فرهنگ و هنر

سالروز شهادت «محسن وزوایی» – سلام آنلاین

محسن وزوایی از سال 1979 به سپاه پاسداران پیوست ، همزمان با کار تبلیغاتی خود در بین دانشجویان امام خمینی ، بلافاصله سپاه پاسداران را تشکیل داد و در دوره های فشرده به آموزش چریک در سپاه پاسداران پرداخت. وی به عنوان فرمانده مخابرات در سپاه خدمت کرد و سپس یک واحد اطلاعات عملیاتی را رهبری کرد.

به گزارش سلام آنلاین ، محسن وزوایی در پنجم مرداد سال 1359 در منطقه نظام آباد تهران متولد شد. وی در سال 1976 وارد دانشگاه شد و در دانشگاه صنعتی شریف در رشته شیمی تحصیل کرد. وی پس از ورود به دانشگاه به مدرسه انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه پیوست و همزمان در فعالیت های سیاسی و جلسات عقیدتی شرکت کرد. دیکتاتوری در دانشگاه شریف.

وی در طول سالهای طولانی حضور در دانشگاه ، در سازمان اسلامی دانشگاه نقش فعالی داشت. این مبارز جوان و پرشور از تظاهرات خونین از 8 سپتامبر 1978 تا 3 فوریه 1979 و ورود امام خمینی (ره) به ایران رهبر محبوب و رهبر اعتراضات بود. در هر صحنه یکی.

وی در روزهای پر تلاطم انقلاب نیز نقش مهمی را به عنوان رهبر ایفا کرد و حضوری پربار در درگیری های مسلحانه داشت و از 10 فوریه 1979 تا 11 فوریه 1979. محسن وزوایی نیز در تصرف دو روستای اصلی در جمشیدیه و عشرت آباد شجاعت زیادی نشان داد.

وی اولین طلبه ای بود که پا به پای امام حرکت کرد. وی در جریان راهپیمایی علیه مداخله آمریکا در ایران در سالگرد کشتار دانشجویی توسط رژیم فلاوی و یک سالگی تبعید امام خمینی ، جنبشی را به اوج خود رساند. رهبران آن را به عنوان “یک انقلاب بزرگتر” توصیف کردند ، “آنها اولین انقلاب را به یاد آوردند”.

محسن وزوایی از سال 1979 به سپاه پاسداران پیوست ، همزمان با کار تبلیغاتی خود در بین دانشجویان امام خمینی ، بلافاصله سپاه پاسداران را تشکیل داد و در دوره های فشرده به آموزش چریک در سپاه پاسداران پرداخت. وی به عنوان فرمانده مخابرات و سپس مسئول اطلاعات عملیات در سپاه خدمت کرد.

محسن وزوایی پس از حمله عراق به ایران داوطلبانه عازم جبهه غرب شد. با ورود او به منطقه ، تحولی رخ داد. به این ترتیب ، وی در عملیات های حزبی خود ، به عنوان فرمانده گردان ، مسئولیت آکسانگ تنگ تا تنگ حاجیان را بر عهده داشت ، در حالی که چریک ها با کمک رفقا به مواضع و سنگرهای دشمن حمله می کردند. او ارتفاع حساس و استراتژی Tang A-Koki را به دست آورد.

محسن وزوایی در عملیاتی جدید که توسط رزمندگان اسلام در اردیبهشت 1360 برنامه ریزی شد ، به عنوان فرمانده گردان شد. در این عملیات با وجود اینکه مجروح شده بود ، با قدم های محکم ، خستگی ناپذیر و امیدوار به مبارزه ادامه داد.

در طی این عملیات ، بیشتر مبارزان کشته یا زخمی شدند و فقط موهان و چند مبارز زنده مانده بودند. با کمال تعجب ، فقط تعداد کمی توانستند 350 نفر از اعضای کماندوی بعث عراق را اسیر کنند.

محسن وزوایی در برنامه ریزی عملیاتی برای فتح ارتفاعات “بازی طولانی” نقش فعالی داشت و در همان نبرد به شدت مجروح و به تهران منتقل شد. او با اینکه بیمار بود در بیمارستان غر نمی زد و به پزشکی که از مقاومت دردش شوکه شده بود گفت: «دکتر! “هرچه بیشتر صدمه ببیند ، خوشحالتر می شوم و احساس نزدیکی به خدای خود می کنم.” وی پس از بهبودی نسبی از جراحات ، جنگی را آغاز کرد که منجر به آزادسازی خرمام سحاب اشغالی شد.

در طول جنگ تعیین شده وی با مسئولیت های مختلف در عملیات های مختلف شرکت داشت. در 11 دسامبر سال 1981 ، او فرمانده عملیات آلفا بود. در مارس 1981 ، وی فرمانده تیپ حبیب الززار و یک تیپ تازه تأسیس محمد رسول الله (ص) شد که بخشی از عملیات فتح المبن بود.

با تشکیل “تیپ 10 شهدا” وی فرمانده این تیپ شد. همین تیپ در 13 آوریل 1982 وارد عملیات “الیب المساداس” شد و برای انجام هرچه بهتر عملیات خود ، با تیپ پیامبر اکرم (ص) و مونسن وزاوای ادغام شد تا فرمانده محور اصلی شود.

محسن وزوایی ، این مرد محترم و آگاه ، پس از ماه ها مبارزه با دشمنان اسلام و قهرمان سازی در عملیات های مختلف ، به ویژه “به بیت المقدس” سرانجام در 10 مه 1982 در سن 22 سالگی ، در حالی که رهبری نیرویی تحت فرماندهی خود را بر عهده داشت. . ، توسط گلوله و گلوله کشته شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا