عمومی

ماسک بزنید! آنفلوآنزا همه‌گیر شده است

پزشکان هشدار می دهند که با شروع فصل پاییز، احتمال بروز همزمان کرونا و آنفولانزا افزایش می یابد.

به گزارش سلام آنلاین پیام ما وی نوشت: در روزهای اخیر، احتمال ابتلا به آنفولانزا از خطر ابتلا به ویروس کرونا بیشتر شده است. در عین حال، کادر پزشکی نگران هستند که هر دو ویروس آنفولانزا و کووید 19 یک نفر را در یک زمان مبتلا کنند و در این صورت ناهماهنگ بوده و باعث افزایش تعداد پذیرش در بیمارستان ها بخصوص مانند ICU می شوند.

ماه های اول پاییز نزدیک است و موارد آنفولانزا به ویژه H1N1 H.1 باعث آسیب شدید ریوی و بستری شدن در بیمارستان برای مبتلایان شده است. در همین حال، از آنجایی که افراد پس از واکسیناسیون کرونا از ماسک های کمتری استفاده می کنند، احتمال ابتلا به چنین عفونتی در پاییز، فصل آنفولانزا افزایش می یابد. در همین حال دکتر حسین کرمانپور، رئیس اورژانس بیمارستان سینا تهران گفت: بزرگترین نگرانی ما این است که ویروس کرونا و آنفولانزا با هم ترکیب شوند. این دو ویروس متفاوت هستند، اما علائم مشابهی دارند. در سال 2019، دو ویروس منسجم هستند و نتیجه آن افزایش تعداد بستری شدن در بخش ویژه و میزان مرگ و میر است.

دکتر کرمانپور با اشاره به اینکه کرونا در تمام فصول سال شیوع پیدا می‌کند، می‌افزاید: آنفولانزا معمولاً در فصل سرد اتفاق می‌افتد و در مناطق سردسیر با تجمع افراد در فضاهای بسته خطر ابتلا به آن افزایش می‌یابد و تقریباً بدون تهویه است که دلیل آن است. برای گسترش سریعتر، تبدیل به یک بیماری می شود.

رئیس اورژانس بیمارستان سینا تهران به مردم توصیه کرد در صورت امکان واکسن آنفولانزا را تزریق کنند. وی گفت: همه افراد بالای 18 سال می توانند واکسینه شوند اما مهم این است که افراد مبتلا به بیماری زمینه ای و افراد مسن نیز این واکسن را تزریق کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا