اجتماعی

طرح جدید اکونومیست برای هشدار در برابر تغییرات اقلیمی

اجلاس G20 در رم، بیست و ششمین اقلیم جام اقتصادی آمریکا پس از کرونا و هوش مصنوعی تیتر روزنامه امروز است.

به گزارش سلام آنلاین، آلبرت کوچویی گوینده پیشکسوت رادیو در خبری روز شنبه 8 آبان نوشت:

رهبران سیاسی در رم

طرح هشدار تغییرات آب و هوایی جدید اکونومیست

فایننشال تایمز می نویسد: رهبران کشورهای گروه 20 در رم. گروه 20 و رهبران جهان می خواهند در رم به چه چیزی برسند و به چه چیزی دست خواهند یافت؟ جنگ بین بریتانیا و فرانسه بر سر ماهیگیری در دریا.

این یکی از اولین پیامدهای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بود. انتخاب مجدد امانوئل و امید به گسترش گردشگری ماهیگیری فرانسه، بریتانیا را بیشتر ناراحت خواهد کرد. حزب لیبرال دموکرات از سال 1955 که تأسیس شد در ژاپن قدرت و سیاست را در دست داشت. البته به جز دو استراحت کوتاه یک ساله یا دو ساله. البته این رای دهندگان را خوشحال نمی کند.

جایی که باران روی زمین می بارد!

طرح هشدار تغییرات اقلیمی جدید اکونومیست

اکونومیست روز یکشنبه در گلاسکو نوشت که کنفرانس آب و هوا جام 26 هم حاد و هم ناامیدکننده خواهد بود. چرا؟ با این حال، چنین گردهمایی ها هنوز بهترین راه برای ایجاد تغییرات آب و هوایی هستند. کارتون آندره اوسینی روی جلد اکونومیست Cup Out نام دارد که به جای سه میمون سه پنگوئن را نشان می دهد که بازوها، چشم ها، گوش ها و دهان خود را پوشانده اند. کشورها از سال 1995 هر ساله در مواجهه با تغییرات اقلیمی گرد هم می آیند و هنوز هم هستند. مانند باران در “شب دوازدهم” ساخته ویلیام شکسپیر، به گفته بازیگران در پایان نمایش، “باران هر روز، کنفرانس های آب و هوا هر سال برگزار می شود، اما تغییرات آب و هوا فاجعه می آورد. برای زمین.”

تمرکز اقتصادی پس از کرونا

طرح هشدار تغییرات اقلیمی جدید اکونومیست

فایننشال تایمز می نویسد که به نظر می رسد مراقبت های اقتصادی پس از بحران در ایالات متحده یک شکست ناامیدانه و مشابه ترامپ باشد. دیگر انتظاری برای تسریع چرخه اقتصادی وجود ندارد. اگرچه گفته می شود ایالات متحده به آرامی از بحران اقتصادی که در سال گذشته تجربه کرد نفس می کشد، خروج از راه آهن بیشتر طول می کشد.

در حاشیه خبر امروز می خوانیم:

ماشین‌ها باهوش‌تر از انسان‌ها هستند

پروفسور استوارت راسل، بنیانگذار مرکز هوش مصنوعی در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، می گوید: «بیشتر کارشناسان بر این باورند که ماشین هایی باهوش تر از انسان ها در این قرن ساخته و توسعه خواهند یافت. جامعه هوش مصنوعی هنوز از این واقعیت آگاه نیست که خودروهای هوشمند واقعاً در دنیای واقعی تأثیرگذار هستند. هوش مصنوعی به حوزه‌هایی مانند موتورهای جستجو، بانکداری، تشخیص چهره و ماشین‌های ترجمه راه پیدا کرده است که در سال‌های اخیر دامنه وسیعی پیدا کرده است. مردم باید در برخورد با ماشین های هوشمند مراقب باشند. ما نباید انسان یا خوکچه هندی را در آزمایشگاه قربانی کنیم تا هوش مصنوعی هدایت شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا