اجتماعی

واکسیناسیون؛عقلانی‌ترین راه مقابله با کرونا/پرهیز از تزریق واکسن خارج از چرخه عمومی واکسیناسیون

وب سایت واکسن بایدها و نبایدهای واکسن کرونا مسئولیت شخصی و اجتماعی پس از انجام واکسیناسیون عمومی با حضور دو پزشک و استاد از دانشگاه تهران.

به گزارش سلام آنلاین ، دکتر مسعود یونسیان – اپیدمیک و یک استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در این سمینار آنلاین ، با اشاره به بهبود سیستم شناسایی کووید 19 در ایران ، خاطرنشان کرد که در قله های اول ، دوم و سوم این بیماری با افزایش آمار مرگ و میر ، می دانیم که به اوج رسیده ایم. با این حال ، انتظار می رود ابتدا تعداد بیماران افزایش یابد و سپس میزان مرگ و میر افزایش یابد ، که نشان می دهد سیستم شناسایی بیمار ما ناتوان است.

وی گفت: “در چهار و پنج مورد اول ، این شرایط برعکس است. در ابتدا شاهد افزایش تعداد بیماران هستیم و چند هفته بعد با افزایش تعداد مرگ و میر روبرو می شویم.” این خبر خوب و بدی برای ماست. از سوی دیگر ، ما متوجه شده ایم که سیستم شناسایی بیمار ما بهبود یافته است و قادر به سازگاری با شرایط تشخیص ویروس است ، و از سوی دیگر ، نشان می دهد که اگر تعداد بیماران در حال حاضر کاهش یابد ، تعداد مرگ و میر کاهش می یابد. بعد از یکی دو هفته

یونسکو به نگرانی های بسیاری از کارشناسان برای تعطیلات دو هفته ای در تهران اشاره می کند و می افزاید: «از لحاظ نظری ، اگر از امروز همه را به مدت دو هفته در انزوا قرار دهیم ، باید تعداد کشته ها کاهش یابد. اما همانطور که گفته شد ، 18 ماه تجربه با این ویروس چیز دیگری را نشان می دهد. در این شرایط ، معقول ترین راه واکسیناسیون است. کشورهایی مانند انگلستان ، که کاملاً واکسینه شده اند ، با کشورهایی مانند هند و ایران مشکلات بدتری دارند ، هرچند با انواع دلتا مشکل دارند. سرخپوستان نیز پایان کرونا را جشن گرفتند ، اما فاجعه ای فاجعه آمیز رخ داد.

وی گفت: “ما همچنین واکسیناسیون را به آرامی آغاز کرده ایم و در واقع تعداد افراد واکسینه شده بر موج پنجم کرونا تأثیر نخواهد گذاشت.” در واقع موج پنجم در چند روز آینده به اوج خود می رسد و سپس پایین می آید. اما نه به خاطر واکسیناسیون.

“من از مردم می خواهم به شایعات مربوط به افرادی که اطلاعات ندارند و گاهی اوقات در مورد احتمال واکسیناسیون افراد در برابر ویروس دلتا تعصب دارند توجه نکنند و به یاد داشته باشید که ایمنی واکسیناسیون به دلیل عدم دریافت دوز دوم هنوز ناقص است. . “هنگامی که واکسن می زنیم تا واکسن دوم را دریافت کنیم ، نه تنها از این بیماری مصون نیستیم ، بلکه به دلیل سهل انگاری و احساس ناامنی بیشتر در معرض خطر قرار داریم. همچنین باید توجه داشت که ایمنی واکسیناسیون معمولاً در مورد 90 after بعد از تزریق دوم و دارای 50 تا 70 immunity ایمنی در برابر عفونت های خفیف و بدون علامت است. به همین دلیل ، حتی اگر واکسینه شده باشیم ، در صورت خفیف می توانیم به ویروس مبتلا شویم و به همین دلیل باید از مشارکت در اجتماعات و مکان های شلوغ اجتناب کنیم. پس از واکسیناسیون

وقتی در مرحله سوم آزمایشات بالینی ، برخی افراد واکسینه شدند و افراد با دارونما یا دارونما واکسینه شدند و این افراد در اجتماع رها شدند. زندگی عادی داشته باشید ؛ پس از این اقدامات ، اثربخشی واکسن به عوامل زیادی بستگی دارد. فرهنگ عمومی و پایبندی به پروتکل های بهداشتی و همچنین نسخه ها و جهش های موجود در کشور بر تأثیر واکسن تأثیر می گذارد. بنابراین ، اثربخشی واکسن در یک منطقه یا کشور ممکن است لزوماً نشان دهنده اثربخشی واکسن در منطقه دیگر نباشد. با وجود همه این موارد ، خوشبختانه همه واکسن های تولید شده در جهان استاندارد شده و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی هستند. بنابراین توصیه من به مردم این است که از مقایسه واکسن خودداری کنند.؛ اگر بخواهیم خاص باشیم ، واکسن های مبتنی بر mRNA ایمنی بیشتری دارند. برخی از استثنائات در گروه زنان شیرده وجود دارد که جای نگرانی ندارد و متخصصان بهداشت و واکسیناسیون کشور از آن آگاهی کامل دارند.

وی با اشاره به مسئولیت افرادی که واکسینه شده اند ، گفت: کسانی که واکسینه شده اند باید تصور کنند که واکسینه نشده اند. ما در حال حاضر راهی برای آزمایش ایمنی انسان در برابر ویروس نداریم. همانطور که قبلا ذکر شد ، بسیاری از افراد بعد از اولین تزریق ، اقدامات بهداشتی را رها می کنند و منجر به افزایش بروز در برخی از کشورها ، مانند هلند ، پس از اولین تزریق می شود. این یک مشکل کامل از رفتارهای انسانی پس از واکسیناسیون است و فرض بر افزایش نرخ واکسیناسیون مهم نیست. هنگامی که همه افراد واکسینه می شوند ، می توان محدودیت ها را گام به گام افزایش داد ، اما در اوج شیوع بیماری ، هیچ کس ، حتی واکسن ، کاملاً مصون نیستند. ما ما باید تلاش کنیم تا مطابق شعار سازمان بهداشت جهانی عمل کنیم که هیچ کس نباید واکسینه شود. مگر اینکه همسایه اش نیز واکسینه شده باشد.

وی همچنین گفت که هیچ دستورالعمل خاصی در مورد رژیم غذایی قبل و بعد از واکسیناسیون وجود ندارد.

یونسیان در مورد نگرانی عمومی در مورد بازگشایی مدارس گفت: “اسناد تهیه شده توسط یونیسف و سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که مدارس باید آخرین مکان تعطیل و اولین مکان برای رفتن باشد.” کودکان کمتر از بزرگسالان در معرض ابتلا به عفونت و مرگ هستند و خطرات و خطراتی که کودکان هنگام ماندن در خانه یا همراه با والدینشان در محل کار با آن روبرو هستند بسیار بیشتر است. تعطیلی مدارس علاوه بر آثار روانی ، می تواند باعث ترک تحصیل بسیاری از دانش آموزان شود. در بدترین حالت ، قرار دادن دانش آموزان در کنار یکدیگر بهتر از رها کردن دانش آموزان است. در واقع ، وزارت آموزش و پرورش باید از تهویه مناسب ، رعایت پروتکل ها و اجرای دستورالعمل های بهداشتی در طول سالی که مدارس تعطیل هستند اطمینان حاصل کند.

یوسین شیان گفت: “کووید 19 اولین ویروس عجیب و غریب مربوط به سن است و شیوع آن با افزایش سن افزایش می یابد.” بنابراین خوشبختانه معیار اصلی ما برای اولویت ساده ترین معیار سن است. سن اولویت بالاتری نسبت به بیماری زمینه ای دارد. اولویت بعدی این است که افراد در کارهای روزانه خود با افراد زیادی تعامل داشته باشند و این برای سلامت جامعه و واکسیناسیون این افراد بسیار مهم است. مشکل دیگر این است که واکسیناسیون جوانان در شرایطی که بزرگسالان و افراد مسن واکسینه نشده اند ، ایمنی خوبی به ویژه در جامعه ایجاد نمی کند. بنابراین توصیه ما به نسل جوان این است که برای واکسیناسیون عجله نکنند.

وی گفت: اطلاعات و داده های ما در مورد ویروس ها تغییر کرده است ، اما دیدگاه ما در مورد ویروس ها در کشور ما تغییر نکرده است. ما باید از حالت غیرفعال خود خارج شده و در مواقعی که ویروس در اوج خود قرار دارد و در حالت آرام قرار دارد به آن حمله کنیم و باید با پیروی از پروتکل و واکسیناسیون از حمله مجدد ویروس جلوگیری کنیم. متأسفانه در ماه مه ما فکر کردیم که این کار تمام شده است و همه محدودیت ها برداشته شد و نتایج فاجعه آمیزی را شاهد بودیم. با توجه به اطلاعات نظری ، واکسن باید به زودی به روز شود ، اما در شرایط عملی و عملی باید هرگونه واکسن موجود را تزریق کنیم زیرا نمی توان انتظار بروز فوری واکسن با ظاهر جدید را داشت.

“از آنجا که بسیاری از کشورها هنوز این دو دوز را دریافت نکرده اند ، منطقی نیست که در مورد دوز سوم یا دوز ، نه از نظر بشردوستانه ، بلکه از نظر خودخواهانه و همانطور که ذکر شد صحبت کنیم. در بالا ، همه مردم باید کاملاً ایمن باشند آنها همچنین واکسینه شده اند.

به شرح زیر است محمدرضا صالحی – متخصص عفونی و گرمسیری و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران وی با اشاره به مصونیت نسبی همه واکسن های موجود ، علیرغم تنوع زیاد آنها ، تأکید کرد که “هیچ اولویت خاصی از طرف سازمان بهداشت جهانی تعیین نشده است و همه واکسن های موجود” بهترین واکسن “است. رسانه ها و برخی از کارشناسان مردم را در این مورد بیش از حد حساس کرده اند. اکیداً توصیه می شود افرادی که واکسینه شده اند به پروتکل بهداشتی پایبند باشند.

وی افزود: “در مورد مدت زمان واکسیناسیون ، باید گفت که این موضوع ارتباط زیادی با وضعیت جسمانی خاص فرد دارد.” مساله دیگر در مورد اثربخشی واکسن ظهور انواع جدید است. برای مثال ظهور نوع دلتا منجر به واکسیناسیون در برخی از کشورها شده است.

سالی در مورد احتمال عفونت پس از واکسیناسیون و عوارض جانبی واکسن ، گفت: “بسیاری از واکسن ها مانند سفلیس و باکارات از ویروس های کشنده استفاده می کنند.” به عنوان مثال ، برخی از مکانیسم پروتئینی که واکسن کوپارس رازی ارائه می دهد استفاده می کنند. واکسن هایی مانند آسترازنکا نیز از مکانیسم ناقلین آدنوویروس استفاده می کنند. این واکسن ها باعث بیماری های قلبی عروقی نمی شوند. با این حال ، تعداد بیماران طی دو هفته پس از اولین تزریق افزایش یافت. این به دو دلیل است که یکی کاهش رعایت پروتکل و دیگری علائمی است که بدن بعد از تزریق نشان می دهد و بعد از دو هفته از بین می رود.خود را ایمن ، طبیعی و جدی نگه دارید.

وی گفت: “در مورد عوارض جانبی واکسن باید گفت که همه واکسن هایی که از دوران کودکی به ما داده می شود تأثیر بسیار کمی دارند.” در برخی از کشورها ، ممکن است تا یک مورد در هر میلیون مورد واکسن فلج اطفال وجود داشته باشد. در مورد واکسن کووید ، اگر عوارض جانبی واکسن و عوارض مستقیم ویروس را در نظر بگیریم ، ترازو بر عوارض جانبی آن بسیار سنگین خواهد بود و بدون شک عوارض واکسن بسیار کمتر خواهد بود. از سوی دیگر ، مشکلات اقتصادی و اجتماعی که در یک سال و نیم گذشته جهان را گرفتار کرده است ، نشان دهنده نیاز جهانی به واکسیناسیون است.

سالی با اشاره به شرایط واکسیناسیون برای زنان باردار و شیرده گفت: واکسن Quad برای زنان باردار بسیار توصیه می شود و واکسن قرقاول بیشترین تأثیر مثبت را بر زنان باردار دارد و “ایمن ترین واکسن” است. سپس Sinofam و Astrazenka وجود دارد که هر دو مورد توسط سازمان بهداشت جهانی توصیه می شوند.

وی بر واکسن افراد مبتلا به آلرژی تاکید کرد و گفت: “حساسیت و عوارض جانبی شامل واکنش های گسترده بدن است.” اگر فردی در معرض خطر مرگ ناگهانی ناشی از آلرژی قرار دارد و با دارو از حادثه بهبود می یابد ، بهتر است در اسرع وقت در یک مرکز با تیم پزشکان واکسینه شود. یک ساعت پس از واکسیناسیون نیز باید در محل تزریق تجویز می شود. با این حال ، مواردی مانند کهیر یا تب خفیف پس از واکسیناسیون های قبلی چندان خطرناک نیستند.

گندم در ادامه با اشاره به اینکه استفاده از مسکن ها بعد از واکسیناسیون بی خطر است ، ادامه می دهد: استفاده از داروهای مسکن مانند استامینوفن ممنوع نیست و حتی توصیه می شود. در مورد استفاده از ویتامین ها طبق توصیه ، هیچ دستورالعمل خاصی برای استفاده از برخی غذاها یا مکمل ها وجود ندارد. همچنین شواهدی از تأثیر واکسیناسیون بر باروری وجود ندارد. با این حال ، در برخی موارد ، گزارش شده است که بیماری شدید کرونری باعث کاهش باروری می شود. افرادی که دچار حملات وحشت زده و واکسیناسیون می شوند منعی ندارند.

وی با اشاره به اهمیت واکنش زیست محیطی به واکسن گفت: “وقتی صحبت از اثربخشی واکسن می شود ، در آزمایشگاه نتیجه قابل اندازه گیری نیست.” در مرحله سوم ارزیابی واکسن ، برخی از افراد با واکسن به جامعه باز می گردند و برخی با واکسن به جامعه باز می گردند و پس از دو یا سه ماه میزان عفونت و ایمن سازی واکسن کاهش می یابد. تنظیم کنید.

سالی گفت: “نکته قابل توجه این است که حتی اگر واکسن P.E.E. 90 درصد ذکر شده باشد ، باید به خاطر داشته باشیم که حدود 10 درصد از ما آن را دریافت می کنیم و باید آن را انجام دهیم.” پروتکل به رعایت پروتکل بهداشتی بعد از واکسیناسیون توجه کنید.

وی گفت: افراد مبتلا به علائم باید از واکسیناسیون اجتناب کنند ، اما مشکلات رایج مانع از واکسیناسیون نمی شود. همچنین بهتر است افرادی که شیمی درمانی می کنند بین جلسات شیمی درمانی خود واکسینه شوند. باید حداقل چهار هفته از مثبت شدن آزمایش PCR برای واکسن بگذرد و بهتر است کسانی که علائم خفیفی دارند تزریق را ادامه دهند. همچنین فردی که مشکوک است که با فرد آلوده در تماس بوده است واکسیناسیون مشکلی ندارد.

وی اظهار داشت: تزریق افراد ممنوع است و فقط افرادی که دارای مشکلات قلبی یا لخته خون هستند باید از سکوهای مختلف استفاده کنند.

در پایان ، آقای سالی بر لزوم اعتقاد مردم به فرایند واکسیناسیون تأکید کرد و گفت: “توصیه من این است که طبق پروتکل تحویل واکسن و احتمال واکسیناسیون تقلبی ، افراد در شرکت های خصوصی و خارج از کشور واکسینه شوند. چرخه. “واکسیناسیون عمومی از وزارتخانه “از بهداشت خودداری کنید. در نهایت ، ضروری است که همه مردم به پروتکل عبور ایمن از این اپیدمی توجه کنند ، و ما امیدواریم که بتوانیم با واکسیناسیون سریع بر این شرایط سخت غلبه کنیم. تا آنجا که ممکن است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا