اقتصادیتازه های کسب و کارعمومی

آموزش طراحی نمای ساختمان با تری دی مکس

چرا نمای ساختمان مهم است؟

قیمت انواع سنگ تراورتن: نمای ساختمان مهم است؛ زیرا فرصتی برای برجسته کردن طراحی به وجود می آورد. در بسیاری از ساختمان ‌ها به طرح‌ های استاندارد که مطابق با مقررات ساختاری هستند، رضایت داده شده که البته هیچ ویژگی خاصی به بنا اضافه نمی شود. این مسئله تأثیر مخربی بر مکان‌ هایی دارد که ما در آن ها زندگی می‌ کنیم زیرا ساختمان ‌هایی خواهیم داشت که هیچ چیز خاصی ندارند.

نمای ساختمان علاوه بر جنبه زیبایی شناسی، نقش مهمی در بازدهی انرژی دارد و طراحی بیرونی و طراحی داخلی ساختمان را به هم مرتبط می کند. با نوآوری های جدید در متریال، ایده ها و طراحی، نما می تواند جلوه دیگری به ساختمان ها اضافه کند.

از آن جایی که ما دائما از ساختمان‌ هایی که در آن زندگی و کار می‌کنیم چه از نظر بازدهی انرژی و چه هماهنگی شان با یک مکان خاص، انتظار بیشتری داریم ، نمای ساختمان بخش مهمی در برآورده کردن این نیاز به حساب می آید.

نمای ساختمان یا دیوار پرده ای، تاثیر زیادی بر جریان هوا و نور در ساختمان و همچنین نحوه مقابله آن با شرایط محیطی خواهد داشت. مثلا این دیوار می تواند به جلوگیری از تشکیل تونل باد یا آسیب پذیر شدن ساختمان در برابر وزش باد شدید کمک کند .

معماری نما

خرید سنگ تراورتن: معماری نما و دیوار های پرده ای می تواند به یک معمار کمک کند تا به چیز هایی که برای طراحی در سر دارد، برسد.

روکش چوبی به دلیل ویژگی های زیست محیطی، هزینه، ویژگی های نصب و سهولت استفاده از آن، ماده ای مناسب برای این کار است . روکش چوبی به ما این امکان را داده است تا نما هایی ایجاد کنیم که ارزش ساختمان را بالاتر ببرد و از نظر زیبایی شناسی هم توجه همه را به خودش جلب کند.

ما این را متوجه شده ایم که استفاده از چوب برای جور کردن ساختمان با مکانی که در آن قرار دارد، همان چیزی است که ساختمان را یه سر و گردن بالاتر می برد.

نمای چوبی به معمار اجازه می دهد تا جزئیات فوق العاده ای ایجاد کند که با مصالح دیگر امکان پذیر نیست. این امر باعث می شود یک ساختمان بسیار تمیز و مرتب تر به نظر برسد که به ساخت یک پوشش کلی بسیار حرفه ای و چشمگیر کمک می کند. از روکش چوبی می توان برای ایجاد الگو یا آبستره روی دیوار استفاده کرد یا آن را در کنار متریال ساده و دندانه دار برای ایجاد یک ظاهر متضاد زیبا به کار برد.

نوع روکش چوبی مورد استفاده هم می تواند نقش مهمی در شکل دادن کاراکتر یک ساختمان داشته باشد. گونه های مختلف و پرداخت متفاوت بر رنگ و ظاهر چوب تاثیر می گذارد . این کار فرصتی برای خلق کنتراست و طرح های هوشمندانه ای فراهم می کند که به خاطر ویژگی های طبیعی روکش چوبی است.

هنگام طراحی و ساخت نما ، هیچ قانون یا فرآیندی وجود ندارد که بخواهید رعایت کنید. این کاملا به شما بستگی دارد و یک فرصت واقعی برای خلق یک کاراکتر در ساختمان است. نما ها و دیوار های پرده ای خصیصه هایی هستند که هم خانه ها و هم ساختمان های تجاری می توانند از آن استفاده کنند. از آن جایی که هر روزه افراد بیشتری علیه طراحی خسته کننده و سازه های ساختمانی استاندارد شورش می کنند ، نمای ساختمان احتمالا به بخشی جدایی ناپذیر از طراحی تبدیل می شود.

دروس آموزش نمای ساختمان در تری دی مکس

  • برای مشاهده بهتر ویدیوها در موبایل، گوشی را افقی نگه دارید. اگر اروری مشاهده کردید بخاطر روشن بودن وی پی ان است. بعد از پخش هر ویدیو، علامت دانلود روی آن نمایان می شود.
  • اگر روی دانلود کلیک کردید و ویدیو باز هم پخش شد، بعد از پخش ردن روی علامت سه نقطه پایینش کلیک و گزینه دانلود یا ذخیره را انتخاب کنید. از اینترنت دانلود منجر هم می توانید استفاده کنید. هر درسی مشکل داشت در نظرات اعلام کنید تا سریعا رفع شود یا به پیج منبع مراجعه کنید. ضمنا هر چند وقت یک بار احتمالا دروس به روز می شوند.

از پیج هنرهای

جلسه اول جلسه دوم
جلسه سوم جلسه چهارم
جلسه پنجم جلسه ششم
جلسه هفتم جلسه هشتم
جلسه نهم جلسه دهم
جلسه یازدهم جلسه دوازدهم (اصول کلی)

اگر مدلسازی ساختمان را می خواهید از روی نقشه اتوکد انجام دهید روشش اینه:

این اصول رو حتما بلد باشید:

متریال نمای مدرن

برخی از بهترین مواد روکش چوبی برای ایجاد نمای مدرن عبارتند از : سرو قرمز غربی کانادایی، چوب قرمز اروپایی و کاج فرنگی سیبری.

سرو سرخ غربی کانادایی  سرو سرخ غربی کانادایی گونه ای الواری است که نتایج شگفت انگیزی به وجود می آورد و بسیاری از خواصِ آن بی نظیر است. به دلیل دوام، مقاومت در برابر پوسیدگی و وزن خیلی مورد توجه قرار می گیرد، همچنین ظاهری خیره کننده با شخصیت و کاراکتری واقعی دارد که برای خلق یک نمای مدرن ایده آل است.

چوب قرمز اروپایی  چوب سرخ اروپایی با چگالی متوسط ​​520 کیلوگرم بر متر مکعب، یک گونه الواری قوی و نسبتا سخت است. اگر چه به طور طبیعی مثل گونه های دیگر بادوام نیست، اما می توان آن را با پرداخت هایی که ضمانت 30 ساله در برابر پوسیدگی و قارچی شدن دارند ، تهیه کرد. همچنین می توان آن را طوری پرداخت کرد تا مطمئن شویم که رنگ آن به طور مداوم در طول زمان تغییر نخواهد کرد.

کاج فرنگی سیبری  کاج فرنگی سیبری یک چوب نرم با دوام متوسط ​​است. رنگ آن می‌تواند از یک مغز چوب قهوه ‌ای تیره روشن تا یک چوب صنوبر سفید متغیر باشد، اما اگر بعد از اتمام نصب نما به خوبی از آن مراقبت نشود، به خاکستری نقره ‌ای تغییر رنگ می ‌دهد

منبع : صنایع سنگ ایران

دکمه بازگشت به بالا