عمومی

۱۲۲ روستای استان ایلام با تنش آبی مواجه هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حسن بهرام نیا، عصر پنجشنبه در جلسه هماهنگی تحرک آبرسانی با همکاری دفتر سیار استانداری، سپاه و اداره آبفای استان ایلام برگزار شد که ۱۲۲ روستای استان مواجهه با استرس آبی تنش آب بر سر کار آب و فاضلاب در این استان بسیار دشوار است ولی ما باید با درک و بسیج منابع و کنترل جهادگران بر این استرس غلبه کنیم.

وی گفت: ایلام 608 روستا دارد که در مقایسه با استان های دیگر از نظر وسعت، استانی روستایی است.

وی افزود: با توجه به بارندگی کمتر در سال جاری، متاسفانه در سالهای به ندرت. ما در خشکسالی به سر می بریم و قطعا اکثر روستاهای ما با تنش آبی مواجه هستند.

استاندار ایلام در بخشی دیگر از این سخنان با اعلام اینکه آبرسانی به 94 روستا در دستور کار قرار گرفت، گفت: در جلسه اخیر با وزیر نیرو موضوع کم آبی در کشور را مطرح کردیم. و خوشبختانه وام آبرسانی به 58 روستای استان اعطا شد.

وی گفت: همچنین در جلسه اخیر با وزیر نیرو مقرر شد حداقل 10 مخزن آب در اختیار استان ها برای آبرسانی به روستاها قرار گیرد.

بهرام نیا در ادامه به نقش مهم بسیج سازندگی در توسعه کشور پرداخت و گفت: تحرک سازندگی در این سال ها پیشرفت خوبی در زیرساخت ها، توسعه و زیرساخت های کشور داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تفاهم نامه احداث 18 مجتمع آبرسانی و آبرسانی به 36 روستای استان به ارزش 507 میلیارد تومان با بسیج یگان سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام منعقد شده است، افزود:

وی افزود: هدف از اجرای این طرح آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان است.

استاندار ایلام پس از برکناری از وزارت جهاد سازندگی آن را یک دغدغه سیستمی در دهه 70 عنوان کرد و افزود: به جاهای خالی را پر کنید وجود داشتن جهاد سازندگی کشور در سال 1358 دستور ایجاد تحرک سازندگی را صادر کرد.

بهرامونیا در آخرین قسمت سخنان خود از لزوم گام برداشتن در جهت حمایت از تولید استفاده کرد. مورد وی کالاهای تولیدی استان را در اجرای این طرح دانست و تاکید کرد که در اجرای طرح های مختلف. مورد و از کالاهای استاندارد که محصولات استانی هستند استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا