علمی و پزشکی

احتمال تایید یک دارو برای کاهش پیشرفت آلزایمر در مراحل اولیه

اولین دارویی که ادعا می شود سرعت زوال عقل در افراد مبتلا به زوال عقل را کاهش می دهد ، با تأیید آژانس بهداشتی آمریکا از طریق سرویس بهداشت ملی در انگلستان در سال 2022 در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

به گزارش سلام آنلاین ، بیوزن می گوید داروی این شرکت ، “Adocanumbe” ، در صورت تصویب ماه آینده (ژوئن) ، اولین دارویی است كه باعث كاهش حافظه بیمار در مراحل اولیه بیماری آلزایمر می شود.

امید بیماران در مراحل اولیه زوال عقل را افزایش می دهد.

این دارو که ممکن است کشفی بی سابقه باشد و اولین داروی جدید آلزایمر در نزدیک به دو دهه باشد ، بیماری را درمان یا معکوس نکرده است ، اما محققان امیدوارند که بتواند آن را کمی کند کند.

سازمان غذا و داروی آمریکا تصمیم خود را در مورد تایید یا رد این دارو در 7 ژوئن اعلام خواهد کرد.

طبق گزارش دیلی میرور ، این دارو تا پاییز امسال (2021) در انگلیس در دسترس خواهد بود و تا سال آینده از طریق سرویس بهداشت ملی در دسترس عموم قرار می گیرد.

زوال عقل باعث کاهش مداوم عملکرد مغز می شود ، که می تواند بر حافظه ، سرعت فکر ، گفتار ، احساسات و فعالیت بدنی تأثیر بگذارد.

به گفته ایندیپندنت ، آدونام یک شرکت بیولوژیکی مستقر در ماساچوست است که به پاکسازی مغز از خوشه های مضر پروتئینی به نام بتا آمیلوز کمک می کند.

محققان سال گذشته (2020) آزمایشات بالینی دارو را متوقف کردند زیرا فکر می کردند این دارو بی اثر است. اما ژنوژن بعداً گفت که در تجزیه و تحلیل نتایج اولیه اشتباه کرده است و داده های بعدی نشان داد که دوزهای بالای دارو مفید و مثر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا