اجتماعی

مروری بر تعهدات بیمه تکمیلی جدید فرهنگیان/ ثبت‌نام از یکم تا ۱۵ تیر

اجرای قرارداد جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان از اول تیرماه آغاز می شود و شمول تعهدات توسط بیمه گذار تا 10 تیر 1402 ادامه دارد. آخرین مهلت ثبت نام نامزدها تا 6 جولای می باشد.

به گزارش سلام آنلاین. در نحوه عملکرد بیمه تکمیلی درمان در سال 1401 آمده است که طبق قراردادی که شرکت بیمه دانا با وزارت آموزش و پرورش از 1 تیر 1401 لغایت 1 تیر 1402 منعقد کرده است، شرکت های بیمه تعهدی دارند که در ازای پرداخت مبلغی که به بیمه گذار پرداخت می کند. تعهدات بیمه گر برخی از تعهدات مهم در بیمه جدید ذکر شده است:

هزینه بیمارستان: بیمه گذاران در انتخاب بین مراکز درمانی طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد آزاد هستند.

آ) مرکز قراردادبیمه گران می توانند با انتخاب یکی از دو گزینه زیر، مدارک لازم را در زیر اعلام کنند تا راهنمایی های لازم را دریافت کرده و از خدمات مورد نیاز در مرکز درمانی طرف قرارداد استفاده کنند.

روش اخذ توصیه نامه: استفاده از سامانه پذیرش آنلاین دانا و مراجعه به شعب سراسری و دریافت مراجعات.

مدارک مورد نیاز برای دریافت دستورالعمل:

الف) شناسنامه، ملیت اصلی.

ب) گواهي پزشك معالج مبني بر تاييد نام و نام خانوادگي بيمار و قيد نوع بيماري و تشخيص اوليه، تشخيص يا فعاليت درماني لازم و نام مركز درماني مورد نظر و تاريخ دقيق بستري.

ج) تاییدیه شرکت بیمه در خصوص اعمال جراحی خاص.

ب) مرکز غیر قراردادی در صورت مراجعه به مرکز بهداشتی درمانی غیر قراردادی، بیمه گر باید پس از تسویه حساب با بیمارستان و دریافت فاکتور، بیمه مورد نیاز را به شرکت بیمه دانا ارائه دهد.

هزینه داروقیمت داروهای عمومی و تخصصی (ایرانی و خارجی) منوط به تجویز پزشک متخصص ذیربط بوده و بر اساس فهرست داروهای مجاز در کشور، مازاد بر سهم بیمه‌گر داخلی برای هر نوع قابل بررسی و پرداخت می‌باشد. از دارو

هزینه دارو با توجه به مالیات شرکت بیمه در پایان قرارداد پرداخت می شود و داروهای مکمل و درمانی که اثر درمانی آنها ثابت شده است، مازاد بر سهم بیمه گر پایه قابل بررسی و پرداخت می باشد. از متخصصین مربوطه

تولیدکننده داروهای گیاهی دارای مجوز از وزارت بهداشت می‌تواند به دستور پزشک سهم بیمه‌گر را بازرسی و اضافه پرداخت کند و سند پرداختی یا قیمت کوچک دارو را روی نسخه و با آنلاین داروخانه و پزشک ارائه کند.

هزینه لوازم پزشکی مانند ورید پوست سر، سرنگ، کیت سرم، فیلتر، عروق و … با توجه به تعداد تزریق قابل بررسی و پرداخت می باشد.

در صورتی که جنبه بالینی آن بر اساس سند بیماری تایید شود و از نظر زیبایی خوشایند نباشد، محصولات و ترکیبات مراقبت از پوست و مو قابل درمان و پرداخت هستند. همچنین داروهایی که تحت مسئولیت بیمه‌گر داخلی نیستند مشمول هر قلم دارویی نمی‌شوند.

– هزینه پذیرش: هزینه پذیرش (پزشکان عمومی، دندانپزشک عمومی، کاردانی، روانپزشک و متخصص و کاردان ارشد) دارای مجوز و مرجع از وزارت بهداشت در بخش های خصوصی و دولتی، سازمان های مردم نهاد، موسسات خیریه و دولتی قابل محاسبه و پرداخت می باشد.

ویزیت متخصصین، متخصصین تغذیه و PHD تغذیه در صورتی که جنبه بالینی داشته باشد بر اساس نرخ مالیات مصوب وزارت بهداشت در اداره مربوطه محاسبه و پرداخت می شود.

هزینه های دندانپزشکیقیمت های دندانپزشکی بر اساس حقوق گمرکی مصوب مراجع ذیصلاح قابل محاسبه و پرداخت می باشد.

هزینه های دندانپزشکی شامل برداشتن، ترمیم، درمان ارتودنسی، جرم گیری و مسواک زدن، جراحی ارتودنسی دندان (به استثنای جراحی زیبایی) می باشد.

هزینه رفع عیوب چشمبا توجه به اینکه درجه دوربینی، دوربینی، تاری دید یا مجموع قدر مطلق نقص بینایی هر چشم 3 یا بیشتر است.

عینک (عدسی و فریم) و لنزهای تماسیقیمت عینک طبی و لنز طبی توسط چشم پزشک و با ارائه مدارک قابل محاسبه و پرداخت می باشد.

ارتزهای مصنوعی و تجهیزات پزشکیدستبند طبی، دستبند طبی، دستبند طبی، زانوبند، جوراب طبی، واریس، دستبند بلافاصله بعد از جراحی به تشخیص پزشک معالج و تایید بیمه گر و با قبض معتبر ارائه دهنده تجهیزات پزشکی. و داروخانه را می توان چک کرد و هزینه کرد.

ارائه پروتز و ویلچر و هزینه عصا قابل بررسی و پرداخت بلافاصله بعد از عمل جراحی با تشخیص پزشک معالج و تایید پزشک معتمد و با ارائه فاکتور صحیح از دستگاه دارو. ارائه دهندگان و داروخانه ها. هزینه پروتز کاشته شده در حین عمل با ارائه صورت حساب صحیح از مرکز تجهیزات پزشکی و تایید جراح و اتاق عمل بیمارستان به همراه مدارک بیمارستان قابل بررسی و پرداخت می باشد.

تعداد حق بیمه و زمان ثبت بیمه تکمیلی

سید سعید مقدم زاده مدیر اداره کل بهزیستی و پشتیبانی استان در بخشنامه ای در خصوص اجرای بیمه تکمیلی جدید فرهنگیان در 24 خردادماه امسال گفت: اجرای بیمه تکمیلی جدید فرهنگیان در تاریخ 24 خردادماه به این استان ابلاغ شد.

در تفاهم نامه مذکور آمده است که قراردادهای کلیه بخشهای بیمه ای از اول تیرماه 1401 توسط شرکت بیمه دانا اجرا می شود. بر اساس مفاد قرارداد بیمه درمان تکمیلی فرهنگیان، کلیه کارکنان (قرارداد رسمی و قراردادی) به همراه افراد تحت تکفل می توانند از تاریخ 1 تیر 1401 (مبلغ) ماهانه مبلغ 2750000 ریال حق بیمه پرداخت کنند. 916000 ریال برای هر کارمند و مبلغ 1/834/000 ریال برای هر نفر (قسمتی از تجهیزات) تحت پوشش قرار می گیرد.

بيمه‌گر اصلي بيمه‌گر اوليه فرزند همسر بيمه‌گر عمده و پدر و مادر دائم و پدر و مادر كليه كاركنان و همسر و فرزندان كارمند زن مي‌باشد.

نکته مهم: لازم به ذکر است حق بیمه ماهانه کلیه والدین کارمند و همسر کارمند خانم شامل این قسمت از تجهیزات نمی باشد و حق بیمه مربوطه به طور کامل از حقوق بیمه اصلی کسر خواهد شد.

کارکنان سازمان های ذیربط مانند سازمان های پژوهش و برنامه ریزی، آموزش و پرورش، نهضت سوادآموزی، سازمان های توسعه، مشارکت مردمی، نوسازی مدارس، سازمان ها و تأسیسات توسعه ای، دانشگاه شهید رجایی، کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان مانند سال های گذشته و می توانند در صورت تامین و پرداخت 100% حق بیمه بیمه شوند.

ادارات معارف و ولسوالی های ولایات کشور باید ساماندهی شوند تا کارمندان بتوانند این کار را انجام دهند. تا 15 جولای امسال اطلاعات خود را در سامانه شرکت بیمه مذکور ثبت نموده و مبنای کسر حق بیمه تعیین شده برای هر بیمه گذار قرار داده و پس از کسر حق بیمه مربوطه وجه را به حساب واریز نمایند.اعلام شرکت بیمه.

از آنجایی که امکان تمدید مهلت ثبت نام وجود ندارد، باید نسبت به ساماندهی مراحل ثبت نام، فسخ قرارداد استانی و … اقدام شود. در مدت زمان محدود ( از 1 تا 15 تیرماه ) تکمیل می شود.

کارمندان باید همسر و فرزندان خود را بدون حق انتخاب بیمه کنند در غیر این صورت شرکت بیمه قادر به بیمه شخص منتخب نخواهد بود. مسئولیت پرداخت مابه التفاوت حق بیمه و تعداد بیمه گذاران بر عهده اداره کل آموزش و پرورش استان می باشد.

بدیهی است فسخ قرارداد با شرکت بیمه غیر از قرارداد اعلام شده ممنوع می باشد. از سوی دیگر، با توجه به اهمیت موضوع، لازم است در هر یک از اداره‌های آموزش و پرورش و سطوح پایین، افسران فناوری اطلاعات، کارشناسان دفتر بودجه، کارشناسان مالی، در امور مربوط به قرارداد با مقام اجرایی همکاری کنند. اداره بهزیستی و امداد) آن را اجرا کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا