فرهنگ و هنر

با چه کسانی رفاقت کنیم؟

در دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان آمده است: «اللَّهُمْ عَلَیْهِ مَنْ أَنْفُسُونَ». نه همه مردم را از خدا یاد می کنند و نه همه خدا را یاد می کنند. از امام صادق (علیه السلام) سؤال شد که آیا درست است که نگاه به دنیا عبادت است؟ و امام پاسخ داد که چیزی نیست. نگاه کردن به دنیا عبادتی است که شما را به یاد خدا می اندازد.

به نام خدا

«خداوند من است و من در راه صالحان صالحم و در راه فاسقان صالحم. از جهان. “

«پروردگارا، توفیق این ماه را نصیبم کن که با نیکی باشم و مرا از دوستی با بدکاران در آن دور گردان و در آن به رحمت و رحمت خود قرار ده و در ربوبیت او ای خدای جهانیان آرام بگیر».

به گزارش سلام آنلاین، آیت الله مجتهدی تهرانی، در تفسیر «اللهم وفقنی فی لموفاقات الابرار»، خدایا با مردم خوب موافقم. مثلاً اگر جایی انتخابات باشد. اگر آدم خوبی باشد با او موافقم و اگر بد باشد به او رای نمی دهم و در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس به آدم خوب رای می دهم. انتخابات را ببینید، ببینید چه کسی آدم خوبی است، به خدا خدمت می کند، من به او رای بدهم، نه به کسانی که قول پست و مقام داده اند.

سپس به قسمت بعدی دعا اشاره کرد و گفت: «واجنبنی فیه مرافقات الاشرار» خدایا با ستمکاران دوست مباش. جوان نباید با الوات دوست شود، حتی اگر پسر عمویش باشد. حالا که “رام” است باید از او استقبال کرد. اما دوست پیدا نکنید. قطع «رحمت» جز انتخاب دوست از میان مؤمنان محال است.

این عالم ربانی در ادامه با اشاره به حدیثی می گوید: رسولان از حضرت عیسی (علیه السلام) خواستند که با او دوست شویم، حضرت عیسی فرمود: با سه نفر، کسانی که اول به او نگاه می کنند، شما را به یاد خدا می اندازند. دوم، کسانی که صحبت می کنند دانش شما را افزایش می دهند. سومین شخصی که اعمالش میل به آخرت را بیشتر می کند.

ایشان در ادامه فرمودند: نه همه یاد خدا می کنند و نه هر عالمی خدا را یاد می کند همچنین. از امام صادق (علیه السلام) سؤال شد که آیا درست است که نگاه به دنیا عبادت است؟ و امام پاسخ داد که چیزی نیست. نگاه کردن به دنیا عبادتی است که شما را به یاد خدا می اندازد.

آیت الله مجتهدی تهرانی می فرمایند: حدیث داریم که در مقابل هیچ عالمی ننشینید مگر اینکه او شما را از خیلی چیزها دعوت کند. از شک به یقین، از نفاق به اخلاص، از شهوت دنیوی تا احکام دنیوی.

وی تاکید می کند: با اهل علم بنشینید و بایستید، او در مناظره چیزی به شما یاد می دهد و با علما جلسه و مناظره می شود و در مناظره و ملاقات و چت با افراد بی سواد چیزی به شما یاد می دهد. بیهوده .. با کسی که علم بلد است صحبت و دوستی کن حتی اگر سرش نباشد.

این معلم بزرگ اخلاق ادامه می دهد: توصیه می کنم با افراد عبادت کننده و اطاعت کننده دوستی کنید. کسی که از نماز شب و زیارت و نماز و انجام مستحب لذت می برد.

آیت الله مجتهدی تهرانی در تفسیر وعونی فیه برحمتک علی در القرار و بلحیاتک می افزاید: خدایا مرا در بهشت ​​به خدای خود قرار ده، از خدا می خواهم که ما را قرار دهد در بهشت ​​به حق خدایش. .

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا