اجتماعی

چرا آماری از تعداد معلولان شاغل نداریم؟

معاون بهزیستی و توانبخشی استان تهران از افتتاح محل فروش محصولات و خدمات معلولان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم در ماه های آینده این امکان را اجرایی کنیم تا مردم در جوامع هدف بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند. ” آنها. محصولات و محصولات.

یوسف رضایی در گفت وگو با سلام آنلاین، وی با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات بهزیستی در فرآیند توانمندسازی برای دسترسی و اشتغال افراد دارای معلولیت است، افزود: تلاش ما ایجاد کار پایدار، اصولی و کاربردی برای افراد دارای معلولیت (معلولان جسمی و حرکتی) است.

وی در خصوص تعداد افراد دارای معلولیت شاغل در کشور گفت: برنامه های مد نظر سازمان بهزیستی پایدار است و ساختگی نیست. در حال حاضر افرادی در جامعه هدف هستند که با وجود اینکه شغل ثابتی ندارند، برای کار به ما مراجعه نمی کنند، اما به عنوان شرایط شغلی با آنها برخورد می شود، از شغل خود راضی هستند، معمولاً درخواست نمی دهند. برای رفاه شغلی اما این افراد جزو معلولانی هستند که شغل ثابتی ندارند. بنابراین آمار موثقی در این زمینه وجود ندارد.

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: از سوی دیگر این توصیه وجود دارد که «افراد دارای معلولیت شغل دارند و مستمری ماهیانه دریافت نمی کنند». این امر باعث می شود افراد دارای معلولیت نتوانند شغل خود را اعلام کنند و حقوق بازنشستگی ماهانه خود را از دست ندهند. این مسائل ما را از آمار واقعی دور می کند.

رضایی دستاوردهای افراد، جامعه و اقتصاد (اشتغال و درآمدزایی) معلولان را توانمندسازی عنوان کرد و با اشاره به اینکه چشم انداز سازمان بهزیستی در توانمندسازی افراد دارای معلولیت «اشتغال زایی» است و «ترک. افراد در خانه» است. “؛ از سوی دیگر در زمینه توانمندسازی افراد دارای معلولیت تنها به مسائل اشتغال نمی پردازیم، بلکه حضور افراد در جامعه نیز بخشی از توانمندسازی ماست.

وی یادآور شد: سازمان های بهزیستی مشاغل را بر اساس شدت و نوع معلولیت و توانایی ایجاد فرصت شغلی برای افراد دارای معلولیت تعریف می کنند. قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت شامل سه ماده قانونی برای استخدام افراد دارای معلولیت است. در مواد مختلف این قانون، طرح افزایش سه درصدی راندمان اشتغال معلولان در شرایط یکسان و عادی، ایجاد اشتغال و بیمه خوداشتغالی مطرح شده است. در واقع در مواد مختلف این قانون بحث کار پایدار را مطرح می کنیم. به عنوان بخشی از برنامه توانمندسازی، اشتغال نیمه پایدار را نیز فراهم می کنیم، یعنی افراد را در مراکز و کارگاه های حرفه آموزی، تولید و حمایت توانمند می کنیم تا افراد جامعه هدف بتوانند وارد جامعه شده و کسب درآمد کنند.پس از یادگیری یک مهارت خاص.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران تاکید کرد: طرح اشتغال نیمه پایدار بهزیستی شامل انواع معلولیت ها می شود. افراد مبتلا به بیماری های روانی نیز می توانند در کارگاه های تولیدی کار کنند و حقوق دریافت کنند تا از روند آموزش حمایت کنند.

رضایی صاحب کسب و کار در پاسخ به سوالاتی در خصوص ایجاد شغل برای افراد دارای معلولیت نیز تصریح کرد: سازمان بهزیستی برای اشتغال افراد دارای معلولیت که صنایع خود را تولید می کنند، اقدام به راه اندازی سایت و دسترسی به اینترنت می کند تا مردم بتوانند محصولات و خدمات خود را به فروش برسانند. محصولات خود را به این ترتیب. تلاش می کنیم این عملیات در ماه های آینده به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا