اجتماعی

هزینه ۵۶۰ میلیاردی دارو و تجهیزات کرونا در ۹۹/کاهش ۲۹ درصدی ارزبری ۴ کالای اساسی

کاهش ارزیابی کلی داروها و تجهیزات پزشکی نشان دهنده افزایش تولید این اقلام در کشور است. این موضوع سالهاست که پشتوانه تولید داخلی محسوب می شود.

به گزارش سلام آنلاین لازم به ذکر است که طبق اعلام سازمان غذا و دارو در سال 1397 ، میزان ارز اختصاص یافته برای داروها و تجهیزات پزشکی 3.7 میلیارد دلار بوده است که سازمان غذا و دارو از طریق افزایش زیرساخت های تولید و افزایش سهم تولید ، در این زمینه از نظر دارویی و تجهیزات پزشکی ، این رقم حفظ و در سال 1398 به 3 میلیارد دلار کاهش یافت. بر این اساس ، در سال 1998 ، بر اساس اهداف و ملاحظات تولید ، نیاز به ارز برای داروها و تجهیزات پزشکی داوطلب نزدیک به 600 میلیون دلار کاهش یافت.

در همان زمان ، به گفته دکتر محمدرضا شانه ساز ، مدیرعامل سازمان غذا و دارو ، در سال 1398 سه میلیارد دلار به عنوان ارز برای داروها و تجهیزات پزشکی اختصاص داده شد و در سال 1399 این رقم 2.5 میلیارد دلار بود. دلار پزشکی و تجهیزات پزشکی . فاکتورها

بنابراین ، طبق گزارش نتایج منتشر شده از سوی سازمان غذا و دارو ، یکی از اقدامات این سازمان کاهش هزینه کل داروها و تجهیزات پزشکی از جمله مبالغ ترجیحی و ارزها است که نشان دهنده افزایش تولید داخلی است. ؛ در سال 1397 میزان ارز اختصاص یافته برای داروها و وسایل پزشکی 4.7 میلیارد دلار و در سال 1398 3.4 میلیارد دلار بوده است. سپس ، در سال 1399 ، علیرغم محدودیت حدود 560 میلیون دلاری ارز برای تأمین کالا و داروهای مورد استفاده در کرونا ، تامین ارز مورد نیاز در منطقه ثابت ماند. همان 3.4 میلیارد دلار.

لازم به ذکر است که ارزش گذاری اقلام مشابه سالهای گذشته ، بدون احتساب ارز مورد نیاز برای مدیریت کرونا ، کمتر از 2.84 میلیارد دلار است.

تخفیف 29 درصدی در چهار ارزیابی کالا با محوریت سلامت

س questionال این است که صرفه جویی ارزی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی چه پیامدهایی دارد؟ در زیر می توانید برخی نتایج و آمار مربوط به این موضوع را مشاهده کنید:

ارزیابی کالاهای وارداتی شامل داروها ، ملزومات و مکمل های پزشکی ، داروها و شیرخشک ، متابولیسم در سال 1399 نسبت به سال 1397 به 29 درصد رسیده است. در عین حال ، افزایش 10 درصدی ارزیابی مواد اولیه مورد نیاز تولید در مدت مشابه و در راستای اجرای مقررات وزیران و اجرای سیاست های کلان برای حمایت از تولید داخلی ، اجرا شد.

560 میلیارد دلار هزینه برای تاج و دستگاه

لازم به ذکر است که در سال 1399 حداقل 560 میلیون دلار برای تامین تجهیزات پزشکی و داروهای مورد نیاز برای مبارزه با بیماری های قلبی عروقی هزینه شد. به عبارت دیگر ، کاهش 2.84 میلیارد دلاری استفاده از ارز خارجی در صورت عدم اجرای استهلاک قلبی عروقی به گونه ای که برنامه ریزی شده بود ، امکان پذیر است.

کاهش 21 درصدی واردات برخی کالاهای مرتبط با سلامت در سال 1399 نسبت به سال 1397

ریل 92٪ از سهم بازار تولید و 21٪ کاهش واردات را در سال 1399 نسبت به سال 1397 برای کل دارو ، تجهیزات پزشکی ، مکمل غذایی ، شیرخشک و داروهای طبیعی و سنتی و سایر دستاوردها کاهش می دهد. از کاهش ارز در این زمینه.

در گزارش منتشر شده خود ، سازمان غذا و دارو (FDA) تاکید کرد که آمارهای موجود در بورس اوراق بهادار رسمی (GAD) نشان دهنده موفقیت وزارت بهداشت در اجرای سیاست های حمایت از تولید داخلی و رونق اقتصادی است. رشته.

افزایش 76 درصدی مجوز محصولات بهداشتی در سال 1399

76 درصد افزایش مجوز برای کالاها و کالاهای تولید شده در سال 1399 نسبت به سال 1397 در مقایسه با 41 درصد کاهش مجوزهای صادر شده برای کالاها و کالاهای وارداتی در بخش بهداشت و درمان تحت کنترل اداری غذا و دارو. مدت زمان نتیجه دیگری است. کاهش ارزیابی رشته پزشکی و دستگاه های پزشکی. همانطور که با اتمام مجوزهای کالاهای وارداتی مذکور پیش بینی شده است ، شاهد کاهش بیشتر این مجوزها خواهیم بود.

افزایش برچسب گذاری برای کالاهای وارداتی و تمرکز بر سلامتی

رشد قابل ملاحظه ای در شناسایی و نصب برچسب های اعتبارسنجی بر روی کلیه محصولات وارداتی و بهداشتی در سیستم حقوقی TTAC توسط سازمان غذا و دارو ، که هدف آن افزایش شفافیت و کنترل اجزای زنجیره تامین است. مبارزه با قاچاق و تقلب غیرقانونی

در همان زمان ، نتیجه دیگری از اجرای عملی رهنمودهای رهبری عالی در مورد تمرکز سیاست حمایت از تولید ، تغییر توازن ریال و تعداد بازار دارویی کشور به نفع تولیدکنندگان در منطقه است. به عبارت دیگر ، بین سال های 1397 تا 1398 ، سهم بازار واردات دارو از 25 درصد به کمتر از نصف ، 12 درصد و قیمت سهم تولید از 75 درصد به 88 درصد افزایش یافته است. در همین حال ، سهم واردات عددی بین 5 تا 3 درصد و درصد تولید از 95 به 97 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا