اجتماعی

شرایط دریافت پلاک ویژه خودروی معلولان/تکلیف معلولان فاقد گواهینامه یا خودرو چیست؟

معاون توانبخشی استان تهران علاوه بر تشریح شرایط اخذ پلاک ویژه وسایل نقلیه معلولان، در خصوص معلولان ناتوان از رانندگی و رانندگی نیز توضیحاتی ارائه کرد.

یوسف رضایی در گفت وگو با سلام آنلاین. وی در خصوص شرایط اخذ پلاک ویژه معلولان با بیان اینکه بر اساس آخرین دستورالعمل ها صدور پلاک ویژه معلولان منوط به جدی ترین و شدیدترین معلولیت ها در اندام ها است که در زیر خودرو و گواهینامه آمده است. آنها می توانند از این امتیاز برای انجام فعالیت های حرفه ای و اجتماعی بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد متقاضیان پلاک ویژه زیاد است اما این افراد بر اساس دستورالعمل ها و ضوابط قانونی پلیس راهور و بهزیستی واجد شرایط دریافت پلاک ویژه نیستند، گفت: بنابراین بهزیستی یکی دیگر از خدمات است. برای این افراد در قالب بسته های ترافیکی. بهزیستی با شهرداری موافقت کرده است تا شهروندانی که واجد شرایط دریافت پلاک ویژه خودروهای معلول نیستند از کارت ورود به طرح ترافیک استفاده کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران درباره معلولانی که رانندگی و رانندگی بلد نیستند، بیان کرد: برخی از معلولان که گواهینامه ندارند می توانند از 6 نفر از بستگان (پدر و مادر، خواهر، حمل و نقل) از سطح اول استفاده کنند. ، همسران و فرزندان) در مورد شرایط زندگی با افراد دارای معلولیت از اجازه ورود به طرح ترافیک بهره مند می شوند. این افراد با مراجعه به سایت «تهران من» و ثبت پلاک و انجام مراحل قانونی و همچنین ارائه مدارک مناسب به پرسنل مربوطه می توانند در تمام طول سال از این سرویس استفاده کنند.

رضایی افزود: برای بهره مندی از مجوز ورود به طرح ترافیک، لیست این افراد توسط بهزیستی به شهرداری ارائه می شود.

وی گفت: برخی از معلولان نیز هستند که والدین یا سرپرستان آنها خودرو ندارند و برای این افراد کمک هزینه ایاب و ذهاب از سوی سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده است.

معاون توانبخشی و بهزیستی استان تهران گفت: کمک هزینه سفر سه ماهه معلولان با شرایط اعلام شده برای ساکنان سه شهر تهران ری و شمیرانات معادل 960 هزار تن و 720 هزار تن است. برای سایر شهرستان های استان (پرداخت برای یک سال). لازم به ذکر است با توجه به محدودیت در ارائه یارانه ایاب و ذهاب، اولویت سازمان برای این خدمت با بیماران نیازمند به خدمات درمانی است.

به گفته رضایی، طی یک سال گذشته 241 پلاک برای معلولان و 862 مجوز سفر صادر شده و به بیش از 5500 نفر کمک هزینه سفر داده شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا