما دیگران می توانند هفته ها یا ماه ها به تأخیر بیفتند. مطالعات در سراسر جهان نشان داده است که واکسیناسیون قبل از جراحی خطر بیماری های جدی قلبی را در حین بستری شدن در بیمارستان و بعد از جراحی کاهش می دهد. از طرف دیگر ، ما می دانیم که اگر به بیماری کرونا ویروس قلب مبتلا باشید ، خطر بیهوشی و مشکلات ریوی پس از آن ظرف یک ماه بیشتر از حد طبیعی خواهد بود. به طور کلی باید نتیجه گرفت که اگر واکسن مصوب به بیماری که کاندید عمل جراحی است داده شود ، بهتر است در واکسیناسیون تردید نکنید و آن را به تأخیر بیندازید به جز اینکه جراحی آنها بلافاصله پس از واکسیناسیون انجام می شود. به عبارت دیگر ، چند روز قبل از جراحی ، واکسن می تواند باعث درد ، تب و علائم دیگری شود که جراحی را دشوار می کند و ممکن است مجبور به تأخیر باشیم. اگر بین واکسیناسیون و جراحی بیش از چند روز فاصله وجود داشته باشد ، توصیه می شود که واکسن موجود باشد. با این حال ، باید در نظر داشت که ایمنی پس از واکسیناسیون معمولاً دو یا چند هفته پس از واکسیناسیون دوم اتفاق می افتد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا