اجتماعی

نکاتی جهت کاهش انتقال هوایی “کرونا” و نحوه استفاده از کولرها

اعضای گروه بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن بررسی چالش های ویروس موجود در هوا از جمله مدت زمان ویروس موجود در هوا و میزان آلودگی آن ، راهکارهای کاهش آن را پیشنهاد کردند. میزان عفونت ویروس.

دکتر رضوان زندلدل در گفتگو با سلام آنلاین ، وی با اشاره به چندین مطالعه انجام شده در مورد مدت زمان ویروس در هوا ، توضیح داد: ویروس Covid 19 با قطرات تنفسی از طریق عطسه و سرفه وارد هوا می شود. اندازه ویروس در حدود 60-100 نانومتر و اندازه قطرات به همراه ویروس در حدود 10 میکرون است. مطالعات مختلفی تخمین زده اند كه ویروس می تواند چندین ساعت در هوا بماند و مطالعات دیگر نشان داده اند كه این ویروس به همراه قطرات سیستم تنفسی می تواند تا سه ساعت در هوا بماند و وارد سیستم تنفسی شود. از افراد دیگر بعد از این مدت ویروس روی سطح مستقر شد اما پاتوژن را از دست نداد و غلظت آن بر روی سطح کاهش نمی یابد.

ماندگاری ویروس در هوا با فصول مختلف سال

این عضو هیئت علمی گفت: “به طور کلی مطالعات نشان داده است که شرایط بد آب و هوایی می تواند ویروس ها را به ویژه بیماریهایی که بر سیستم تنفسی تأثیر می گذارد ، از بین ببرد.”

“می توان گفت کووید 19 در مناطق سردسیر و خشک شایع تر است ، که ممکن است به این دلیل باشد که اپیدمی زمستان از زمان شیوع آن حدود بوده است.” بنابراین با توجه به بررسی میزان ابتلا به ویروس 19 از زمان شیوع بیماری ، عدم وجود تاریخ و انعطاف پذیری زیاد در ژنوم ویروسی ، تصمیم گیری و قضاوت قطعی در مورد آن در مرحله اولیه است. به عنوان مثال ، افزایش موارد در خوزستان در روزهای اخیر با دمای بالاتر از 30 درجه سانتیگراد ، نشان می دهد که رفتار ویروس با رفتار مشابه ویروس متفاوت است.

غلظت ویروس کاوید 19 در هوا و سطح

این سم شناسی گفت: هنگام عطسه و سرفه ، ذرات بزرگتر سریعتر روی سطح و ذرات بزرگتر رشد می کنند.

وی افزود: “مطالعات دیگر نشان داده اند که در مناطق آلوده مانند بیمارستان ها ، بیماران Quaid 19 را به رسمیت می شناسند ، غلظت آلاینده ها روی سطح از آلودگی هوا بیشتر است.” البته این بدان معنی نیست که آلودگی هوا وجود ندارد و باعث بیماری نمی شود بلکه مشکلات انتقال را هم از طریق هوا و هم از طریق سطح آن به همراه دارد.

دکتر زانادل اظهار می دارد که آلودگی سطحی و ناحیه تماس با دست نیز باعث آلودگی می شود. اما ، آسیب شناسی ویروس موجود در هوا با ویروس سطح تفاوت ندارد و تنها راه پراکندگی آنها متفاوت است.

طبق مطالعات قبلی درباره نقش هوا در انتقال آلودگی و بیماری ، “این کار باید با دقت انجام شود زیرا مطالعات نشان داده است که ویروس هم در سطح و هم در بدن وجود دارد.” هوا وجود دارد ، و از آنجا که ویروس بسیار بیماری زا است ، می تواند حتی در مقادیر کم هوا باعث بیماری زای شود.

راهکارهایی برای کاهش انتقال ویروس از طریق هوا

دکتر زندل با اشاره به تعدادی از راهکارها برای کاهش شیوع ویروس از طریق هوا ، گفت: کار افراد و سطح ارتباط با افراد آلوده به همان اندازه مشکل دارد. محیط های پرخطر مانند بیمارستان ها و استفاده از تجهیزات محافظ. میزان انتقال ویروس.

وی استفاده از ماسک های پارچه ای را راه حل خوبی برای عموم مردم دانست و افزود: لازم نیست همه از ماسک های مخصوصی مانند 99 استفاده کنند زیرا کمتر به افراد آلوده و بیمار ارتباط دارند. » اما اگر رابطه شخص با سیستم قلبی و عروقی به دلیل کار و شرایط زندگی مانند کادر پزشکی یا خانواده هایی با اعضای بیمار بیشتر باشد ، بهتر است از ماسک های تخصصی مانند ماسک N95 استفاده کنید.

عضو هیئت علمی وزارت بهداشت گفت: حفاظت چند لایه در سد N95 باعث می شود استفاده طولانی مدت برای افراد دشوار باشد و برای عموم مردم توصیه نمی شود. به این معنا ، رعایت اصول بهداشتی مانند شستن مداوم دست ها با صابون و آب ، رنگ آمیزی سطح و مصرف 70٪ الکل و مشاهده فاصله اجتماعی برای کاهش انتقال بسیار مؤثر است و باید از نزدیک مورد نظارت قرار گیرد.

راهنمای تهویه مطبوع تابستان

دکتر زندد که با اشاره به حرکت هوا هنگام استفاده از دستگاه های تهویه هوا ، آب یا گاز متفاوت است ، گفت: در این موارد امکان انتقال و حرکت ذرات در هوا و سطوح آلوده وجود دارد.

در مورد استفاده از تهویه مطبوع ، اعضای هیئت علمی دانشگاه گفتند: “محل استفاده از تهویه مطبوع از این نظر بسیار مهم است.” به عنوان مثال ، در صورت استفاده از سیستم تهویه هوا در منزل بیمار کرونا ، توانایی حرکت هوا احتمال انتقال را افزایش می دهد و بهتر است از تهویه هوا تا حد امکان استفاده شود ، اما اگر گرمای بیش از حد زیاد باشد ، غیرممکن است. نه ، از تهویه مطبوع استفاده نکنید. پیروی از اصول بهداشتی مانند آب بندی ، تمیز کردن سطح و عقیم سازی خطر ابتلا به آلاینده های موجود در هوا را کاهش می دهد..

او گفت: به این معنا ، توصیه می شود افراد قبل از استفاده از سیستم تهویه هوا ، آب و در شروع کار ، زباله های داخل سیستم تهویه مطبوع را تعویض کنند تا هرگونه آلودگی احتمالی روی سطح ، وارد ساختمان نشود.

وی با اشاره به عملکرد سیستم تهویه مطبوع ، گفت: فیلتر داخل کولر گازی ذرات ریز مانند ذرات ویروس Qovid 19 را جذب نمی کند ، به طوری که تنها در صورت وجود آلودگی در داخل ساختمان ، امکان پذیر است. آلودگی سطح و گردش هوا در ساختمان از طریق هوا. ”تهویه هوا وجود دارد.

اعضای دانشکده علوم بهداشتی و درمانی دانشگاه شهید بهشتی نیز در مورد تهویه هوا صحبت کردند. در صورت وجود ناقلین در خودرو ، احتمال انتقال ویروس در هوا در داخل خودرو با تهویه مطبوع افزایش می یابد و احتمال انتقال آن به افراد دیگر داخل خودرو افزایش می یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا