اجتماعی

افزایش پژوهش‌ سراهای دانش‌آموزی برای کشف استعدادهای دانش‌آموزان

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: پژوهشگاه ها نقش مهمی در ارتقای فعالیت های پژوهشی کارآفرینانه و تقویت روحیه پژوهشی دانش آموزان دارند.

به گزارش سلام آنلاین، محمدمهدی کاظمی در افتتاحیه پژوهش سرای دانش آموزی ابن سینا در اشترد البرز، اظهار کرد: افزایش پژوهشگاه های دانش آموزی به منظور کشف استعدادهای علمی و پژوهشی همه دانش آموزان و پرورش تفکر خلاق در دست اقدام است. ایجاد یک خانه خلاق در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: شناخت روحیه پژوهش در دوران کودکی و نوجوانی دانش آموزان در جهان امروز ضروری است، بنابراین باید با استفاده از ابزارهای مختلف تلاش کرد. تفکر، قواعد و روحیه پژوهشی در دانش آموزان تقویت می شود و از این طریق خواسته های سرآمدان در زمینه تحصیل محققان و دانشمندان نیز برآورده می شود.

کاظمی با اشاره به اینکه کشور در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی دستاوردهای چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: این امر حاصل تلاش جوانان امروز و جوانان دیروز است. دانش آموزان امروزی دانشمندان آینده هستند که باید محیط آموزشی متنوعی در اختیار آنها قرار داد تا با حرکت در مسیر درست، یافته های خود را به علم تبدیل کنند.

یکی از اعضای شورای عالی آموزش و پرورش گفت: پژوهشگاه های دانش آموزی نقش مهمی در توسعه فعالیت های پژوهشی ایفا می کنند، بنابراین باید به سمت افزایش مراکز پژوهشی و کارآفرینانی برویم که مناطق کم برخوردار را در اولویت ارائه پژوهش قرار دهند.آینده کشور.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اعضای شوراها، معاونین آموزشی وزارت آموزش و پرورش در خصوص عملکرد پژوهشکده دانش آموزی افزودند که عملکرد پژوهشکده آموزشی مطلوب بوده و مورد توجه قرار گرفته است. از نظر بیرونی امیدواریم در این راستا مسئولان در دولت مردمی و کنگره انقلاب همکاری و حمایت لازم را از این مجموعه مهم برای تقویت نیروی کار و تجهیز به ویژه این مراکز داشته باشند. ایجاد پژوهشگاه های دانشجویی در مناطق محروم و کم برخوردار.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا