اجتماعی

چگونه خود را برای فصول سرماخوردگی و آنفلوآنزا آماده کنیم؟

با فرا رسیدن فصل زمستان، بیماری های تنفسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا شایع تر می شوند و می توانند شما یا اطرافیانتان را تحت تاثیر قرار دهند.

به گزارش سلام آنلاین به نقل از وب ام دی، علائم این بیماری ها می تواند تب، گلودرد، آبریزش و آبریزش بینی، سرفه و … باشد.

قبل از شیوع سرماخوردگی و آنفولانزا، بهتر است برای مقابله با آنها آماده شوید. این کار به ما کمک می کند تا در صورت عفونت یا جلوگیری از سرایت بیماری به اطرافیان، روند درمانی بهتری را طی کنیم.

* وسایل لازم را آماده کنید: قبل از شروع سرماخوردگی و آنفولانزا آماده باشید. حوله، دستمال کاغذی و ضدعفونی کننده دست کافی تهیه کنید. همچنین ماسک های اضافی روی دست ها وجود دارد زیرا نشان داده شده است که در برابر انتشار ویروس محافظت می کند. اگر کودک شما بیمار است، از کتاب‌های رنگ‌آمیزی، پازل‌ها و غیره استفاده کنید تا دوران بهبودی فرزندتان از بیماری را پشت سر بگذارد.

* جعبه داروی خود را بررسی کنید: مطمئن شوید که کابینت داروی شما دارای مسکن، ضد تب، شربت سرفه و داروهای بدون نسخه (بدون نسخه) است که برای مبارزه با سرماخوردگی یا آنفولانزا استفاده می کنید. همچنین بررسی کنید که آیا داروها همپوشانی دارند یا تداخل دارند. همچنین دستگاه هایی مانند دماسنج و رطوبت سازها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که درست کار می کنند.

دست های خود را کاملا بشویید: دست های میکروبی باعث گسترش سرماخوردگی و آنفولانزا می شوند. دست های خود را به مدت 20 ثانیه با یک صابون خوب بشویید.

برای یک روز بیماری برنامه ریزی کنید: ممکن است به چند روز مرخصی نیاز داشته باشید. حتی اگر بیمار نیستید، ممکن است لازم باشد از فرزند بیمار خود مراقبت کنید. قبل از مواجهه با این شرایط بهتر است برنامه کاری خود را بررسی کنید و ببینید در صورت بیماری وضعیت چگونه خواهد بود.

به کمک فکر کنید: اگر بیمار هستید ممکن است به کمک نیاز داشته باشید. ببینید آیا هیچ یک از اعضای خانواده یا دوستان می توانند از کودک بیمار شما مراقبت کنند یا خیر.

ضد عفونی کردن: لازم نیست تمام روز را صرف سمپاشی تمام سطوح با مواد ضدعفونی کنید. ممکن است لازم باشد برخی از اقلام حساس مانند کلید درها، کنترل‌کننده‌های تلویزیون و تلفن‌های همراه را روزانه تمیز کنید.

در صورت لزوم از وسایل دور ریختنی استفاده کنید: اگر همه بیمار هستند به جای دستمال از دستمال کاغذی استفاده کنید. همچنین می توانید به جای لیوان از لیوان های کاغذی یکبار مصرف استفاده کنید و پس از هر بار استفاده آن ها را دور بیندازید. به این ترتیب احتمال ابتلای شما کمتر است.

*غذاهای سالم و ضروری برای این دوره تهیه کنید و در صورت لزوم در یخچال نگهداری کنید: در صورت نیاز به استراحت و استراحت چند روزه می توانید برای ناهار و شام چند میان وعده مناسب تهیه کنید. نوشیدنی ها و تنقلات مورد علاقه خود را برای سلامتی فرزندانتان میل کنید.

به اندازه کافی استراحت کنید: چه در حال تلاش برای بهبودی از سرماخوردگی یا آنفولانزا هستید یا سعی در اجتناب از آن دارید، به اندازه کافی بخوابید. کودک خود را به موقع بخوابانید.

واکسن آنفولانزا بزنید: یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به پیشگیری از آنفولانزا این است که مطمئن شوید تمام خانواده‌تان واکسینه شده‌اند.

بر اساس دستورالعمل «سرویس بهداشت عمومی انگلستان» (NHS)، فرد مبتلا به آنفولانزا می تواند از چند روز قبل از ظهور علائم بیماری تا پایان این علائم، ویروس را در محیط اطراف پخش کند. پس در قدم اول باید از افراد بیمار دوری کنید.

بهترین راه برای پیشگیری از آنفولانزا:

دست های خود را به طور مرتب با آب گرم و صابون بشویید.

حوله یا وسایل شخصی خود را از آنفولانزا از دیگران جدا کنید.

در صورت عفونت به چشم و بینی دست نزنید.

– ورزش. آمادگی جسمانی و سلامت عمومی همیشه از بیماری جلوگیری می کند.

به یاد داشته باشید که واکسن آنفولانزا به پیشگیری از آنفولانزا کمک می کند. سرماخوردگی نیست

چگونه از سرایت آنفولانزا به دیگران جلوگیری کنیم؟

عامل آنفولانزا یک ویروس است و می تواند به راحتی به افراد دیگر سرایت کند. تا زمانی که همه علائم از بین نرود، فرد مبتلا “ناقل” است و مدت زمان عفونت معمولا یک تا دو هفته طول می کشد.

ویروس آنفولانزا از طریق سرفه و عطسه منتقل می شود و می تواند تا 24 ساعت روی دست ها و بدن زنده بماند. بنابراین اگر در اتاق بیمار هستید، روز بعد هنگام لمس کردن اشیا مراقب باشید.

دستمال کاغذی استفاده شده نیز منبع میکروب های سرماخوردگی است. آن را روی میز کنار تخت یا در جیب خود نگذارید. در اسرع وقت، این منابع میکروب را در سطل زباله بیندازید.

سراغ آنتی بیوتیک نروید

به گزارش ایندیپندنت، پزشکان برای درمان سرماخوردگی آنتی بیوتیک تجویز نمی کنند. دلیل واضح است: آنتی بیوتیک ها عوارض بیماری را کاهش نمی دهند و همچنین تأثیری در سرعت بهبودی ندارند زیرا برای از بین بردن عفونت های باکتریایی استفاده می شوند. در حالی که سرما یک بیماری ویروسی است.

درمانهای خانگی

اگر زمان و شرایط مهیا باشد، بدن یک فرد عادی که از بیماری های مزمن یا ضعف سیستم ایمنی رنج نمی برد، به راحتی می تواند با سرماخوردگی کنار بیاید.

دو نکته مهم برای کمک به بهبودی سریعتر، استراحت و خواب هستند.

برای جلوگیری از کم آبی بدن (در زمان سرماخوردگی) مقدار زیادی آب و مایعات بنوشید.

دهانشویه برای گلودرد نیز مفید است اما برای کودکان توصیه نمی شود.

اگرچه گفته می شود اغلب برای درمان سرماخوردگی نیازی به مراجعه به پزشک ندارید، اما اگر کسالت شما برطرف نشد، می توانید از داروساز داروخانه کمک بگیرید.

داروهای سرفه و سرماخوردگی زیادی در بازار و داروخانه ها موجود است و داروسازان می توانند در انتخاب داروی مناسب به شما کمک کنند.

داروی سرماخوردگی بدون نسخه

مسکن هایی مانند پاراستامول یا ایبوپروفن باعث کاهش درد و کاهش تب می شوند.

رفع گرفتگی بینی با اسپری احتقان بینی.

ملین ها را نباید به کودکان زیر 6 سال داد. کودکان 6 تا 12 سال نباید بیش از پنج روز غذا بخورند.

از طرفی برخی از این داروها برای کودکان، نوزادان و زنان باردار مناسب نیستند.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا