تازه های کسب و کارعمومی

نکات مهم انتخاب و خرید انواع لوازم جانبی خودرو

تمامی لوازم مصرفی و قطعات اصلی خودرو، لوازم یدکی بوده که با دانستن موارد مهم می توانید لوازم یدکی باکیفیت مطابق با استاندارد های ساخت و کیفیت را خریداری کنید. شما می توانید به راحتی و با چند کلیلک ساده یک وسیله جانبی کاربردی برای ماشین خود خریداری کنید. برای خرید  آفتابگیر خودرو کلیک کنید. در ادامه به نکاتی که باید در انتخاب لوازم یدکی توجه کنید، می پردازیم.

Important tips for choosing and buying a variety of car accessories

قبل از خرید لوازم یدکی به چه عواملی توجه کنیم؟

مشخصات خودرو و لوازم متناسب با آن

مشخصات فنی لوازم یدکی خودرو بستگی به نوع خودرو و نوع قطعه یدکی دارد. هر خودرو موتور، لوازم مصرفی و قطعات مخصوص به خود را دارد که گاهی در برخی خودرو های دیگر نیز استفاده می شود. پس در انتخاب لوازم یدکی باید با توجه به مشخصات خودرو و فاکتور های دیگر توجه کنید. دفترچه راهنمای خودرو را مطالعه کرده و یا به نمایندگی و مجموعه های تخصصی فروش لوازم یدکی مراجعه کنید.

بررسی برند و سازنده لوازم یدکی

برای انواع خودرو، مجموعه های متنوعی لوازم یدکی تولید می کنند که برخی دارای کیفیت و استاندارد ساخت بوده ولی برخی دیگر فاقد استاندارد های تولید است. انتخاب یک برند با کیفیت می‌ تواند تاثیر مستقیم بر عملکرد و ایمنی خودرو داشته باشد. برند ‌های معتبر و معروف در صنعت خودروسازی معمولاً اعتبار و اعتماد بیشتری دارند. برندی که محصولات خود را با استاندارد ها و گواهینامه‌ های معتبر ارائه می کند، نشان‌ دهنده تعهد به کیفیت و ایمنی است. این گواهینامه‌ ها توسط سازمان استاندارد یا نهاد های مستقل به محصول مورد نظر، اعطا شوند.

خرید لوازم یدکی نمایندگی خودرو

برخی از برند ها همکاری مستقیم با تولید کنندگان خودرو دارند و لوازم یدکی را با استفاده از همان استاندارد ها و متریال ها مورد استفاده در خودرو تولید می ‌کنند. این ممکن است نشان‌ دهنده کیفیت بالای لوازم یدکی باشد. برای خرید لوازم یدکی انواع خودرو ها باکیفیت می توانید به کاپر یدک مراجعه کنید. در این مجموعه امکان خرید انواع لوازم مصرفی . لوازم مورد نیاز خودرو جهت تعویض آن وجود دارد. می توانید انواع فیلتر، انواع لامپ، انواع کمک فنر، کابل کلاچ و غیره را به صورت عمده و خرده از مجموعه کاپر یدک خریداری کنید.

بررسی نظرات و بازخورد مشتریان

مطالعه نظرات و بازخورد های مشتریان و تجربیات آنر ‌ها با محصولات برند مورد نظر می ‌تواند اطلاعات مفیدی را ارائه دهد. سعی کنید قبل از خرید با تعمیرکار یا مصرف کنندگان محصول و لوازم یدکی مورد نظر صحبت نمایید. در نتیجه با دید باز تر و با اطمینان بیشتری می توانید لوازم یدکی باکیفیت انتخاب نمایید. هرچند که برخی از این نکات می‌توانند به عنوان مؤثرات در بررسی کیفیت برند تولیدکننده لوازم یدکی محسوب شوند، اما توجه به تمامی این عوامل می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بهتری در انتخاب لوازم یدکی برای خودروی خود بگیرید.

روش های خرید و انتخاب لوازم یدکی

بهتر است قبل از خرید مشخصات برند و اطلاعات دقیق لوازم یدکی را با تعمیرکار خودرو هماهنگ نمایید. پس از هماهنگی به صورت آنلاین یا خرید حضوری می توانید به نمایندگی های عرضه محصولات اورجینال و باکیفیت مراجعه کنید. در نظر داشته باشید لوازم یدکی بی کیفیت و غیر اورجینال در بازار زیاد بوده پس باید با دقت از نمایندگی های معتبری خریداری کنید. برای خرید لوازم یدکی باکیفیت با گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر به کاپر یدک مراجعه کنید.

قیمت لوازم یدکی خودرو

قیمت بالای لوازم یدکی به معنای کیفیت بالای آن نیست. لوازمی باکیفیت است که مطابق با استاندارد های جهانی و سازمان استاندارد تولید کند. ممکن است حتی با بودجه کمتر قطعات باکیفیتی را نیز انتخاب کنید. حتما قبل از خرید از بودجه خود را در نظر گرفته و بر اساس بودجه به دنبال لوازم یدکی متناسب با خودرو خود باشید.

لوازم یدکی انواع خودرو

سیستم تعلیق خودرو

لوازم یدکی جلوبندی و سیستم تعلیق خودرو بخش‌ های مهم سیستم خودرو هستند که برای رانندگی روان و ایمنی بیشتر استفاده می شود. ترمز ها، سیستم جلوبندی اهمیت بالایی داشته که از ترمز های دیسکی و کاسه ای استفاده می شود. سیستم فنر و کمک فنر از دیگر اجزای سیستم تعلیق بوده که در خودرو ها با توجه مشخصات خودرو از سیستم تعلیق متفاوتی استفاده می شود.

     فنر لول انواع خودرو داخلی

جهت ، فنر شمشی بر اساس مشخصات خودرو با بهترین کیفیت به فروشگاه حضوری و آنلاین کاپر یدک مراجعه کنید.

سیستم روشنایی و لامپ

بخش مهمی از تجهیزات روشنایی خودرو بوده و به دید بهتر در شب و شرایط اضطراری کمک می کند. لامپ های هالوژنی یکی از بهترین لامپ هایی است که در خودرو ها استفاده می شود. این لامپ ها هزینه بسیار کمتری داشته و بر روی انواع خودرو ها بر اساس پایه های آن قابل نصب است. لامپ های هالوژن دوره عمر محدود تری نسبت به قیمت خود دارند.

خرید انواع لامپ هدلایت 

لامپ های زنون نور قوی تر و بهتری را ارائه می کند. قیمت این لامپ ها بالا بوده و مصرف انرژی بیشتری دارند. برای استفاده باید باتری متناسب با لامپ زنون را خریداری کنید. نوع دیگر لامپ های خدروف لامپ ال ای دی بوده که به عنوان جدید تری تکنولوژی ساخت لامپ های خودرو شناخته می شود که مصرف کمتری داشته و قیمت متناسبی دارند.

کابل کلاچ

کابل کلاچ یکی از اجزاء مهم در سیستم کلاچ و حرکت خودرو است. این کابل وظیفه انتقال نیروی فشاری از پدال کلاچ به مکانیزم کلاچ برای ایجاد جداسازی دیسک کلاچ را دارد. زمانی که شما پدال کلاچ را فشخرید لوازم یدکی خودرو برای یک وسیله نقلیه بدون در نظر گرفتن مدل خودرو برای اکثر رانندگان یک اقدام حساس و گاهی دلهره آور است! از آنجایی که تنوع لوازم یدکی در بازار زیاد است، اکثراً با این مشکل مواجه هستند که ممکن است مدل های تقلبی از آنها روانه بازار شده باشد؛ به همین دلیل، پیدا کردن قطعات و لوازم یدکی اصلی و با کیفیت، تقریباً کار دشواری است. این وضعیت به خصوص در خرید اینترنتی لوازم و بسیار چالش برانگیز خواهد بود.

سوال اساسی که اکثر مشتریان و صاحبان خود را از خود می پرسند این است که کدام یک از لوازم یدکی خودرو از کدام برندها مناسب تر هستند؟ قیمت قطعات یدکی خودرو چقدر است؟ و آیا این قطعات در انبار موجود هستند یا خیر؟ همچنین این سوال مطرح می شود که چگونه مطمئن شویم که لوازم یدکی و قطعات خودرو، اصل هستند؟ اگر می‌خواهید قطعات یدکی خودرو را به صورت اینترنتی بخرید یک سری نکات مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید. این موارد را برای خرید حضوری لوازم یدکی خودرو نیز باید مورد توجه قرار دهید.

 نکات مهم در خرید اینترنتی لوازم یدکی خودرو

1- خودروی خود را بشناسید

اولین و ساده ترین کاری که برای خرید لوازم یدکی خودرو باید انجام دهید این است که وسیله نقلیه خود را بشناسید. متداول ترین راه برای این کار این است که دفترچه راهنمای خودروی خود را مطالعه کنید. از مدل خودرو، سال ساخت و سری ساخت خودرو مطلع شوید. بسیاری از معاملات خرید و فروش قطعات و لوازم یدکی بر اساس سری خودرو و مدل وسیله نقلیه انجام می شود. اگر این اطلاعات را داشته باشید، در مدت کوتاه تری، بهترین را پیدا می کنید. اگر از شماره سری قطعات و لوازم یدکی خودرو اطلاعی ندارید، با مکانیک یا تعمیر کار خود مشورت کنید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد. همچنین مشاوره گرفتن از فروشندگان معتبر و کارشناسان فروش در فروشگاه اینترنتی قطعات، باز هم در این مورد به شما کمک می کند.

2- گیربکس دستی یا گیربکس اتوماتیک؟

یکی از مهمترین نکات برای خرید لوازم یدکی خودرو از فروشگاه اینترنتی این است که بدانید خودروی شما گیربکس دستی دارد یا به صورت اتوماتیک کنترل می شود. شاید تعجب کنید اما این موضوع در خرید اینترنتی قطعات خودرو بسیار موثر است. اگر قطعات خودرو را متناسب با عملکرد وسیله نقلیه خود انتخاب نکنید هم هزینه خود را هدر داده اید، هم قطعه شما بلا استفاده می ماند.

این یک امر بدیهی است که انواع لوازم یدکی خودرو برای خودروهای اتوماتیک، با خودروهایی که با گیربکس دستی کنترل می شوند متفاوت است. قطعات خودروهای اتوماتیک، از رادیاتور گرفته تا اتصالات قطعات موتور و غیره با سایر خودروهای معمولی بسیار فرق دارد. در این مورد نیز می‌توانید از کارشناس فروش کمک بگیرید.

3- شماره شناسایی وسیله نقلیه یا شماره تولید را بدانید

نکته ای که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و بسیار در خرید اینترنتی لوازم یدکی خودرو تاثیرگذار است این است که باید شماره شناسایی خودرو یا شماره تولید وسیله نقلیه را بدانید. این شماره به صورت اعداد و ارقام مختلف در یک ردیف معرفی می شود که نشانگر سال تولید، ماه، روز و شماره سفارش است.

هر کدام از وسایل نقلیه تولید شده در جهان یک شماره شناسایی به‌خصوص دارند که به طور معمول از ۱۷ کاراکتر تشکیل شده است. کاراکترها شامل اعداد و حروف هستند که معمولاً در کنار داشبورد یا روی شیشه جلویی، روی برچسب دیده می شوند. در اکثر موارد، شماره شناسایی وسیله نقلیه هم برای ارائه خدمات مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد و هم می تواند در خرید لوازم یدکی خودرو موثر باشد. این شماره شناسایی در برخی موارد، روی بدنه تایر ماشین هم یافت می شود.

4- عملکرد خودرو چگونه است؟

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید لوازم یدکی خودرو این است که شما بدانید عملکرد خودروی شما چگونه است. منظور از این جمله این است که خودروی “های کلاس” دارید یا خودروی معمولی؛ به طور مثال کلاس C، یک خودروی شخصی با عملکرد بالا است. زمانی که می‌خواهید برای خودروهایی شبیه وسایل نقلیه فوق، لوازم یدکی خودرو بخرید توجه داشته باشید که  این خودروها برای افزایش قدرت و کنترل بهتر طراحی شده‌اند بنابراین قطعات یدکی آنها باید خاص و متفاوت باشد و از مراکز تخصصی مربوط به خودروهای لوکس و قدرتی تهیه شود. به طور مثال، خودروهای با عملکرد بالا، ترمز قدرتمندتر دارند و قطعات یدکی آن هم باید به همین ترتیب تهیه شود.

دکمه بازگشت به بالا