علمی و پزشکی

ماجرای اشتباه در تزریق واکسن کرونا

هفته گذشته ، برخی از خبرنگاران گزارش کردند که دوز سوم پاسوکواک با یک واکسن متفاوت است. پیش از این حادثه ای برای برخی از کادر درمانی شهرکرد روی داده است. در تزریق اشتباه ، واکسن توسط 90 کارمند پزشکی به جای واکسن دوم اسپوتنیک تزریق شد. اما چگونه تزریق “اشتباه” اتفاق می افتد؟

کوبا بر اساس نتایج آزمایشات بالینی خود تأیید فوری واکسن های Subrana 02 و Subrana Plus را دریافت کرد ، اما از آن به عنوان “دو دوز Subrana بعلاوه یک دوز Subranaplus” استفاده شد. در ایران ، بر اساس برخی از نتایج آزمایش ، کوبا Subarណាna 2 مجاز به تزریق دوبار بود.

علاوه بر این ، آزمایشات بالینی در 2 و 3 دوز (از جمله Subranaplus) انجام شد اما هیچ نتیجه ای گزارش نشد. اکنون همان واکسن اورژانسی فاقد مجوز subranaplus به عنوان “دوز دوم” داده می شود و به مردم گفته می شود که آنتی بادی ها را آزمایش کرده و “در صورت لزوم” تزریق کنیم.

واکسن ، که در همان روز داده شد ، به طور رسمی “برای استفاده در آزمایشات بالینی” تأیید شد. در خوشبینانه ترین موارد ، “خطاهای بدون عوارض جانبی” رخ می دهد و مهمتر اینکه پروتکل واکسیناسیون رعایت نمی شود. س Theال این است که چگونه ویپاسانا پرانوسپلاس به جای Volin Subrana 02 به این مرکز واکسیناسیون منتقل شد؟

به گفته دانشمندان و متخصصان مغز و اعصاب ، “Subranaplus در ابتدا به عنوان یک واکسن مستقل برای افرادی با سابقه بیماری های قلبی عروقی طراحی شده بود ، اما با ظهور ویروس های جدید و کاهش اثر واکسن”. آزمایشات Subrana 2 تصمیم گرفته شد که برخی افراد دو دوز Subrana و برخی دیگر دوز سوم Subrana Plus را با فاصله 28 روز دریافت کنند. نتایج آزمایش نشان داد که هر سه دوز در برابر بیماریهای علامت دار م effectiveثرتر است. این 91 درصد در مقابل 62 درصد است.

وی افزود: با این توضیحات به نظر می رسد که ترکیب این واکسن ها ایمن باشد. با این حال ، وقوع خطاها در طول واکسیناسیون انحراف از پروتکل است. سازمان غذا و داروی ایران تنها دو مجوز فرعی و فرعی برای استفاده در آزمایشات بالینی دارد. با این حال ، Subaru Plus دارای مجوز است ، دارای مجوز برای استفاده به عنوان یک پروتکل است. پروتکل مشابهی در مورد شرح داده شده اعمال نمی شود. بنابراین حداقل “اشتباهات” خاص هستند و باید عذرخواهی کنند. “

صرف نظر از عوارض جانبی احتمالی که وزارت بهداشت می گوید که رخ نخواهد داد ، محققان می گویند: “از لحاظ نظری ، بعید است مشکلی برای مبتلایان به این اختلال وجود داشته باشد. با این حال ، اثر واکسن در آزمایشات بالینی برای پروتکل های استاندارد ارزیابی شده است و نمی توان به طور قطعی گفت که واکسن در افرادی که هر سه دارو را دریافت کرده اند مثر است یا خیر. به همین دلیل پروتکل با جزئیات نوشته شده و دارای مجوز و واکسن طبق پروتکل است تا نتایج قابل مقایسه یا قابل پیش بینی باشد.

شفافیت فرایند واکسیناسیون یکی از حقوق شهروندان است که در این مورد به وضوح نادیده گرفته می شود. از سوی دیگر ، عدم رعایت پروتکل واکسیناسیون ممکن است به این مجموعه خطاها اضافه شود. آنچه در شرایط وخیم کنونی کشور اتفاق می افتد می تواند بر برداشت مردم از آثار مثبت واکسیناسیون تأثیر منفی بگذارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا