فرهنگ و هنر

حفظ فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همه نهادها است

حفظ فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همه دستگاه هاست

تفاهم نامه معاون رئیس جمهور و رئیس صندوق شاهد و ایثارگران، رئیس مجلس و رئیس صندوق شهدا و ایثارگران از سوی معمار کبیر جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) و رئیس جمهور تجلیل شد. کارکنان.

به گزارش سلام آنلاین، دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز شنبه 21 اسفندماه در آستانه روز شهدا با حضور در حرم امام خمینی(ره) به آرومی معمار کبیر جمهوری اسلامی ایران گلباران کرد. ، امام خمینی. رهبران ارشد توافقنامه را تمدید کردند.
وی در این مراسم با بیان اینکه رسیدن به محضر امام برای ما موفقیتی بود، گفت: افتخار می کنیم که امام (ره) بنیانگذار بنیاد شهید در سال 1358 بود که بعداً در سال 1358 به بنیاد شهید و امور ایثارگران تغییر نام داد. ترکیب با سایر موسسات امام (ره) در طول عمر گرانقدر خود و در زمان زمامداری نظام، عنایت فراوانی به این سازمان داشتند.
هر ساله به مناسبت های مختلف از جمله هفته دفاع مقدس، روز مقاومت و هفته دولت برای تجدید میثاق به حرم امام خمینی(ره) مشرف می شویم، اما هفته شهید بی نظیر است. این به خاطر رابطه صمیمانه ایما است. «ره» در کنار فرزندان شهیدش است، امام (ره) یاران زیادی دارد، اما گروهی خاص هستند و زندگی خود را در راه امام (ره) و امام کمینی وقف کرده‌اند، (ره) به آنها افتخار می‌کند.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به تاسیس صندوق شهدا در 22 اسفند 1359 گفت: پس از گذشت بیش از 40 سال از تاسیس صندوق شهدا باید هدف را درک کنیم که بانی این ماجرا چیست؟ انقلاب از ایجاد صندوق شهدا و پرچم هایی که به ما دادند و نقشی که برای ما تعیین کردند ادامه یافت.
معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: فرهنگ شهادت حافظ مکتب تشیع بود و پس از گذشت بیش از 1400 سال مکتب تشیع را حفظ و نظام جمهوری اسلامی را پایه گذاری کرد. یکی از اهداف این فرهنگ این است که ما باید در مقابل ظلم بایستیم و به همین دلیل باید سر خود را در برابر امام خم کنیم و این ارزش دارد زیرا حکومت اسلامی ما با وحی همراه است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به انقلاب اسلامی به مردم جهان توسط امام خمینی (ره) گفت: انقلاب اسلامی ما بی حد و حصر است و هر جا که در راه خدا مجاهدت وجود دارد باید از قدر و ارزش آن پاسداری کنیم. سیستم، حتی ارزش زندگی ما.” ائمه اطهار(ره) به فرهنگ ایثار و شهادت برای رفع طغیان و تربیت فرزندان خود به عنوان الگو و پرچمدار مکتب انقلاب نگاه جهانی دارند و فرزندان شهیدشان پرچم مکتب را به ما می دهند.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تکریم خانواده شهدا و ایثارگران گفت: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که ما وظیفه داریم به خانواده شهدا و خانواده های آنان رسیدگی کنیم، شهدا چه از نظر مادی. ، از نظر روحی و اخلاقی. علاوه بر حل مشکلات آنها. در مورد کار و مسکن و شفا نیز باید به معنویت و اخلاق آنها توجه کنیم و طبق کتاب مقدس اجازه دهیم.
وی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت قیمتی ندارد، در طول تاریخ شاهد همراهی مجاهدان زیادی با ائمه در جنگ بوده ایم. در جنگ صفین عده ای از سربازان و افسران در مقابل امام علی (ع) ایستادند تا آنجا که از شرورانی مانند یزید حمایت کردند و به همراه عبیدالله بن زیاد مأمور کشتن امام حسین (ع) شدند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دشمن در طول تاریخ با خیزش های بسیاری از جمله تروریسم، فشار اقتصادی و تهاجم فرهنگی ما را سرکوب کرده است. افرادی هستند که از بنیانگذاران انقلاب حمایت می کردند و در سال های پاسداشت ناب حضور داشتند، اما به جایی رسیده اند که با اهدافشان مغایرت دارد، بنابراین وظیفه ماست که الگوی درست را به جامعه هدایت کنیم نه عده ای. که بدون تغییر
قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه ماموریت صندوق علاوه بر حفظ کرامت و عزت و تربیت فرزندان شهدا، حفظ شخصیت فکری و فرهنگی خانواده شهداست، می گوید: در این راستا، خانواده های معظم شهدا نیز در این راستا تلاش می کنند. در گذشته تلاش های زیادی در این راستا صورت گرفته است، اما کافی نبوده و در این دوره جدید باید با توجه به تغییر محیط اجتماعی، نقاط ضعف را شناسایی و بیشتر تلاش کنیم.
معاون رئیس جمهور در پایان گفت: حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه ماست اما این تنها تعهد صندوق ایثارگران و ایثارگران نیست و همه دستگاه ها تعهد دارند صادقانه کار کنید. «و به گونه ای عمل کنید که امام به ما داده است». بگذارید آنها با ما همراه شوند تا به نتیجه برسیم.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا