اجتماعی

نکاتی که باید قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا، رعایت کنیم

بسیاری از افرادی که خود را برای واکسیناسیون علیه ویروس کرونا آماده می کنند ممکن است با خود فکر کنند که قبل و بعد از واکسیناسیون باید به دنبال چه چیزی باشند. به طور کلی نگران نباشید ، برای واکسیناسیون نیازی به رژیم غذایی خاصی ندارید. اما این مهم است که بدانید کدام مواد بهتر است قبل یا بعد از واکسیناسیون استفاده شوند یا از آنها اجتناب کنید تا بتوانید علائم و عوارض احتمالی واکسن را کاهش داده و سیستم ایمنی خود را تقویت کنید.

به گزارش سلام آنلاین. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند حداکثر استفاده را از واکسیناسیون ببرید.

آیا به استراحت بیشتری نیاز داریم؟

توصیه می شود شب قبل از واکسیناسیون خوب بخوابید و بهداشت عمومی را رعایت کنید.

داشتن خواب و استراحت مناسب ، یکی از رازهای سلامتی و طول عمر انسان ، همراه با زندگی کامل است. خواب کافی همراه با آرامش نقش مهمی در سازماندهی و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. شب بخوابید و همچنان از شر مواد زائد خلاص شوید.

تا جایی که ممکن است از کار با وسایل الکترونیکی مانند تلفن همراه و کامپیوتر خودداری کنید و حداقل یک ساعت قبل از خواب تلویزیون تماشا کنید. این به شما امکان می دهد یک خواب راحت و عمیق را تجربه کنید و بدن شما می تواند در آرامش کامل تا صبح استراحت کند.

چه غذاهایی بیشتر باید بخوریم؟

غذاهای ضد التهاب: یک رژیم غذایی سالم که از دیرباز تأسیس شده است ، پاسخ ایمنی بدن را بهبود می بخشد و به ما در مبارزه با عفونت ها کمک می کند و پاسخ سیستم ایمنی بدن به واکسیناسیون را تقویت می کند. خوردن بیشتر غذاهای تازه و طبیعی مانند میوه ها ، سبزیجات ، ماهی ، چربی ، آجیل و غلات کامل به عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند. زیرا باعث التهاب کمتری در بدن می شوند. خوردن رژیم ضد التهابی پس از واکسیناسیون می تواند مفید باشد. ماهی همچنین یک ماده غذایی ضد التهاب است. ماهی سالمون ، ماهی آزاد ، ساردین و شاه ماهی و روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 به عنوان عوامل ضد التهاب هستند. بادام ، گردو و روغن زیتون بکر نیز از جمله غذاهای ضد التهاب محسوب می شوند.

مواد مغذی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند: خوردن یک رژیم غذایی مغذی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ، به ویژه روی و ویتامین C ، به سیستم ایمنی بدن کمک می کند. البته این بدان معنا نیست که مصرف مکمل ها باعث عملکرد بهتر واکسن می شود. منابع ریز مغذی شامل میوه ها و سبزیجات تازه و محصولات لبنی است.

آب و مایع فراوان: هیدراتاسیون مناسب قبل و بعد از واکسن کووید مهم است. دریافت مایعات کافی نه تنها به عملکرد بهتر بدن در شرایط واکسیناسیون جدید کمک می کند ، بلکه از کاهش فشار خون در افرادی که معمولاً از واکسیناسیون یا واکسیناسیون می ترسند جلوگیری می کند. افراد مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب ، فشار خون بالا یا بیماری ریوی باید در مورد مصرف مایعات با پزشک مشورت کنند. غذاهای ترش مانند میوه ها ، سبزیجات ، سوپ و آبگوشت ، علاوه بر آب رسانی به بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن. همچنین اگر بعد از واکسیناسیون تب دارید ، نوشیدن مقدار زیادی آب توصیه می شود.

از چه غذاهایی باید پرهیز کنیم؟

به گفته دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ، از غذاهای فرآوری شده نه تنها در طول واکسیناسیون بلکه در طول سال خودداری کنید. از روغن های گیاهی مانند روغن ذرت ، روغن سویا و سایر غذاهای فرآوری شده (مانند فست فودها ، غذاهای سرخ شده و غذاهای کنسروی) که معمولاً باعث التهاب در بدن می شوند خودداری کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا