اجتماعی

بیمه تکمیلی تمامی بازنشستگان روی میز صندوق روستاییان و عشایر/ مطالبه ۲۵ همتی این صندوق از دولت

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و چونلن در خصوص محاسبه حق بیمه و مستمری، سن بازنشستگی، بیمه تکمیلی و میزان مطالبات اعتباری دولت توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سلام آنلاین. با توجه به اینکه با وجود بیمه های پایه مانند تامین اجتماعی و سلامت چرا صندوق بیمه روستاییان و روستاییان بر اساس اصل 29 قانون اساسی تاسیس شد زیرا دولت موظف به تامین بیمه مردم است، امروزه انواع بیمه های دیگر نیز وجود دارد. ضروری یا مبتنی بر روابط کارفرما و کارمند یا برای پوشش کارکنان دولت هستند، اما برخی از اعضای جوامع مولد که نقش اساسی در تولید و اقتصاد یک کشور دارند، به دلیل نداشتن چنین کارفرمایی، بیمه ندارند.در سال 1383 صندوق به عنوان بیمه ای «اختیاری» تأسیس شد تا کشاورزان، روستاییان و خائنان بتوانند از خدمات آن بهره مند شوند.

نحوه محاسبه حق بیمه و مستمری در صندوق روستائیان و عشایر

وی درباره نحوه محاسبه حق بیمه و پرداخت آن نیز بیان کرد: برای این کار هشت سطح درآمدی تعیین می شود تا فرد با تصمیم خود سطح پرداختی بیمه را انتخاب کند و این سطوح هر سال افزایش می یابد. رشد کمتری نسبت به سال گذشته داشته است اما در دولت سیزدهم با برخورد ویژه ای که در سال گذشته صورت گرفت سطح درآمد 60 درصد و امسال 60 درصد افزایش درآمد. بنابراین صرف نظر از اینکه چه سطحی از افراد بیمه را انتخاب کنند، تنها یک سوم حق بیمه توسط فرد و دو سوم توسط دولت پرداخت خواهد شد. مثلاً اگر فردی سطح بیمه ای را انتخاب کند که حق بیمه آن یک میلیون تومان باشد، باید فقط 5 درصد آن یعنی 50 هزار تومان را پرداخت کند، اما دولت برای این کار دو برابر این مبلغ یعنی 100 هزار تومان به صندوق می پردازد. حق بیمه هر فرد، چه از سطح درآمدی اول به سطح هشتم برسیم، حق بیمه پرداختی افراد و دولت ها به صندوق افزایش می یابد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در یک برنامه تلویزیونی افزود: هشتمین سطح درآمدی امسال حدود 5 میلیون و 100 هزار تومان تعیین شده است و افرادی که آن را انتخاب می کنند باید 250 حق بیمه پرداخت کنند. در هر ماه به این معنی است که کسانی که سطح بعدی را انتخاب می کنند باید حق بیمه پرداخت کنند. او ماهانه 5 کرور و 100 هزار کرور مستمری دریافت می کند.

وی در پاسخ به اینکه بیشترین مستمری پرداختی توسط صندوق روستا و عشایر بر اساس انتخاب بالاترین سطح درآمدی (سطح هشتم) در این صندوق با مستمری پرداختی سایر صندوق های بیمه فاصله دارد، بنابراین تدابیر و تدابیر چیست؟ پرداخت غرامت برای این شکاف؟ وی گفت: برخی مناطق حتی در پرداخت حق بیمه پایه نیز مشکل دارند زیرا معیشت خاص خود را دارند به ویژه در مناطقی که کمبود وجود دارد. بنابراین سطوح درآمدی متفاوتی در این صندوق پیش‌بینی شده است، بنابراین اگر فردی درآمد بالاتری داشته باشد، می‌تواند سطح بالاتری را برای پرداخت حق بیمه انتخاب کند و یا بالعکس. این در حالی است که هشتمین سطح درآمدی صندوق روستائیان و صندوق عشایر (سقف پرداخت) در حال حاضر برابر با سطح دستمزد است.

تنها 2.7 میلیون نفر از جامعه هدف 9 میلیونی تحت پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایری هستند.

وی با اشاره به اینکه سالانه افزایش سطح درآمد پیشنهاد و بررسی می شود که باید بر اساس ضوابط و ضوابط اجرایی عالی باشد، گفت: در حال حاضر جامعه هدف ما کشاورزان، روستائیان، بومی ها و جمعیت شهری زیر 20 هزار نفر هستند. حدود 30 میلیون اما طبق قانون ما فقط می توانیم افراد بین 18 تا 50 سال را تحت پوشش قرار دهیم، بنابراین جامعه هدف ما به 10 میلیون نفر می رسد در حالی که برخی افراد تحت پوشش صندوق های دیگر هستند، بنابراین جامعه هدف خالص ما به حدود 9 میلیون می رسد. از این تعداد 2.7 میلیون نفر در حال حاضر عضو صندوق هستند.

وی گفت: در این مدت پنج تا شش سال پیش توانستیم بیمه گذاران جدیدی را جذب کنیم چرا که اطلاع رسانی و آگاهی جامعه هدف از مزایای صندوق عامل اصلی افزایش تعداد افراد تحت پوشش بود. هرچه تبلیغات و خدمات ما بیشتر توسط جامعه هدف شنیده شود، استقبال بیشتری از آنها خواهد شد.

184 هزار خانوار از این صندوق مستمری می گیرند.

وی با توجه به نقش روستائیان و پرورش دهندگان در تامین امنیت غذایی کشور گفت: 184 هزار نفر از صندوق مستمری دریافت می کنند که این تعداد در حال افزایش است. دستمزدها در سال گذشته 43 درصد و امسال 25 درصد افزایش یافته است. ما به سمت کیفیت خدمات و کفایت حقوق بازنشستگان حرکت می کنیم. برای دستیابی به هر دوی این موارد با محاسبات بیمه ای برنامه ای تدوین کرده ایم و به دنبال پایداری صندوق هستیم.

شرایط بیمه و بازنشستگی صندوق.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و کشاورزان با بیان اینکه شرایط بیمه در این صندوق که افراد ساکن در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر می توانند با آن اقدام کنند، نیازمند سن 18 سال به بالا است، گفت: 50 سال و با توجه به آژانس ما در سراسر کشور باید به عضویت صندوق. همچنین کشاورزان می توانند با اخذ گواهی از جهاد کشاورزی و ارائه آن، خود را بیمه کنند. پس از ثبت اطلاعات افراد در سامانه و پرداخت حق بیمه، به صورت رسمی بیمه شده و پس از رسیدن به سن بازنشستگی، فوت یا از کارافتادگی، مستمری برای آنان یا بازماندگانشان ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه سن بازنشستگی در صندوق 65 سال است، گفت: افرادی که در سنین جوانی به عضویت صندوق درآمده اند به عنوان مثال 18 سال، بیمه تا 65 سال بالای 30 سال خواهند بود و توصیه می کنیم این را اصلاح کنند. بخش قانون این در حالی است که طبق برنامه توسعه 7، افراد بالای 70 سال که قبلا حق بیمه خود را پرداخت کرده اند، می توانند با 10 سال سابقه بازنشسته شوند.

این نهاد با اشاره به اینکه 700 هزار نفر به صندوق دولت جذب شده اند، گفت: اساسنامه صندوق بازنگری شده و پس از تصویب در دولت وارد شورای نگهبان شده و در انتظار تصویب است.

اجرای پوشش بیمه ای تکمیلی برای همه بازنشستگان در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نیز درباره طرح پیش روی صندوق گفت: اولویت اول ما افزایش حقوق و سطح درآمد مشمولان صندوق است. اولویت دیگر افزایش مستمری سالانه است. و دیگری بیمه تکمیلی بازنشستگان است که در سه استان اجرا می شود و برای تمام 184 هزار بازنشسته بیمه تکمیلی را در دستور کار داریم.

وی افزود: 44 اقدام تغییر در این دولت انجام داده ایم و بودجه صندوق در این دولت 165 درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص پایداری صندوق و صندوق روستائیان و تراز منابع و مصارف گفت: از این نظر نقاط قوت و ضعف سایر صندوق های بیمه ای کشور و محاسبه بیمه را استخراج کرده ایم زیرا معتقدیم قانون باید وجود داشته باشد Annex Insurance بنابراین تمام برنامه های ما بر اساس محاسبات بیمه است. در عین حال بر اساس محاسبات بیمه ای برنامه راهبردی تدوین کرده ایم که افق آینده را نشان می دهد و بر اساس آن تراز مالی صندوق تا 20 سال آینده مثبت می شود، اما نباید از مدار بیمه خارج شویم. بحث جمع آوری کمک ها هم هست و در حال حاضر وضعیت ما مساعد است چون در حال جذب افراد جدید هستیم.

25 صندوق هیمالیا را از دولت طلب می کند

وی با تاکید بر اینکه نگاه شرکتی نداریم و علاقه ما به سهامداری است و این موضوع را قاطعانه حفظ می کنیم، درباره میزان بودجه مورد نیاز دولت گفت: تقاضای ما از دولت تا سال 1401 حدود 15 حمت است به دلیل دولت قبل سهم بیمه خود را به طور کامل پرداخت کردند. نکردند، اگرچه دولت سیزدهم در مورد صندوق احتیاط بیشتری داشت، اما هنوز سهم بیمه خود را کامل پرداخت نکرده است، بنابراین تا پایان امسال طلب ما به حدود 25 حمت می رسد. .

وی در پایان با بیان اینکه در گذشته میزان تمدید بیمه گذاران صندوق حدود 60 تا 70 درصد بوده و این رقم به 90 درصد رسیده است، ادامه داد: سابقه بیمه این صندوق ممکن است به سایر صندوق های بیمه ای منتقل شود.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا