ورزشی

۱۲ پروژه سرمایه ای و زیرساختی پالایشگاه گاز ایلام در دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی می شود

به گزارش خبرگزاری سلام آنلاین از ایلام؛ دکتر روح اله نوریان با اشاره به اینکه از این دو پروژه اجرا و اجرا می شود و 10 پروژه نیز با برکت آغاز می شود، افزود: دو پروژه احداث مراکز کنترل داده های صنعتی و بهینه سازی مدیریت است. و سیستم سوخت دیگ بخار نیروگاه بخار کم فشار با هزینه بیش از 182 میلیارد ریال راه اندازی می شود.

وی گفت: با توجه به بودجه 6685 میلیارد ریالی به ارزش 6685 میلیارد ریال برای اجرای 10 پروژه تضمین شده است که این پروژه ها شامل احیای گاز ارسالی به زباله سوز، ساخت و نصب مخازن تحت فشار است. بهبود سیستم مدیریت کمپرسور فشار گاز، به روز رسانی فوری سیستم، اصلاح و ارتقاء تجهیزات پست 63 کیلووات، طراحی، ساخت و نصب بویلرهای بخار، ساخت و تهویه. واحد کمپرسور، طراحی، خرید تجهیزات، اجرا و نصب و راه اندازی سیستم های اعلام و اطفاء حریق مخازن آب و تعمیر و نصب کمپرسور و کمپرسور گاز برگشتی.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه های ساختمانی مراکز داده صنعتی و همچنین بهینه سازی مدیریت و سیستم سوخت دیگ های کم فشار 182 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، گفت: از طریق استفاده از این پروژه ها ضمن ایجاد شرایط ایمن برای پالایشگاه سیستم کنترل پایداری تولید متمرکز در بخش تولید بخار کم فشار واحد برق نیز به دست خواهد آمد.

مدیرعامل پالایشگاه ایلام گفت: با ساخت مخزن تحت فشار در مسیر ورود گاز ترش به واحد شیرین کننده، قادر خواهد بود در کمترین زمان و ماندگاری واحد شیرین کننده آمین، مخزن فعلی را جایگزین کند. در برخورد با خوردگی شیمیایی افزایش می یابد.

نوریان با اشاره به ساخت یخچال با استفاده از انرژی تولیدکنندگان داخلی، حفظ پایداری تولید و ادامه تحویل محصولات به پتروشیمی ایلام و استفاده از ترانسفورماتورها به عنوان تجهیزات پشتیبان یخچال های فعلی را از اهداف این طرح دانست.

وی گفت: پروژه بهبود سیستم مدیریت کمپرسور فشار گاز تضمین پایداری تولید در بحث انتقال گاز به خط سراسری و پروژه به روز رسانی سیستم خاموشی اضطراری برای ارتقای سطح است. عملکرد صحیح این سیستم ها و حفاظت از سایت در صورت بروز حادثه. همچنین در پروژه اصلاح و بهینه سازی پست 63 کیلووات، افزایش شاخص قابلیت اطمینان و کاهش زمان توقف در بخش برق ورودی به پالایشگاه امکان پذیر خواهد بود.

مدیرعامل پالایشگاه ایلام گفت: پروژه طراحی، ساخت و نصب دیگ بخار برای استفاده بهینه از گرمای خروجی از لوله‌های گاز توربین واحد نیروگاه و تولید بخار و گرمای اتلاف تولید شده در دیگ بخار است. خروجی این توربین ها در حال اجراست.

نوریان تاکید کرد: با ساخت کمپرسورهای هوا، ضمن افزایش توان تولید هوای مورد نیاز برای فرآیند تولید در واحدهای شهری و تجهیزات خاص، ضریب اطمینان واحد تولید هوای پالایشگاه نیز افزایش می‌یابد.

مدیرعامل پالایشگاه ایلام گفت: طراحی پروژه، تهیه تجهیزات، اجرا، نصب و راه اندازی سیستم های اعلام و اطفاء حریق مخزن به منظور افزایش توان تجهیزات و واحدهای آتش نشانی و مقابله با خطرات احتمالی حضور و مدیریت بحران. در صورت بروز حادثه و از بین بردن خطر با کمترین هزینه ممکن.

نوریان تاکید کرد: با بازسازی و نصب کمپرسورهای رفت و برگشتی گاز در واحد تثبیت کننده، تحویل روزانه 150 هزار مترمکعب گاز اسیدی به مشعل خنثی شد و از این حیث پروژه استخراج گاز ارسالی به مشعل با سرمایه گذاری این شرکت در توانمندی انجام شد. ایجاد زیرساخت مناسب ضمن اینکه فسخ قرارداد بر اساس دستورالعمل صادره از سوی شرکت گاز ارسالی به مشعل بیشتر خواهد شد و چشم انداز این شرکت دستیابی به صنعت است.گرین. .

مدیرعامل پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 73 درصد فرآورده های مورد نیاز پالایشگاه توسط تولیدکنندگان داخلی تامین شده است، اظهار داشت: برخی فراخوان ها اعلام شده است. بخش تقاضا در این پالایشگاه و بازدید از ظرفیت آن شرکت ها در جلسات خودکفایی، از ظرفیت آنها برای خرید استفاده می شود و علاوه بر کمک به تولید داخلی موجب صرفه جویی ارز اصلی این پالایشگاه می شود.

نوریان با اشاره به اینکه در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری و ارتقای تولید و حمایت از کالای ایرانی مطابق برنامه و با همکاری عملیات مهندسی و سایر واحدهای ذیربط تلاش شده است، خریدها در اولویت قرار گیرد. از کالاهای داخلی، تبصره: در این مدت بیش از 140 قلم کالا از شرکت های آگاه خریداری شده و ارزش کالاهای خریداری شده 403 میلیارد ریال بوده است.

وی از شناسایی بیش از 68 تولیدکننده داخلی توسط این واحد صنعت خبر داد و تصریح کرد: حمایت و مشارکت با شرکت های دانش بنیان موجب تسریع در بهبود کسب و کار داخلی و عدم وابستگی به خرید خارجی شده است.

مدیرعامل پالایشگاه ایلام به تعمیرات اساسی در سال جاری برای حفظ تولید اشاره کرد و گفت: در تعمیرات اساسی امسال بیش از 2300 واحد شامل 50 دنده ثابت و روتور 47 سوپاپ وجود دارد که بالغ بر 180 و بیش از 440 دستگاه است. بیش از 1300 ابزار دقیق، 200 ابزار برقی، صافی، سطح سوپاپ گیج زیر 2 اینچ. هر روز بازرسی، تعمیر یا بازبینی شود.

مدیرعامل پالایشگاه ایلام گفت: با نگاه به سیاست توسعه و اقتصاد بین المللی در عرصه ملی سعی شده است با برنامه ریزی صحیح ظرفیت و ظرفیت لازم را در ابعاد مختلف توسعه دهیم و در این راستا اقدام کنیم. تا با ایجاد تغییر و تحول در محیط کلان خود مواجه شود.

نوریان با اشاره به اینکه پالایشگاه ایلام فعالیت ها و پروژه های خود را با رویکرد توسعه پایدار و در مسیر کمال تعریف می کند، افزود: با اجرای طرح احیای گاز مشعل، 150 هزار گاز تحویلی به مشعل کاهش می یابد. متر مکعب در روز پیدا خواهد شد

نوریان با اشاره به اینکه این شرکت در مسیر صفر آتش‌سوزی حرکت می‌کند، گفت: این پروژه «طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی تجهیزات گرمایشی روی توربین‌های گازی به منظور کاهش انتشار دی‌اکسید کربن و گاز طبیعی در هر سال، دارای منابع خارجی است.

وی از فسخ قرارداد طراحی و نصب شبیه سازهای مدیریت انرژی در این پالایشگاه طی 6 ماهه اول خبر داد و در سال جاری تایید شد که پروژه طراحی و نصب شبیه ساز مدیریت انرژی این شرکت از خرداد ماه آغاز شده است. امسال.

مدیرعامل پالایشگاه ایلام به اهداف مورد انتظار برای این پروژه اشاره و تاکید کرد: کاهش مصرف انرژی، افزایش راندمان شبکه توزیع، کاهش استفاده از آب تصفیه شده، کاهش تولید، کاهش آلودگی، افزایش راندمان تولید و مصرف بخار آب. کاهش هزینه ها، کاهش خطای انسانی و افزایش بهره وری و کارایی واحدها از اهداف اصلی این پروژه است.

نوریان از پیشرفت 60 درصدی پروژه، تحلیل، بررسی و بهبود فرآیندهای کلیدی کسب و کار در این شرکت در نیمه اول سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در راستای اجرای پروژه، تحلیل، کنترل و بهبود. فرآیندهای کلیدی کسب و کار این پروژه در هر سه حوزه بررسی فرآیندها و رویه های کلیدی شرکت، مطالعه سطح بلوغ فرآیند و یافتن علل پیچیدگی فرآیند کسب و کار و تسویه حساب، 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. آنها با یادگیری نحوه تجزیه و تحلیل ریشه های خطا.

وی گفت: این پروژه بر تعریف اقدامات بهبود به منظور بهبود به موقع مدیریت فرآیند سازمان و تقویت هر دو مؤلفه اندازه گیری، اجرای عملکرد و شناسایی فرصت های بهبود تمرکز خواهد داشت. با واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات، مکانیزم فرآیند «مدیریت فرآیند» در چارچوب BPMS را در دستور کار خود قرار داد.

مدیرعامل پالایشگاه ایلام از رشد پنج محصول این شرکت در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: از ابتدای دولت تاکنون گاز طبیعی ۱۲ درصد، اتان ۶۲ درصد رشد داشته است. گاز مایع خام با رشد 37 درصد، گوگرد با رشد 6 درصد و گاز میعانات تولید شد.

نوریان با اشاره به اینکه پالایشگاه ایلام طی دو سال گذشته با تکیه بر دانش داخلی و متخصصان داخلی در افزایش تولید موفق بوده است، افزود: حجم تولید گاز طبیعی در این مدت 12 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت طی دو سال گذشته 62 درصد افزایش اتان ارسالی به صنایع زیر داشته است، این افزایش را متأثر از بهبود ضریب اطمینان پالایشگاه‌ها و تداوم خوراک مجتمع پتروشیمی ایلام دانست. .

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: این ساختمان نسبت به سال گذشته 37 درصد افزایش فرآورده های نفتی مایع و 6 درصد افزایش تولید گوگرد داشته است.

وی با اشاره به برنامه کلان پالایشگاه برای افزایش بهره وری، افزایش راندمان و پایداری تولید، گفت: این طرح جمع آوری گاز برای احتراق به منظور به صفر رساندن آن است. پروژه احداث تصفیه خانه آب مستعمل بر روی سد گلال و بازسازی دیگ بخار استفاده از گاز خروجی توربین گاز از مهمترین طرح های در دست اجرا در این پالایشگاه است.

# گفتگوی اختصاصی سلام آنلاین ایلام

تیم خبری ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر بهبود فنی و تکنیکی در ورزش‌های رزمی. با به اشتراک گذاری راهنمایی‌ها و تمریناتی برای بهبود تکنیک‌ها و مهارت‌های رزمی، هدفمندی خود را در توسعه تکنیک و استعداد رزمی قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای رزمی پیوسته و بهترین خود را نشان دهید.
دکمه بازگشت به بالا