اجتماعی

افزایش حدود ۲ درصدی آمار دانش آموزانِ رشته‌های فنی و ریاضی فیزیک

مدرسه متوسطه وزارت آموزش و پرورش به تشریح برنامه انجام شده در رابطه با ارتقای مهارت دانش آموزان پرداخت و گفت: امسال با تلاش همکاران استانی و وزارت آموزش و پرورش در اختیار دانش آموزان پایه دهم واحد. فنی و حرفه ای نسبت به سال قبل 2 درصد افزایش داشته است.

به گزارش سلام آنلاین. محمدمهدی کاظمی صبح امروز با حضور در شبکه دو شیما، این آموزش را بر اساس برنامه آموزشی و در راستای برنامه درسی مدارس کشور انجام داد و گفت: رویکرد برنامه درسی ما در دوره متوسطه تحول بنیادین است. مدارک و مدارک فوق مربوط به مهارت آموزی ..

وی افزود: از این حیث سعی داریم در کنار سایر مطالب درسی به موضوع مهارت آموزی با جدیت بیشتری بپردازیم و گاهی در برنامه های تکمیلی مهارت آموزی را دنبال کنیم.

دبیرستان وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دوره‌های تخصصی تحت عنوان «کار و فناوری» و «فرهنگ و هنر» داریم، اما به دنبال این هستیم که روش‌های عملیاتی، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها را در دوره‌های دیگری مانند سازمان‌دهی آموزش و پرورش قرار دهیم. توانمندسازی معلمان با رویکرد آزمایشگاهی و برگزاری مسابقات و جشنواره ها برای دانش آموزان.

کاظمی گفت: متأسفانه در چند سال گذشته به دلایل مختلف به ویژه شیوع کرونا و تعطیلی دوره های پیش دبستانی، موضوع فناوری مغفول مانده است. آنچه در دنیای امروز مهم است مهارت ها و توانایی هاست. توجه ویژه به دروس فناوری و فرهنگ و هنر برای ما مهم است و برای تجهیز کارگاه های مرتبط با این دوره ها گام برداشته ایم.

وی به موضوعاتی مانند هوش مصنوعی و برنامه نویسی که از 12 سالگی می تواند رخ دهد اشاره کرد و گفت: اشکال درس، فناوری و آموزش. در تابستان. به معلم نشان دهید. آموزش هنر به ویژه خوشنویسی و هنرهای نمایشی در مدارس کمتر رسمی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولویت قرار گرفته است و بیش از 1000 مدرسه در حال اجرای این طرح هستند.

دبیرستان وزارت آموزش و پرورش افزود، با اذعان به اینکه دوره متوسطه از توانمندی بالایی برخوردار است، در نظر داریم از انرژی و توان دانش آموزان دوره متوسطه برای آموزش مهارت به دانش آموزان دوره اول متوسطه استفاده کنیم. برنامه ای در این زمینه تدوین شده تا هنرجویان علاقه مند بتوانند در این دوره ها حضور یابند و روزهای پنجشنبه نیز دوره آموزشی هنر برای داوطلبان داریم.

کاظمی با بیان اینکه این کار به صورت آزمایشی در برخی مدارس توسط معلمان آموزش دیده انجام می شود، گفت: عمدا به دنبال این هستیم که استعدادهای دانش آموزان توسط معلمان شناسایی و ثبت شود. جشنواره نوجوان خوارزمی در مقطع متوسطه اول برگزار می شود. جشنواره علم پژوهی داریم که امسال یک میلیون و 691 هزار دانش آموز در آن شرکت کردند که نسبت به سال گذشته 51 درصد افزایش داشت و بیشتر شرکت کنندگان را دانش آموزان دبیرستانی تشکیل می دادند.

وی افزود: این جشنواره ها به دانش آموزان کمک می کند تا علایق و استعدادهای خود را نشان دهند. همه این موارد از نظر والدین تا معلمان و مشاوران برای آنها در نهایت منجر به انتخاب رشته در فرآیند آموزش تدریس می شود.

دبیرستان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حرفه آموزی همواره یک دغدغه ملی بوده است، گفت: امسال با تلاش همکاران استانی و وزارت آموزش و پرورش کمک شایانی به دانش آموزان پایه دهم در رشته فنی و حرفه ای دو درصد افزایش یافته است. نسبت به سال قبل. باید به همه دانش آموزان دوره متوسطه مهارت هایی که نیاز به حمایت دولت و مجلس دارد آموزش دهیم و در برنامه هفتم قوانین خوبی برای تقویت حرفه آموزی در دبیرستان وضع کنیم. این آموزش ها گران هستند.

کاظمی ادامه داد: یک میلیون و 800 هزار دانشجو در شاخه نظری و یک میلیون و 100 هزار دانشجو در شاخه فنی داریم. مهارت آموزی یک نیاز شخصی است و ما باید برای یک میلیون و 800000 دانش آموز نظری برای یادگیری یک مهارت پایه و اساس ایجاد کنیم.

وی همچنین با اشاره به گرمای روزافزون کنکور در این سال ها به همین دلیل است که گاهی اوقات علاقه کاذب به این رشته وجود دارد و این عامل باعث شده تا در گذشته در رشته ریاضی روند نزولی داشته باشیم. 9 سال، بنابراین تعداد دانشجویان این رشته از 18 به 14.5 درصد افزایش یافت. با پیگیری های انجام شده در رشته هدایت تحصیلی در سال جاری توانستیم روند نزولی را افزایش دهیم و سهم دانش آموزان از رشته ریاضی به 1.9 درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا