استان ها

«پارکینگ» محل تمرکز شورای شهر قم

سلام آنلاین/ قم جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم برگزار و ابعاد مختلف طرح تامین پارکینگ جایگزین در قم مورد بررسی قرار گرفت.

هشتاد و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم امروز سه شنبه 21 اردیبهشت ماه در محل ساختمان شهید باکری شورای اسلامی شهر قم برگزار شد.

به گزارش سلام آنلاین، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار محمود مسگری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم، سرهنگ غلامرضا صدفی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان، عزت الله بهزادی نیا، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان و اعضای شورای اسلامی شهر حضور داشتند. جلسه . . طرح های مختلفی پیشنهاد و بحث می شود.

اهمیت توجه به ارائه طرح های قابل اجرا در شورای اسلامی شهر قم

سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم بر لزوم تدوین و تصویب یک طرح قابل اجرا تاکید کرد و گفت: در ارائه و تصویب این طرح، امکان‌سنجی آنها نیز باید به‌طور کامل بررسی شود.

وی با اشاره به تغییر شورای شهر در لایحه تامین پارکینگ جایگزین، تصریح کرد: تغییراتی که شورای شهر در این لایحه برای تامین پارکینگ ایجاد کرده، قابل اجرا نیست، مشکلات جدیدی را برای مردم و شهر ایجاد کرده است.

شهردار قم تاکید کرد: در این تغییر جدید، ادارات و معاونین درگیر هستند که این امر مستلزم هماهنگی و صرف وقت و هزینه زیادی برای شهرداری و مردم است.

وی افزود: فرم مورد نظر شما از شهرداری بر اساس مفاد این طرح قابل تدوین نیست و باید بپذیریم که برای شهر و نهادهای مدنی به عنوان گیرنده مشکلات زیادی ایجاد می کند. ساخت پارکینگ .

قم دارای 29 مرکز اورژانس شهری است.

عزت الله بهزادی نیا همچنین مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی را یک سازمان امدادی عنوان کرد و گفت: 115 روز اورژانس نیازمند رسیدگی به چند اقدام حمایتی استانی برای پایگاه های امدادی است.

وی تعداد ایستگاه های خدمات رسانی قم را در سال 1401، 23 شهر و 19 ایستگاه خیابانی اعلام کرد و افزود: تعداد تماس های سال 1401 برابر با 508 هزار تماس ثبت شده بوده و همکاران صحنه را دیدند، غم انگیز و باورنکردنی در جریان عملیات امداد و نجات.

تعداد عملیات ها و حوادث در سال 2011 افزایش یافت و شاهد بودیم که بیش از 15 درصد عملیات ثبت نشده به دلیل کمبود امکانات نجات رخ می دهد که باعث افزایش زمان شد. رسیدن امدادگران به محل حادثه زمان بر بود.

وی تاکید کرد: افزایش پایه 31 درصد بوده در حالی که افزایش عملیاتی 121 درصد بوده و این نشان دهنده کمبود پایگاه در قم است و از نظر پایه و شاخص 70 درصد عقب هستیم و رسیدن به تخت بیماران در شهرستان ها تا 8 دقیقه است. شهرستان، تا 12 دقیقه و حداکثر 14 دقیقه در تهران ضبط می شود.

بهزادی نیا ورود دکتر به تخت های قم را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: زمان رسیدن به تخت های قم از 7 دقیقه تا 12 دقیقه ثبت شد که عدد خوبی است اما تعداد تراکنش های بدون کد در قم مهم است. که باید رفع شود مشکلی وجود دارد و باید حل شود.

وی گفت: ما به یک پایگاه 25 هزار نفری نیاز داریم و برای هر پایگاه یک آمبولانس با در نظر گرفتن حداقل جمعیت قم و مسافران و شرایط استراتژیک قم نیاز است و حداقل به 52 پایگاه شهری نیاز داریم که از این تعداد وجود دارد. 29. کمبود داریم و همچنین به 13 پایگاه مترولانس نیاز داریم.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم گفت: در حال حاضر قم تنها پنج دستگاه موتورسیکلت دارد که از این تعداد به 13 دستگاه موتورسیکلت نیاز داریم و شاخص بین شهری به ازای هر 40 کیلومتر یک دستگاه است. فاصله بین هر پایه باید 20 دقیقه باشد.

وی به دستور وزارت کشور به شهرداری مبنی بر کمک های اساسی اشاره کرد و گفت: اعطای زمین و کمک های اساسی جزء حقوق مردم است و وزارت کشور موظف است در اختیار شهرداری قرار دهد. امیدواریم شهرداری قم با ما همکاری کند، زیرا علاوه بر کمبود زیرساخت ها، از نظر ایمنی ساختمان نیز شرایط مساعدی وجود ندارد.

بهزادی نیا همچنین پیشنهاداتی را برای هشت دستگاه موتوردار ارائه کرده است و می افزاید: با توجه به فرسودگی بافت در قم و عدم امکان حضور آمبولانس در جاده ها، موتورسیکلت می تواند کمک زیادی به کاهش ورود پزشک به بالین بیمار کند و امیدواریم بتوانیم این کمبود را جبران کند.

وی با بیان اینکه ازدحام در شهر وجود دارد، گفت: اجرای استاندارد سرعت غیرمجاز در کاهش زمان بیماران بسیار موثر است و امروز تصادفات سرعت غیراستاندارد علاوه بر تخریب آمبولانس ها افزایش یافته است.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم یادآور شد: ارتقای آمبولانس به 18 میلیارد تومان نیاز داشت و با توجه به شرایط ناهموار جاده و سرعت، فرسودگی و فرسودگی بیشتر آمبولانس ها و نیازمندی ها را به همراه داشت. توجه بیشتر.

وی با تایید استقرار پایگاه‌های امدادی بر اساس خطر تصادف گفت: نیازمند راه‌های دسترسی به خطوط ویژه و راه‌های اصلی هستیم که این نکات در شهرسازی و رفع موانع ترافیکی مانند پارک‌ها در سطح شهر مورد توجه قرار گیرد. لبه پایه و تشکیل دوربرگردان در مسیر پایه و تغییر چراغ سبز در تقاطع ها باید در نظر گرفته شود.

بهزادی نیا در پایان با بیان اینکه شرایط خاص قم از جمله حضور مسافران، زائران و کارکنان ملی و بین المللی در قم و برگزاری جشن های مذهبی و ملی کشور، نیاز قم را افزایش می دهد، گفت: خدمات امنیتی و نیازمند همکاری شهر قم هستیم. شورا و شهرداری.

مسائل حقوقی طرح پارکینگ تعویضی قم روشن شود

همچنین روح الله امراللهی با اشاره به اهمیت تامین پارکینگ در قم گفت: رفع نیاز پارکینگ در قم باید با دقت و دوراندیشی انجام شود.

وی به بررسی طرح جدید شورای اسلامی شهر قم برای تامین پارکینگ و نحوه اجرای آن پرداخت و افزود: لایحه ای مشابه این لایحه داریم که نتیجه ای نداشته و لغو شده است. به ما اطلاع دهید که قیمت نهایی را بازار تعیین می کند و شهر نمی تواند قیمت را تعیین کند.

رئیس کمیته معماری و شهرسازی قم گفت: «اگر به مسائل حقوقی رسیدگی نشود، ممکن است باید هزینه را جبران کنیم و از حقوق دانان بخواهیم روی این طرح کار کنند تا شهرداری به آن رسیدگی نکند». غرامت آینده

رفع نیازهای پارکینگ در قم نباید منجر به مشکلات جدیدی شود.

سید مجید سبحانی ثابت نیز به اهمیت پارکینگ در قم اشاره کرد و گفت: نیاز شهر به احداث پارکینگ نباید منجر به مشکلات جدیدی شود.

وی پارکینگ را از دغدغه های شورای اسلامی شهر عنوان کرد و افزود: نکته ای وجود دارد که در طرح جدید احداث پارکینگ باید میزان مشخص شود.

رئیس خدمات شهری و کمیته زیارت شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: متأسفانه در این طرح تنها از سازندگان پارکینگ های دارای مجوز شهری نام برده می شود، اما این افراد مجاز نیستند و می دانند و وجود دارد. این احتمال وجود دارد که آنها کمک کنند. در اجاره.

وی گفت: باید پارکینگ سازان مشخصی وجود داشته باشد و در حال حاضر پارکینگ سازان واقعی و قانونی وجود ندارد و زمان بر است.

الزامات اجرای قانون راهنمایی و رانندگی به صورت دائمی

محسن محرری با اشاره به اهمیت مدیریت تصادفات در قم گفت: گم با توجه به حضور مسافران و زائران در ایام خاص نیاز به توجه بیشتر در حوزه ایمنی دارد و اقدامات شهرداری و پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی باید قدردانی کرد.”

وی یکی از مسائل امنیتی قم را عدم ثبات در برخورد با خاطیان عنوان کرد و افزود: قوام در برخورد با خاطیان باعث بی اعتمادی مردم شده است و در مواردی مانند جاده یک خط و جاده مخصوص این مشکل را داریم. و ما از رویه هایی که با مردم تعیین شده است پیروی نمی کنیم.

رئیس کمیته حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم گفت: اجرای قانون کمربند ایمنی و کلاه ایمنی نیز هر چند وقت یکبار پیگیری می شد اما باز هم پلیس توجه چندانی به این موارد نداشت و هیچ اقدامی صورت نگرفت. هشدار و این سیاست ها تغییر کرده است. این هم مشکل دوربین است و مردم می دانند کدام دوربین قانون را اجرا می کند و کدام یک اشتباه است.

وی اجرای رویه های مستمر را برای تغییر فرهنگ ترافیک ضروری دانست و تاکید کرد: باید همه قوانین و محدودیت ها اجرا شود تا مردم از این امر و سیاست غافل نشوند، در صورت توقف خودروها با وجود کاستی ها اتفاقات خوبی رخ می دهد. قم به خصوص مرکز شهر.

محری در پایان هشدار داد: علیرغم تامین پارکینگ در برخی جاده ها از جمله سرا بازار، شاهد پارک غیرمجاز هستیم و پلیس در صورت وجود ظرفیت پارک در این معابر قانون را اجرا نمی کند و مردم توصیه کنند. برای جلوگیری از ترافیک به پارکینگ برسید..

ضرورت تعیین تکلیف اسناد پارکینگ جایگزین در ثبت اسناد ملکی

سید مرتضی حسام نژاد همچنین به برنامه شورای اسلامی شهر قم برای تعویض پارکینگ ساختمان اشاره کرد و گفت: باید اختیارات لازم برای انتخاب نحوه تامین پارکینگ به مالکان داده شود.

وی موضوع پارکینگ ارائه شده توسط مالک را بررسی کرد و افزود: یکی از مشکلات تامین پارکینگ اضافه شدن اسناد آن به اسناد ملکی است که باید بررسی شود.

معاون اقتصادی و دارایی قم تاکید کرد: آیا سازمان ثبت احوال حاضر است اسناد پارکینگ را به اسناد خانه اضافه کند؟ زیرا در عوض پارکینگ به صورت جداگانه قابل خرید و فروش است که باید مشخص شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا