تازه های کسب و کارعمومی

انواع دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها از ترکیبی از ژنراتور الکتریکی و موتور دیزلی برای تولید برق استفاده می کنند.

انواع دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها ماشین های بسیار مفیدی هستند که با سوزاندن سوخت دیزل برق تولید می کنند. این ماشین ها از ژنراتورهای الکتریکی و موتورهای دیزلی برای تولید برق استفاده می کنند. دیزل ژنراتورها بخشی از انرژی شیمیایی موجود در سوخت دیزل را در طی احتراق به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. سپس این انرژی مکانیکی میل لنگ را می چرخاند و الکتریسیته ایجاد می کند.

بار الکتریکی با حرکت سیم در میدان مغناطیسی در سیم القا می شود. در یک کاربرد ژنراتور الکتریکی، دو هادی قطبی معمولاً یک میدان مغناطیسی تولید می کنند. سپس سیم چندین بار به دور دیزل ژنراتور پیچیده شده و بین آهنرباها و درون میدان مغناطیسی قرار می گیرد. هنگامی که موتور دیزل میل لنگ را می چرخاند، سیم در میدان مغناطیسی می چرخد ​​که می تواند بار الکتریکی در مدار ایجاد کند.

یک قانون کلی این است که یک دیزل ژنراتور برای هر کیلووات ساعت تولید 0.4 لیتر گازوئیل مصرف می کند. موتور دیزلی مورد استفاده اساساً یک موتور احتراق داخلی است. برخلاف موتورهای بنزینی، موتور دیزلی از گرمای تراکم برای احتراق و سوزاندن سوخت تزریق شده به محفظه تزریق استفاده می کند.

به طور کلی موتورهای دیزلی بالاترین راندمان حرارتی را در بین موتورهای احتراق داخلی دارند که به شما امکان می دهد به درصد راندمان کارنو برسید. موتورهای دیزلی می توانند با مشتقات نفت خام زیادی کار کنند. سوخت هایی که یک موتور دیزل می تواند برای احتراق استفاده کند شامل گاز طبیعی، الکل، بنزین، گاز چوب و گازوئیل است.

انطباق

دیزل ژنراتورها در بسیاری از کاربردهای همه کاره در سراسر جهان استفاده می شوند. آنها معمولاً در مکان های روستایی که به شبکه برق متصل هستند نصب می شوند و می توانند به عنوان منبع اصلی برق یا به عنوان یک سیستم پشتیبان استفاده شوند. از دیزل ژنراتورها می توان برای جبران نیاز به حداکثر توان در شبکه استفاده کرد.

زیرا می توان آنها را بدون ایجاد تاخیر به سرعت روشن و خاموش کرد. ژنراتورهای مورد استفاده در محیط های مسکونی می توانند از 8 تا 30 کیلو وات متغیر باشند در حالی که ژنراتورهای مورد استفاده برای تنظیمات تجاری از 8 کیلو وات تا 2000 کیلو وات متغیر هستند. کشتی‌های بزرگ نیز از ژنراتورهای دیزلی برای مقاصد نیروی کمکی استفاده می‌کنند که می‌تواند از روشنایی، فن‌ها و سوئیچ‌ها تا تکمیل نیرو به سیستم پیشرانه را شامل شود.

فساد

سوزاندن گازوئیل یا سوخت های دیگر باعث تولید گاز دود می شود. دیزل ژنراتورها دی اکسید کربن (CO2)، اکسیدهای نیتروژن (NOx) و ذرات معلق تولید می کنند. این ژنراتورها در اتمسفر آزاد می شوند و کیفیت هوا را در منطقه مجاور به طور قابل توجهی کاهش می دهند. هر لیتر سوخت 0.73 کیلوگرم کربن تمیز دارد، 2.6 کیلوگرم دی اکسید کربن در هر لیتر سوخت دیزل آزاد می شود.

دیزل ژنراتورها چگونه استفاده می شوند؟

موتور دیزل دینام را می چرخاند و جریان الکتریکی AC تولید می کند. برای تغذیه تجهیزات الکتریکی استفاده می شود. می توان از آن برای کاربردهای مختلف مانند مدارس، بیمارستان ها، کارخانه ها و خانه ها استفاده کرد. می توان از آن به عنوان منبع اصلی برق و یا در صورت قطع برق استفاده کرد. ژنراتورها بر اساس برنامه متفاوت رتبه بندی می شوند، چهار رتبه بندی اصلی وجود دارد.

حالت آماده به کار اضطراری (ESP) و توان زمان محدود (LTP) برای برنامه های Standby، Continuous Standby (COP) و Primary Flow Power (PRP) زمانی که به عنوان منبع برق اولیه استفاده می شود. هر نرخ با ساعت و مواردی که حمل می کند محدود می شود.

وقتی ژنراتور به عنوان آماده به کار استفاده می شود، معمولا چیزی به نام سوئیچ انتقال دارد. این وسیله مکانیکی است که ژنراتور را همزمان با جریان الکتریکی به بار متصل نگه می دارد. در صورت وجود برق، ژنراتور باید همزمان وصل شود، با کنترل های ویژه برای عملکرد موازی. بدون این سیستم کنترل، آسیب جدی به ژنراتور می تواند منجر به آتش سوزی شود.

هنگامی که برق قطع می‌شود، وصل کردن ژنراتور بدون قطع وصل آن، دوباره به شبکه تغذیه می‌شود – کسی که برای بازیابی منبع تغذیه کار می‌کند کشته می‌شود و با روشن شدن دوباره به ژنراتور شما آسیب می‌رساند.

هنگامی که از آنها به عنوان منبع تغذیه اصلی استفاده می شود (مثلاً هنگامی که برق اصلی وجود ندارد یا شبکه برای استفاده از آن ضعیف است)، به این حالت “حالت جزیره ای” می گویند. در مواردی که نیاز برق بیشتر است، می توان چندین واحد کوچکتر را به صورت موازی با استفاده از فرآیندی به نام همگام سازی متصل کرد.

آیا ژنراتور نیاز به تعمیر و نگهداری دارد؟

دیزل ژنراتورها هر از گاهی نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند. بستگی به سازنده دارد، اما مهم ترین چیزی که نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد، موتور است. موتورها معمولاً بعد از 250 یا 500 ساعت نیاز به سرویس دارند، اما فاصله سرویس توسط سازنده موتور تعیین می شود.

نسبت به خودرویی که با سرعت 50 یا 80 کیلومتر در ساعت حرکت می کند، معادل 25000 یا 40000 کیلومتر است. فیلتر هوا، به طور معمول در خدمت؛ فیلتر روغن فیلتر روغن فیلتر روغن تعویض روغن و بازرسی کامل برخی تسمه ها مانند کابل فن رادیاتور و تسمه دینام را انجام می دهد.

دکمه بازگشت به بالا