اجتماعی

سه خبر برای معلولان – سلام آنلاین

هفته افتخارات معلولین با سه اطلاعات جدید برای افراد دارای معلولیت از جمله افزایش 50 درصدی «حقوق مراقبت» برای افراد دارای معلولیت شدید و ضایعات نخاعی، خانواده‌های افراد دارای معلولیت شدید و شدید به پایان رسید. امتیاز «ظروف ویژه معلولان» و افزایش «کمک هزینه» کانون. مراقبت های رفاهی را شامل می شود.

به گزارش سلام آنلاین. افزایش «کمک هزینه» مراکز بهزیستی اولین خبر مهم این هفته برای معلولان است. پیش نویس افزایش کمک هزینه های مراقبت، توانبخشی و تحصیل در مراکز غیردولتی و خانواده در تابستان برای تصویب به هیئت وزیران ارائه شده است، اما افزایش کمک های بلاعوض امسال در کمیسیون دولتی تصویب شده است.هفته گذشته، کمک هزینه روزانه مراکز نگهداری 50 درصد، مراکز روزانه 35 درصد، مراکز توانبخشی در منزل 46 درصد و مراکز مراقبت در منزل 50 درصد رشد امسال داشتند.

بر این اساس کمک هزینه مهدکودک از 2 میلیون تومان برای هر نفر در ماه به 3 میلیون تومان و کمک هزینه مهدکودک با 35 درصد افزایش از 1.350 هزار تومان برای هر نفر در ماه به 1820 هزار تومان افزایش یافته است. . همچنین مراکز ارائه دهنده خدمات توانبخشی در منزل با 46 درصد افزایش از 500 هزار تومان به 730 هزار تومان و کمک هزینه مراکز مراقبت در منزل از 1000000 تومان به 1500000 تومان در ماه افزایش یافت.

بر اساس ماده 7 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، «سازمان موظف است پس از ارائه آموزش و پرورش از حمایت و نگهداری از افراد دارای معلولیت شدید و شدید و بسیاری از معلولان نیازمند کمک خانواده حمایت کند. خدمات مشاوره ای به خانواده ها مراقبت یا کمک به مدیران، همسران یا سرپرستان این افراد و یا ارائه خدمات و مراقبت به معلولان از طریق مراکز حمایتی وابسته یا غیردولتی آنها (موسسات خصوصی، خیریه و غیردولتی). از متن این قانون، افزایش 50 درصدی «حق مراقبت» افراد دارای معلولیت شدید و ضایعات نخاعی از دیگر اطلاعاتی است که معاون توسعه، مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور به سلام آنلاین اعلام کرد. به گفته انجلسی، هیات وزیران با استناد به ماده 7 این قانون، افزایش 50 درصدی کمک هزینه مراقبت برای افراد ضایعه نخاعی و معلولان شدید و شدید را تصویب کرد.

بر این اساس تا سال 1401 هزینه پرستاری ضایعات نخاعی و معلولان شدید و شدید از یک میلیون تومان به یک میلیون و 500 هزار تومان افزایش می یابد.

به گزارش سلام آنلاین، «پلاک ویژه معلولان» خدمتی است که با همکاری سازمان بهزیستی و پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به معلولان واجد شرایط ارائه می شود.مزایای ویژه. . در ادامه این سرویس، سازمان بهزیستی کشور به سلام آنلاین اعلام کرد که از این پس خانواده های افراد دارای معلولیت ذهنی شدید و شدید و همچنین خانواده های افراد دارای معلولیت جسمی متوسط ​​تا شدید و شدید نمی توانند رانندگی کنند. می توانند از امتیاز پلاک ویژه بهره مند شوند.افراد دارای معلولیت بهره مند می شوند.

آقای انجلسی در این زمینه توضیح داد: تاکنون فقط افراد دارای معلولیت جسمی و ذهنی متوسط ​​تا شدید می توانند رانندگی کنند و دارای گواهینامه رانندگی باشند و افراد دارای معلولیت شدید و شدید می توانند رانندگی کنند. دارند و برای رفت و آمد در سطح شهر مشکل زیادی دارند. آنها از این امتیاز بی بهره هستند، براساس توافقی که با پلیس راهنمایی و رانندگی انجام شده است، امکان بهره مندی خانواده های دارای معلولیت شدید و شدید از مزایای ویژه وجود دارد. شماره پلاک.

بر اساس توافقی که با پلیس راهنمایی و رانندگی انجام شده، با اعطای این امتیاز به هر یک از اعضای خانواده این افراد اعم از پدر یا مادر، خواهر و برادر، همسر یا فرزندان این موضوع حل می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا