اقتصادیتازه های کسب و کارعمومی

علت صدای پرینتر شارپ چیست؟ 

چرا دستگاه فتوکپی شارپ صدا میدهد

اگر جستجوی گوگل شما را به این وب سایت هدایت کرده است، احتمالا دستگاه کپی شما هنگام کار صدا می دهد. تا بحال بسیاری از مشکلات دستگاه کپی را بررسی و راه حل های کاربردی را نیز برای آنها ارائه داده ایم. در این مقاله، صدا دادن دستگاه فتوکپی شارپ را بررسی می کنیم.

علت صدای پرینتر شارپ چیست؟

برای کشف علت صدای پرینتر شارپ لازم است که اجزای مختلف دستگاه مانند موتور، چرخ‌دنده، لیزر و غیره بررسی شود. تنها در این صورت است که می‌توان علت صدای غیرمتعارف را شناسایی کرد.

افراد زیادی از این مسئله شکایت دارند که دستگاه کپی آنها صداهای ناهنجار و عجیبی دارد. این مشکل حتی گاهی نگران کننده است و می تواند ناشی از خرابی قطعات داخلی باشد. در ادامه به شما می گوییم که چرا این اتفاق می افتد و باید برای رفع صدای دستگاه کپی شارپ چه اقداماتی انجام دهید.

بسته ه این که منشأ صدای دستگاه کپی کدام بخش باشد، دلایل مختلفی برای بروز این مشکل وجود دارد. مثلا اگر یونیت درام صدا می دهد، علت آن کشیده شدن بلید روی درام است. منشا صدای یونیت درایو هم معمولا شکستگی چرخ دنده هاست. اگر حجم دولوپر دستگاه کپی بیشتر از حد مجاز باشد، یونیت تانک سفت شده و این قسمت صدا می دهد.

صدای یونیت کاغذ کش، ناشی از خرابی سنولوئید است و همچنین ممکن است علت آن خرابی چرخ دنده های یونیت هم باشد. اگر کارتریج صدا می دهد، ممکن است این قطعه به درستی نصب نشده باشد و یا ایرادی در آن ایجاد شده باشد. پس از شناسایی دلایل صدای دستگاه کپی شارپ، می توان اقدامات لازم برای رفع مشکل و ترمیم یا تعویض قطعات آسیب دیده را انجام داد.

چگونه صدای دستگاه کپی sharp را برطرف کنیم؟

برطرف کردن صدای فتوکپی شارپ در هریک از بخش ها به شکل متفاوت انجام می شود. بنابراین بهتر است با انواع روشهای رفع صدای دستگاه کپی آشنا شوید.

 چگونه صدای کارتریج فتوکپی شارپ را برطرف کنیم؟

 وقتی شارژ کارتریج تمام می شود، مگنت به علت تماسی که با بلید دارد، صدا تولید می کند. برای برطرف کردن صدای دستگاه فتوکپی شارپ در این شرایط، باید مگنت را تعویض کرد. البته هم منجر به رفع این ایراد می شود.

 صدای کاغذ کش کپی شارپ چگونه قطع می شود؟

 گاهی منشأ صدای دستگاه کپی شارپ، کاغذ کش آن است. در این صورت باید کلاج کاغذ کش را بررسی و در صورت نیاز، تعمیر یا حتی تعویض کرد.

 آیا می توان صدای موتور فتوکپی sharp را قطع کرد؟

 موتور هم در ایجاد صدای دستگاه کپی موثر است. بهتر است برای بررسی و عیب یابی موتور از تیم تعمیرات کپی شارپ در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

 رفع مشکل صدای چرخ دنده های دستگاه کپی شارپ

 اگر صدای دستگاه فتوکپی شارپ به دلیل خرابی چرخ دنده ها ایجاد شده باشد، باید این بخش را به دقت بررسی کرد. معمولا مشکل با تمیز کردن و یا گریس کاری چرخ دنده ها حل می شود.

اگر منشا صدای فتوکپی شارپ باشد، معمولا چرخ دنده فیوزینگ و غلطک های هدایت کننده کاغذ نیز خراب هستند. با ترمیم یا تعویض این بخشها، صدا هم قطع می شود.

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی شارپ

نمایندگی تعمیر دستگاه فتوکپی شارپ، یک مجموعه مجهز است که از دستگاه ها و ابزار جدید و پیشرفته بهره می برد. این مرکز با این هدف راه اندازی شده که دارندگان مدلهای مختلف کپی شارپ، خدمات ترمیمی این دستگاه را با سرعت و کیفیت بیشتری دریافت کنند. تکنسین های مجربی که در این مرکز فعالیت می کنند، انواع مشکلات دستگاه کپی از قبیل چاپ کمرنگ، کاهش سرعت چاپ، ، گیر کردن برگه، چروک یا مچاله شدن کاغذ، سر و صدای دستگاه و … را می شناسند.

آنها ضمن اطلاع از منشأ دقیق بروز این مشکلات، با تکیه بر مهارت و تجربه خود دستگاه را ترمیم می کنند. تعمیر و تعویض درام، شارژ کارتریج شارپ، تعمیر و تعویض فیوزینگ، تعمیر کاغذ کش، تعمیرات مین برد، ترمیم برد پاور، تعمیرات تاچ پنل در مدل های لمسی و تعمیرات کپی در محل، عمده خدمات نمایندگی تعمیر دستگاه کپی sharp به شمار می روند. تمامی سرویس ها نیز با ضمانت نامه معتبر خدمات همراه بوده و تا مدت زمان مشخصی (بسته به مورد تعمیراتی) قابلیت پیگیری دارند.

کارتریج پرینتر

کارتریج یکی از اجزای اصلی دستگاه پرینتر است که سر و صدا می‌تواند مربوط به آن باشد. نقش کارتریج نگهداری جوهر پرینتر است. در بررسی این قطعه باید بسیار دقت شود و با آرامی و احتیاط عمل شود. در بسیاری از موارد می‌توان با و یا تعویض مگنت مشکل را برطرف کرد.

کاغذ کش پرینتر

گاهی اوقات کاغذکش هم می‌تواند علت صدای پرینتر شارپ باشد. صدای کاغذکش بسیار گوش‌خراش است و در بسیاری از موارد مربوط به کلاج آن است. صدای ناهنجار کاغذکش را به‌سادگی می‌توان شناسایی کرد. تعمیر قطعه کاغذکش در این  موقعیت می‌تواند مشکل را حل کرده و صدا را به کلی برطرف کند.

موتور چاپگر شارپ

یکی دیگر از قطعاتی که می‌تواند علت صدای پرینتر شارپ باشد، موتور این دستگاه است. خوب عمل نکردن موتور چاپگر دلایل متعددی دارد که بسیار تخصصی و خارج از حیطه این مقاله هستند. اگر علاقه‌مند هستید که در این زمینه بیشتر بدانید، باید از یک تعمیرکار خوب و باتجربه بخواهید که علت را برای شما توضیح دهد. گاهی چرخ‌دنده و غلطک‌ها نیز منجر به ایجاد صدا‌هایی بسیار ناراحت ‌کننده می‌شوند که در این حالت باید این اجزا را تعمیر و یا تعویض کرد.

رطوبت و گرد و غبار هیتر پرینتر شارپ

گاهی اوقات رطوبت و گرد‌و‌غبار وارد هیتر دستگاه می‌شود و باعث ایجاد صدا‌های غیرعادی می‌شود. اگر چاپگر مرتبا سرویس شود، چنین مشکلی ایجاد نخواهد شد. پس هیتر نیز می‌تواند علت صدای پرینتر شارپ باشد که سرویس به‌موقع پرینتر از ایجاد چنین وضعیتی جلوگیری می‌کند. اگر صدای چاپگر مربوط به اسکنر‌ها باشد، باید فورا ریل‌های اسکنر مورد بررسی قرار گیرند و در مورد درست کار کردن آن‌ها مطمئن شد. لیزر نیز گاها در چاپگر‌های لیزری باعث ایجاد صدا‌های غیرعادی می‌شود که باید آن را تشخیص داد.

چگونه صدا‌های غیرمتعارف پرینتر را شناسایی کنیم؟

تشخیص علت صدای پرینتر شارپ کار سختی نیست و افراد باهوش از روز اول به زیر و بم صدای چاپگر خود گوش می‌دهند. این افراد آنچنان به صدای سالم و عادی پرینتر خود عادت کرده‌اند که هر گونه صدای غیرطبیعی را به سهولت تشخیص می‌دهند. صدای عادی پرینتر حکایت از سلامت دستگاه دارد و به‌هم‌خوردن این صدای طبیعی می‌تواند نشانه ایجاد مشکلات در قطعات مختلف پرینتر باشد. برخی از صدا‌های نامتعارف شدید‌تر هستند که این‌ها می‌توانند دلیلی بر وجود عیب‌های بزرگ‌تر در دستگاه باشند. در هر حال نباید نسبت به صدای پرینتر خود بی‌توجه باشید. سرویس مرتب و دوره‌ای پرینتر را تبدیل به یک عادت کنید. این کار بسیاری از دردسر‌های ناگهانی را از میان برمی‌دارد.

همواره پرینتر را در هنگام روشن و خاموش کردن تحت نظر بگیرید و همچنین هنگامی نیز که چاپگر در حال عملکرد عادی خود است، بی‌توجه نباشید. بی‌توجهی مشکلات شما را بزرگ‌تر خواهد کرد و در نهایت منجر به از دست رفتن وقت و هزینه بیشتر می‌شود. علت صدای پرینتر شارپ در اکثر موارد عملکرد کارتریج است. پس ابتدا کارتریج را مورد بررسی قرار دهید و اگر مشکلی نداشت، به دیگر قطعات بپردازید. تعمیر صدای پرینتر شارپ کار سختی نیست، البته در صورتی که سریع اقدام کنید و نگذارید که مشکل جدی شود.

روش های رفع صدای ناهنجار پرینتر شارپ

راه اندازی مجدد پرینتر

راه‌اندازی مجدد دستگاه یکی از روش‌هایی است که می‌تواند منجر به تعمیر صدای پرینتر شارپ شود. در این حالت باید کابل‌ها را از چاپگر جدا کنید و دکمه خاموش و روشن را حدود 15 ثانیه نگه دارید. سپس دکمه را رها کرده و کابل‌ها را به برق متصل کنید. چاپگر در این حالت باید به صورت خودکار روشن شود که اگر چنین چیزی روی نداد، دستی آن را روشن کنید. گاهی یک باگ ساده می‌تواند علت صدای پرینتر شارپ باشد که در این حالت راه‌اندازی مجدد به احتمال زیاد می‌تواند مشکل را حل کند و پرینتر را به عملکرد طبیعی خود بازگرداند.

به روز رسانی پرینتر

گاهی مشکل از اینجا ناشی می‌شود که پرینتر ما به‌روز‌رسانی نشده است. برای این کار لازم است که چاپگر به کامپیوتر وصل باشد. در اینجا لازم است که پرینتر خود و مدل آن را شناسایی کرده و سپس گزینه submit را بزنید. فراموش نکنید که نسخه درست ویندوز را انتخاب کنید و سپس به ترتیب بر روی firmware و download کلیک کنید. حال نصب را اجرا کرده و در پنجره‌ای که باز می‌شود، مدل پرینتر خود را وارد کرده و بر روی update کلیک کنید. سپس باید تایید نهایی را بزنید و کامپیوتر را دوباره راه‌اندازی کنید. پس عدم به‌روز‌رسانی نیز می‌تواند علت صدای پرینتر شارپ باشد.

استفاده از قسمت عیب یابی در چاپگر (troubleshooting)

چاپگر دارای قسمتی بنام عیب‌یابی (troubleshooting) است که استفاده از آن گاهی می‌تواند منجر به حل مشکل شود. برای این کار لازم است از منوی استارت به تنظیمات بروید و روی update and security کلیک کنید. سپس گزینه troubleshooting را زده و بر روی printer کلیک کنید. سپس Run the troubleshooter را انتخاب کرده و منتظر پیشنهادات سیستم باشید. علت صدای پرینتر شارپ را گاهی از این طریق نیز می‌توان شناسایی کرد. نظر شما چیست؟ شما چه تجربه‌هایی در زمینه صدا‌های ناهنجار پرینتر‌ها دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

? صبر کن ! صبرکن مشاوره رایگانم داریم ! اگه مشکلت حل نشد با تماس بگیر ?

دکمه بازگشت به بالا