علمی و پزشکی

رسیدن میزان واکسیناسیون به حدود ۲۰ هزار دز در روز/ تزریق واکسن کرونا را جدی بگیرید

به گزارش شفاف، به گفته کارشناسان، یکی از مهمترین و قابل توجه ترین موضوعات در زمان شیوع کرونا در جهان و حتی کشور ما، موضوع واکسیناسیون است. زیرا کارشناسان می دانند که این واکسن تا 20 برابر از مرگ و میر ناشی از بیماری عروق ویروس کرونا قلب در کشور جلوگیری می کند و میزان بستری شدن در بیمارستان و شدت بیماری را در بین افراد واکسینه شده کاهش می دهد.

حدود 75 درصد از مردم دو بار در برابر کرونا واکسینه شده اند و این باعث ایجاد سطح قابل قبولی از ایمنی در بین انسان ها شده است.

با گذشت زمان، افراد باید با دوز کرونا واکسینه شوند تا از کاهش سطح ایمنی در زمان اوج شروع و با شناسایی سویه‌های جدید کرونا جلوگیری شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون 65 میلیون و 161 هزار و 739 نفر نوبت اول، 58 میلیون و 570 هزار و 485 نفر نوبت دوم و 31 میلیون و 511 هزار و 793 نفر نوبت دوم و سومین دارو را دریافت کرده اند. و بالاتر، تعداد کل واکسن ها در کشور به 155244.17 دوز افزایش یافت.

17750 دوز کرونا در کشور در شبانه روز داده شد.

در هفته های اخیر، تعداد واکسیناسیون ها به شدت کاهش یافته و این موضوع به زنگ خطری برای حفظ سطح ایمن جامعه تبدیل شده است. زیرا این مشکل مربوط به بیماران کرونایی جدی تر است.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت گفت: توصیه ما به مردم این است که واکسن را در دستور کار قرار دهند و به ویژه افرادی که در گروه پرخطر قرار دارند یا شش ماه از آخرین واکسیناسیون می گذرد.

به گفته وی، در حال حاضر شش پلت فرم تولید واکسن کرونا در جهان وجود دارد که این نوع پلت فرم ها در ایران نیز موجود است.

وی افزود: هم اکنون 50 میلیون دوز واکسن کرونا در مجامع مختلف در سراسر کشور ذخیره شده است و آمادگی داریم تولید واکسن را تسریع کنیم. 75 درصد از جمعیت کشور ما علیه کرونا واکسینه شده اند.

شهنام عرشی، رئیس مرکز کنترل بیماری های وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ گفت: میانگین دوز روزانه کرونا در گذشته بین 2000 تا 3000 دوز بوده که این رقم به 15000 رسیده است. در چند روز گذشته به هزار دوز در روز رسیده است. برای حفظ سطح ایمن جامعه، مردم نباید در واکسیناسیون سهل انگاری کنند.

وی افزود: به مردم توصیه می شود در مقابل بیماری های قلبی عروقی واکسینه شوند و شستن مرتب دست ها را فراموش نکنند.

دکمه بازگشت به بالا