اجتماعی

احداث مسجد در بوستان قیطریه منطبق بر مصوبه قوانین و مقررات است

دبیر شورای توسعه و گسترش مصلی تهران با تاکید بر مشروعیت مسجد قیطریه، گفت: این مسجد طبق قوانین و مقررات موجود ساخته می‌شود، از جمله: با تصویب هیات وزیران، بدون قطع حتی یک درخت

به گزارش سلام آنلاین. مجید غفوری روزبهانی با بیان اینکه شهرداری تهران مجوز ساخت مسجد در پارک قیطریه را نداده است، گفت: شهرداری که شامل مفاد این قوانین است، ماده 55 قانون شهر می گوید که شهر موظف به ارائه خدمات است. به شهرها و اماکن فرهنگی و ساخت مساجد نیز نمونه بارز فضای فرهنگی است.

به گفته وی، همچنین بر اساس ماده (پ) ماده 95 قانون ششم توسعه، شهرداری موظف است نسبت به احداث یا اختصاص فضای مناسب برای مساجد یا نمازخانه در پارک شهر اقدام کند.

غفاری روزبهانی با اشاره به مصوبه سال 1376 هیات وزیران اظهار داشت: تبصره (1) ماده 3 آیین نامه ساماندهی، نوسازی و ساخت مساجد کشور نیز به تصویب هیات وزیران رسید. . . واگذاری زمین برای ساخت مسجد به شهرداری. در نهایت مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر ممنوعیت ساخت و ساز هرگونه ساختمان در پارک ها و فضای سبز شهر تهران و پاکی آن به جز نمازخانه و مساجد شبهه غیرقانونی بودن ساخت و ساز را کاملا از بین می برد. مسجدی کنار شهرداری در پارک قیطریه.

غفوری روزبهانی ضمن تکذیب هرگونه ادعای قطع درختان پارک قیطریه، مساحت پارک قیطریه را 122 هزار و 206 مترمربع عنوان کرد و گفت: قرار است این مسجد با زمین ساخته شود و حدود 800 متر مربع در ضلع شمال شرقی پیش ساخته شده است. -پارک چیدمان شده در زمان ساخت مسجد حداقل تعداد درخت یعنی فقط دو درخت کهنسال با تایید سازمان پارک و بر اساس ماده (5) قانون تغییر می کند. مفاد اجرایی قانون اصلاح قانون حفاظت و گسترش فضای سبز شهر.

دبیر شورای توسعه و گسترش مساجد شهر تهران با تاکید بر اینکه هزینه ساخت مسجد در پارک از جیب مردم نمی شود. با پرداخت هزینه های خیرین، طراحی و معماری مسجد توسط یکی از معماران معروف کشور و بدون پرداخت هزینه از شهرداری انجام می شود.

وی افزود: علیرغم ضوابط برنامه هفتم توسعه، این شهرستان مجاز شد حداکثر 500 متر مربع کاربری فرهنگی، اداری و تجاری را به صورت رایگان برای مصارف شخصی به این مسجد اختصاص دهد. کفایت و مدیریت مسجد در آینده مجوز ساخت مسجد بستان قیطریه حتی یک متر مربع برای هیچ گونه کاربری تجاری و تجاری در نظر گرفته نشده است.

غفوری روزبهانی گفت: باید توجه داشت که صرف نظر از شرایط قانونی، وجود مساجد دیگر در مجاورت پارک قیطریه و عدم نیاز به ساخت مسجد در این منطقه مورد توجه قرار گیرد که مستلزم استقرار شهرداری است. نمازخانه و بر اساس ضوابط شورای سازمان توسعه و گسترش مصلی تهران، بالاترین مرجع رسیدگی به امور مساجد و توسعه آنها، مرجع اقرار به ضرورت بنا است. مسجدی در محل مذکور و اذعان و اجماع بر ضرورت این موضوع.
به گزارش روابط عمومی شهرسازی و معماری شهر تهران، وی افزود: نزدیکترین مکان و مکان مذهبی مسجد بستان قیطریه صدها متر فاصله دارد.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا