تازه های کسب و کارعلمی و پزشکی

سن استفاده از کرم شب و روز

امروزه مراقبت از پوست مسئله ای فراگیر شده است و اکثر افراد در شروع سنین میانسالی یا حتی در اواسط جوانی به پوست خود بیشتر دقت کرده و درصدد مراقبت از آن بر می آیند. زیرا پیر شدن پوست و چن و چروک ها معضلی است که به طور طبیعی گریبانگیر هر کسی خواهد شد. تا کنون راه حل های زیادی برای جوانسازی پوست ارائه شده است. یکی از این راه حل ها استفاده از کرم های روز و شب است.

کرم روز و شب | چرا باید از کرم‌های روز و شب استفاده کنیم؟ – مجله اینترنتی مو تن رو

اما خیلی از افراد این سؤال برایشان پیش می آید که این کرم ها را باید از چه سنی به بعد استفاده کنند؟ با توجه به اینکه اگر پوست خود را به خوبی نشسته و تمییز نکرده باشید تأثیر این کرم ها کم خواهد شد، ابتدا توضیح کوتاهی درباره ی مراقبت های مربوط به شستشوی صورت خواهیم داد. سپس در رابطه با سن مصرف کرم های روز و شب اطلاعاتی در اختیارتان قرار می دهیم. نمایندگی محصولات لاکچری کوین در تهران ، برندهای اصلی و با کیفیت محصولات آرایشی و بهداشتی را با قیمت مناسب، عرضه می کند

دلیل استفاده از کرم های روز و شب

برای شستشوی صورت خود به Ph یا میزان اسیدی یا بازی بودن لوسیون های شستشوی صورت دقت کنید. بدین منظور می توانید با پزشک خود مشورت کنید. اما به طور کلی برای پوست های خشک بهتر پاک کننده های چرب تر و برای پوست های چرب  پاک کننده های فومی و ژله ای مصرف کنید. توجه داشته باشید که در شستشوی صورت خود زیاده روی نکنید.

معمولأ روزی یک یا دو دفعه شستشو برای پوست صورت کافی است. هر بار شستن پوست باعث تحریک شدن آن می شود. نکته ی جالب اینجاست که اگر پوستتان را زیاد بشویید، پوستتان چرب تر می شود. اگر مواد آرایشی استفاده نکرده اید و فقط ضدآفتاب مصرف کرده اید و تعریق پوستتان در طول روز زیاده بوده است، الزامأ نیاز ندارید که در پایان روز از تمییز کننده ها استفاده کنید.

برای شستشوی صورتتان به دمای آب بسیار دقت کنید. به طوری که بیش از حد سرد یا بیش از حد داغ نباشد. آب گرم چربی های پوست شما را از بین می برد و آن را بسیار خشک میکند. همچنین قرار گرفتن زیاد به زیر آب هم مضر است. بدین منظور سعی کنید بیشتر از 10 دقیقه دوش نگیرید.

بهترین آب برای شستشوی پوست، آب ولرم است. بهتر است به پوست خیستان زمان دهید تا خودش خشک شود. اما اگر خواستید از حوله استفاده کنید، حتما از حوله ی نرم استفاده کنید و به آرامی روی پوستتان قرار دهید تا حالت الاستیک بافت های پوستیتان از بین نرود.

اگر بخواهید بهترین مراقبت را از پوست خود داشته باشید، بهترین سن این کرم ها 25 سالگی است. اما اگر در سنین 27 تا 30 سالگی کرم های روز و شب را مصرف کنید، باز هم میتوانید بهترین تأثیر آنها را ببینید. در سن حدود 50 سالگی یعنی بعد از دوران یائسگی این نیاز بسیار مشهود می شود و حتما باید از کرم های روز و شب استفاده کنید.

زیرا ساخت استروژن قطع شده و روند ترمیم پوست خیلی کند می شود. در حال حاضر کرم های روز و شبی در بازار موجودند که حاوی مواد مرطوب کننده و ضد آفتاب هم هستند. اما معمولا توصیه ها بر این است که این کرم ها را به صورت جداگانه مصرف کنید، زیرا تأثیر خود را بهتر نشان می دهند.

توجه داشته باشید که انواع مختلفی از کرم های روز و شب در بازار موجود است. برای داشتن بهترین انتخاب باید با پزشک متخصص پوست مشورت کنید تا بر اساس نوع و رنگ پوستتان، سابقه ی بیماری و شرایط زندگی بهترین کرم روز و شب را به شما معرفی کند.

شاید برخی افراد فکر کنند که استفاده از کرم های روز و شب یک کار لوکس است و خیلی نیازی به آن نیست. اما در حقیقت اینطور نیست. متخصصان گفته اند که این کرم ها از خشکی پوست جلوگیری می کنند و جلوی پیر شدن پوست را می گیرند. کرم های روز و شب موادی دارند که مکمل یکدیگر هستند و باید در جای خود استفاده شوند. برای مثال کرم های روز بسیار سبک و حاوی ضد آفتاب هستند تا پوست شما تاب تحمل سایر مواد آرایشی و عوامل بیرونی را داشته باشد و بتواند به راحتی تنفس کند.

در عوض کرم های شب فرمولاسیون سنگین تری دارند و از مواد مغذی و ویتامین ها برخوردارند تا در شب با آرامش پوست شما را تغذیه کنند. بانتخاب یک برند خوب و استفاده مداوم از کرم‌ها مهم است. اگر یک یا دو بار از این کرم‌ها استفاده کنید قطعا نتایج واضحی نخواهید دید. در این مقاله به سوالاتی در مورد استفاده از کرم‌های روز و شب پاسخ دادیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا نکاتی را برای استفاده از این نوع کرم‌ها توضیح دهیم.

عوامل تاثیرگذار بر سلامت پوست

پوست صورت و بدن در طول سال‌ها تغییر می‌کند. عوامل زیادی وجود دارد که بر سلامت پوست تأثیر منفی می‌گذارد، از جمله:

  • شرایط فردی مانند بیماری‌ها و استرس‌های عصبی
  • آسیب‌های ناشی از نور خورشید
  • بثورات و جراحات پوستی
  • هوای سرد
  • در معرض خاک و گرد و غبار بودن
  • استفاده از کرم‌ها و لوازم آرایشی نامرغوب و نامناسب
  • تغذیه ضعیف و نادرست
  • مصرف مشروبات الکلی

به چه دلیل باید از کرم روز و شب استفاده نماییم؟

حداکثر خلوص پوست در سن 25 سالگی است و از این سن به بعد تولید کلاژن در پوست به تدریج کاهش می‌یابد و چین و چروک روی صورت ظاهر می‌شود. در این حالت، اگر به درستی از پوست مراقبت نشود، روند پیری پوست به سرعت اتفاق می‌افتد.  نمایندگی محصولات لاکچری کوین ، به طور پیوسته موادی از قبیل انواع رژلب مایع و جامد، کرم پودر، نرم کننده، سایه چشم، مداد ابرو، انواع اصل روغن گیاهی مناسب برای پوست، ژل تقویت ابرو و مژه، رژگونه، پنکک، سرم روشن کننده و ضد چروک و ضد جوش و … را ارائه می کند.

اگر می‌خواهید پوستی جوان و شاداب داشته باشید، باید از عوامل مضری که در بالا ذکر شد دوری کنید و به خوبی از پوست خود مراقبت کنید. یکی از راه‌های مراقبت از پوست استفاده از که در کاهش روند پیری بسیار موثر است.

کرم شب چیست؟

کرم شب یک نوع محافظ پوست است که از پوست محافظت می‌نماید و آن را سالم و جوان نگه می‌دارد. در کرم‌ شب از ترکیبات مختلفی استفاده می‌شود که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسید هیالورونیک
  • آلفا آسید هیدروکسی
  • ویتامین سی

این ترکیبات به‌کاررفته در کرم‌های شب روی کلاژن‌سازی پوست بسیار موثر بوده و تولید کلاژن پوست را افزایش می‌دهند. این کار پوست را جوان نگه می‌دارد و از پیری جلوگیری می‌کند.

حالا شاید برای شما این سوال پیش آید که چرا اسم این کرم، کرم شب است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که از آنجایی که این نوع کرم‌ها باید در شب استفاده شوند، به آنها کرم شب می‌گویند. این کرم‌ها تاثیر کمتری بر نور خورشید دارند و به خوبی از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت نمی‌کنند، بنابراین فقط در شب قابل استفاده هستند و می‌توانید نیم ساعت قبل از خواب روی پوست خود بمالید.

یکی از کرم‌های شب خوب کرم شب لاکچری کوین است که برای پوست‌های خشک و معمولی مناسب است. این کرم به پیشگیری و رفع چین و چروک پوست کمک می‌کند و یک مرطوب‌کننده قوی پوست است

کرم روز چیست؟

کرم روز نوعی کرم مراقبت از پوست موجود در بازار است که تقریبا دارای ترکیبات مشابه کرم شب است، با این تفاوت که این کرم در زیر نور آفتاب قابل استفاده است. کرم‌های روز می‌توانند از پوست صورت شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کنند، بنابراین زمانی که قصد خروج از خانه را دارید استفاده از این کرم را فراموش نکنید. دو ویژگی خوب کرم روز به شرح زیر است:

  1. ترکیبات موجود در این کرم شما را به نور خورشید حساس نمی‌کند.
  2. این کرم از تخریب کلاژن جلوگیری می‌کند و در نتیجه به ترمیم پوست کمک می‌کند.

نکته مهم

شما نمی‌توانید از کرم روز و شب برای دور چشم استفاده کنید؛ در واقع کرم دور چشم باید متفاوت باشد؛ زیرا پوست دور چشم بسیار نازک و حساس است و در صورت استفاده از کرم روز یا کرم شب در دور چشم، کرم جذب پوست شده و پوست آسیب می‌بیند. از کرم‌های روز باکیفیت می‌توان به کرم روز ضد پیری لاکچری کوین اشاره کرد. این کرم دارای تاییدیه متخصص پوست و ضد چروک و ضد پیری است.

سن استفاده از کرم روز و شب

اگر جزو افرادی هستید که به پوست خود اهمیت زیادی می‌دهید و سلامت و زیبایی آن برایتان اهمیت زیادی دارد، بهترین سن برای شروع استفاده از کرم‌های روز و شب از ۲۵ سالگی است. در صورتی که تمایلی به استفاده از این کرم‌ها از سن 25 سالگی ندارید، می‌توانید از 27 تا 30 سالگی از کرم‌های روز و شب، مرطوب کننده‌ها و ضدآفتاب‌ها استفاده کنید.

اگر به یائسگی نزدیک شده‌اید، به یاد داشته باشید که بعد از یائسگی از کرم روز و شب لاکچری کوین استفاده کنید تا از پیری زودرس پوست خود جلوگیری کنید.خوشبختانه کرم‌های روز طراحی و تولید شده امروزی، حاوی مرطوب‌کننده و ضد آفتاب هستند.

البته این بدان معنا نیست که این کرم‌ها همان تاثیر کرم‌های تکی را دارند. به عنوان مثال، اگر فقط از کرم روز استفاده می‌کنید، اثری مانند ضد آفتابی که به تنهایی می‌زنید را ندارد و فقط برای مدت کوتاهی واکنش نشان می‌دهد. مانند کرم پودرهایی که می‌گویند «حاوی ضد آفتاب است» اما تاثیری در استفاده از ضد آفتاب به تنهایی ندارد.

 

دکمه بازگشت به بالا