اجتماعی

۱۲پرونده تولید واکسن کرونا در ایران / پایان کارآزمایی بالینی واکسنِ اول تا قبل از ۱۴۰۰

دبیر کمیته علمی ملی کرونا تأکید کرد که نتایج آزمایشات واکسن کرونا در ایران بسیار خوب است. .

در مصاحبه ای با سلام آنلاین ، دکتر مصطفی قانعی گفت: از 12 مورد تولید واکسن کرونا ایرانی ، یکی از آنها به مراحل اولیه آزمایشات بالینی رسیده است و سه مورد دیگر تحت تأیید کمیته اخلاق هستند و به مرحله مطالعه بالینی رسیده اند.

وی با تأکید بر اینکه نتایج اولین آزمایش بالینی اولین واکسن کرونا در ایران “بسیار خوب” بود ، گفت: “ما نخواهیم گفت که هیچ کس عوارض جانبی داشته است.” عوارض جانبی واکسن در یک منطقه م workثر نیست و عوارض جانبی واکسن مانند این است که نمی توانیم آن را به مکان دیگری ببریم. در طی واکسیناسیون هایی که تاکنون اتفاق افتاده است ، تصادفی یا تصادفی نیست که بگوییم واکسن باید قطع شود.

وی افزود: “در مورد اثر بخشی واکسن ، باید تا یک ماه پس از انجام واکسن دوم صبر کنیم تا نتایج آن دیده شود.”

قانعی با اشاره به اینکه تاکنون 14 نفر در برابر تاج ایرانی واکسینه شده اند ، اظهار داشت: در این مرحله 56 نفر از نظر بالینی از نظر واکسن آزمایش می شوند و امیدواریم این مراحل انجام شود. “قبل از نوروز تمام کنید.”

وی در مورد زمان تقریبی دسترسی عمومی به واکسن کرونا ایرانی تأکید کرد که این ویروس تا پایان ژوئن 1400 در دسترس عموم نخواهد بود.

در پاسخ به اعلام معاون وزیر بهداشت ، 1.3 میلیون نفر در معرض خطر تا پایان ماه مارس واکسینه می شوند و چه واکسن هایی در دسترس خواهد بود؟ در صورت انجام چنین اقداماتی ، واکسن ها باید از منابع خارجی تهیه شوند که سازمان غذا و دارو مسئول خرید و واردات آنها است.

به گزارش سلام آنلاین ، واکسن تاج ایرانی در مرحله اول پس از عدم مشاهده تأثیر جدی بر روی این سه نفر و بررسی نتایج داوطلبان ، در سه مرحله در سه مرحله داوطلب تزریق شد. چهار نفر دیگر واکسن تاج ایرانی را در 7 ژانویه دریافت کردند. آنها آن را دریافت کردند. پس از بررسی نتایج هفت واکسیناسیون ویروس کرونا ، هفت داوطلب دیگر در 12 و 12 ژانویه وارد مرحله اول آزمایش واکسیناسیون کرونا شدند. همچنین ، در 14 ژانویه ، پس از 14 روز ، مرحله دوم واکسیناسیون ایران کرونا از سه داوطلب اول آغاز شد. این سه داوطلب ، طیبه مخبر ، فرزند علی عسگری ، مدیر ارشد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و حمیدرضا خلیلی ، مدیر ارشد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا