علمی و پزشکی

توصیه‌های طب ایرانی برای جلوگیری از بروز و پیشرفت آلزایمر

انواع مختلفی از زوال عقل وجود دارد که یکی از شایع ترین انواع آن بیماری آلزایمر است. اگرچه علت اصلی بیماری آلزایمر مشخص نیست، اما مشخص شده است که تعدادی از عوامل ژنتیکی بر بروز آن تأثیر می‌گذارند. اما با اتخاذ راهکارهایی می توان تا حدودی از بروز یا توسعه آن جلوگیری کرد.

به گزارش سلام آنلاینبر اساس اطلاعیه سازمان نظام پزشکی ایران و گسترش وزارت بهداشت، توصیه می شود بیماران مبتلا را از قرار گرفتن در معرض عوامل استرس زا یا ناراحتی دور نگه دارید. علاوه بر این، فعالیت سنگین یا خستگی، خواب نامنظم مانند نامنظم یا بی خوابی و بی خوابی، خواب آلودگی در طول روز و به ویژه هنگام غروب آفتاب، حمام کردن با آب گرم یا سرد و مصرف مشروبات الکلی نیز از عوامل خطر است.

بهتر است استفاده از آب بسیار سرد، غذای سرریز، سیر و پیاز خام، کاهو، مخمر، سرکه، غذاهای ترش (سرکه سیب) را محدود کنید.

بوی گل و صدای دلنشین صدا و شرکت در بحث های علمی به ویژه تدریس با توجه به توان علمی فرد در درمان بیماری او موثر است.

طبق اعلام اداره دارو و تغذیه ایران، فرنی را با پودر بادام، عسل، گلاب، هل و کمی زنجبیل، شیر بادام، سرکه سیب، شیر بادام، شیر آبی، سیب یا آب بخورید شربت آب گلابی و استفاده از چای به جای دمنوش گل گاوزبان، بادرنجبویه، اسطوخودوس و بابونه می تواند در تقویت حافظه موثر باشد.

انتهای پیام/

نشر مطالب پزشکی

به طور خلاقانه و منسجم، مفاهیم علمی پزشکی را به زبانی ساده و قابل فهم برای همه تبدیل می‌کنم. هدفم این است که هر کسی بتواند به سرعت به دانش پزشکی دسترسی داشته باشد.
دکمه بازگشت به بالا