تازه های کسب و کارعلمی و پزشکی

عوارض بوتاکس تقلبی

یکی از دغدغه‌هایی که افراد با آن روبرو هستند نحوۀ تشخیص بوتاکس اصل از تقلبی است. شاید سریع‌­ترین و راحت‌­ترین راه‌حلی که برای رفع چین و چروک‌های صورت به ذهن ما خطور می­‌کند، بوتاکس باشد. درسته که بوتاکس خیلی سریع ما را به نتیجه مطلوب می‌­رساند؛ اما باید در انتخاب پزشک متخصص پوست حاذق و نوع بوتاکسی که قرار است استفاده کنیم؛ دقت کافی داشته باشیم.

بوتاکس چیست ؟

بوتاکس یک ماده ای است که باعث فلج کردن عضلات به صورت موقت می شود. ماده به کار رفته در بوتاکس بوتولینوم نام دارد که یک نوع سم است و هیچ گونه خطری برای بدن ندارد. ماندگاری بوتاکس بین 3 الی 6 ماه می باشد که پس از گذشت این مدت مجدد باید تزریق را انجام دهید.

در مجموعه دکتر یزدانی شما ابتدا توسط پزشک مشاوره می شوید سپس در صورت تایید خانم دکتر تزریق انجام می شود. تمامی بوتاکس ها با اصالت بوده و به میزان دوز مشخصی تزریق می شود تا مشکل جدی برای شما پیش نیاید. با تزریق بوتاکس چین و چروک های صورت رفع شده و پوست جوان و شاداب خواهد شد. اگر تزریق را در یک کلینیک غیر معتبر انجام دهید متوجه خواهید شد که چقدر می تواند خطرناک باشد. برای تشخیص بوتاکس تقلبی و اصل حتما تا انتها همراه ما باشید.

تشخیص بوتاکس اصل از تقلبی

در ابتدا برای تشخیص بوتاکس اصل بهتر است تزریق بوتاکس را به هیچ عنوان در سالن های زیبایی انجام ندهید زیرا این افراد پزشک نبوده و برای شما عوارض های جدی به وجود می آید. مورد بعدی هزینه تزریق بوتاکس است و هر کلینیکی که گرانتر تزریق را انجام دهد دلیلی بر با کیفیت بودن بوتاکس نیست و همین طور برعکس. پس یک مجموعه ای را انتخاب کنید که معتبر بوده و دارای نمونه کارهای فراوان باشد.

پیشنهاد ما به شما مجموعه دکتر یزدانی می باشد زیرا هم پزشک متخصص این کار را انجام می دهد، هم قیمت مناسبی دارد و هم از داروهای با اصالت استفاده می شود.

عوارض های پس از تزریق بوتاکس تقلبی

  • التهاب و درد : اگر فردی که تزریق بوتاکس را انجام می دهد متخصص نباشد و از سر سوزن مناسبی استفاده نکند ممکن است این عارضه برای فرد به وجود بیاید.
  • درد ناحیه تزریق : انجام هر تزریقی حتی اگر با بی حسی موضعی باشد درد دارد اما اگر تزریق توسط یک فرد غیر متخصص انجام شود که نداند در چه محلی و با چه دوزی باید تزریق کند و حتی از ماده بی کیفیت استفاده کند باعث درد زیاد ناحیه تزریق می شود. این مورد اصلا عادی نیست و خطرناک است.
  • سردرد و تهوع : اگر ماده بوتاکس اصل نباشد امکان بروز حالت تهوع و سردرد زیاد است. افرادی که برای بار اول است تزریق بوتاکس را انجام می دهند ممکن است سردرد داشته باشند و در عرض چند ساعت باید از بین برود. درصورتی که سردرد از بین نرود و بیش از 3 روز طول بکشد حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.
  • کبودی محل تزریق : اگر در هنگام تزریق محل عروق به درستی شناسایی نشود و تزریق بوتاکس بر روی این نواحی انجام شود ممکن است باعث خونریزی در زیر پوست شود و محل تزریق کبود شود.
  • عفونت و بروز تب : اگر ماده بوتاکس غیر اصل باشد و در یک محیط غیر بهداشتی تزریق شود ممکن است باعث بروز عفونت و ایجاد تب شود. این مورد یکی از نادر تزرین عوارضی است که ممکن است پیش بیاید.
  • ری اکشن های کولینرژیک : اگر ماده بوتاکس اصل نباشد ممکن است با مواردی مانند: خشکی دهان و خشک شدن چشم روبرو شوید. بهتر است بوتولینوم نوع A تزریق شود که مرغوب تر است و عوارضی ندارد.

عوارض بوتاکس تقلبی در قسمت های مختلف صورت

اگر بخواهیم عوارض بوتاکس تقلبی را بر اساس ناحیه های مختلف صورت تقسیم بندی کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

ناحیه پیشانی

عضله ای که در پیشانی وجود دارد بسیار حساس است. اگر تزریق بوتاکس اصل انجام نشود یا بیش از حد بوتاکس تزریق شود می تواند باعث افتادگی دو طرف یا یک طرف ابرو شود. اگر افتادگی پلک به وجود بیاید افراد در ناحیه ابرو احساس سنگینی می کنند و خانم هایی که آرایش می کنند این احساس سنگینی بیشتر می شود.

تزریق بوتاکس اگر به صورت نامتوازن انجام شود همه قسمت های پیشانی فلج نمی شود و به این مورد مِفیستو می گویند. سپس قسمتی از ابرو به علت فلج نشدن بالا باقی می ماند. مواردی که در این ناحیه ممکن است ایجاد شود مشکل یا تداخلی در دید ایجاد نمی کند.

ناحیه چشم

چشم یکی از حساس ترین اعضای صورت است. اگر به عضلات چشم ماده ای بی کیفیت تزریق شود ممکن است باعث ایجاد افتادگی پلک شود. مورد بعدی که ممکن است رخ دهد بالا و پایین شدن قسمت های مختلف ابرو است که باعث ایجاد ناهمواری می شود.

اگر هم پس از تزریق بوتاکس چشم خشک شود یکی از نشانه های بروز عوارض بوتاکس تقلبی است. پوست اطراف چشم بسیار نازک می باشد و اگر تعداد دفعات تزریق زیاد باشد ممکن است باعث پارگی پوست شود که ترمیم آن هم به سختی امکان پذیر است.

اطراف دهان

از عوارض تزریق بوتاکس تقلبی که اطراف دهان ممکن است بروز پیدا کند می توان به کج شدن لبخند یا لبخند جوکری اشاره کرد.

عوارض بوتاکس تقلبی در دراز مدت

اگر بخواهیم به علائم بوتاکس تقلبی در بلند مدت اشاره کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • آسیب اساسی به عضلات محل تزریق
  • ایجاد مشکل در بلع
  • افتادگی دائمی پلک
  • ایجاد مشکل در عضله گردن و تضعیف آن
  • مشکل در بینایی و ایجاد تاری در دید
  • سستی عمومی بدن و احساس ضعف عضلانی
  • ایجاد مشکل در عضلات جوشی و مشکل در جویدن
  • ایجاد عارضه در تارهای صوتی و مشکل در حرف زدن
  • تاکی کاردی و ایجاد مشکلات قلبی
  • ایجاد حساسیت و واکنش های آلرژیک مانند: قرمز شدن و خارش پوست

پس از تزریق بوتاکس تقلبی چه باید کرد؟

اگر را در یک محل غیر معتبر انجام دادید و بعد از آن شاهد بروز عوارض های متعددی شدید بهتر است حتما به یک مجموعه معتبر که دارای پزشک متخصص است مراجعه کنید تا از بروز عوارض بیشتر جلوگیری کنید.

راه تشخیص بوتاکس اصل و غیر اصل

بهتر است قبل از تزریق بوتاکس به نکات زیر توجه فرمایید:

  • همخوانی تمامی جزئیات ویال و جعبه بوتاکس
  • هولوگرام روی ویال بوتاکس
  • تاریخ تولید و انقضای محصول
  • نام شرکت تولید کننده روی جعبه بوتاکس ذکر شود
  • پلمپ بودن درب ویال

بهترین مارک بوتاکس کدام است؟

برند های مختلفی از بوتاکس وجود دارد که نام این برند ها مصپورت، دیستون و دیسپورت نام دارد. اما در مجموعه دکتر یزدانی یکی از بهترین برند های بوتاکس ایرانی به نام دیستون تزریق می شود که کامل امتحان خود را پس داده است. ماندگاری بوتاکس دیستون بین 3 الی 6 ماه می باشد که در صورت رعایت تمامی ممکن است ماندگاری بیشتری داشته باشد.

برای تزریق بوتاکس با کیفیت به کجا باید مراجعه کرد؟

همیشه برای خود بهترین ها را بخواهید و به بهترین مجموعه ها مراجعه کنید. هیچ وقت با هزینه پایین نمی شود انتظار کیفیتی بالا از تزریق را داشت. تمامی مواردی که ارتباط مستقیمی با زیبایی و سلامت شما دارد هیچگاه شوخی نکنید و حتما به مجموعه معتبری مراجعه نمایید. قبل از انتخاب حتما نمونه کار های پزشک و سابقه آن را زیرنظر بگیرید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

 

دکمه بازگشت به بالا