استان ها

باید گره ذهنی جوانان را باز کنیم

به گزارش گروه سیاسی آنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح چهارشنبه در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و در شب شهادت مقام معظم رهبری امیرالمومنین علی علیه السلام در میان زائران حرم امام (ره) می‌گوید: خداوند لیله‌القدر را برای امت پیامبر آفرید تا در یک شب 100 سال سفر کنند اما راه. در تمام عمرش می‌گفت: خداوند لیله‌القدر را برای سفر انسان به سوی خداجویی به سوی مقصد که مقام خداست آفرید.

وی با اشاره به اینکه همه ما سعی می کنیم از مهمانان خود به بهترین شکل ممکن پذیرایی کنیم، افزود: وقتی میهمان بنده خدا باشد و میزبان خدای متعال باشد، طبیعتاً به مهمان خود سلام می کند، بهترین و بهترینی که خداوند داشته است. پذیرش مقام خداست.

رئیس جمهور گفت: خداوند از خلقت با مقام الهی خود استقبال می کند و می خواهد بندگانش با قیام، روزه و قرائت قرآن در لیله قدر و ماه مبارک به مقام الهی برسند، ماه مبارک رمضان، لذا خداوند تجلی کرد. زمین و به مقام خلیفه الهی رسید.

با اشاره به اینکه خداوند راه هدایت مردم را با گشودن قرآن به قلب پیامبر اکرم(ص) نشان داده است، اظهار می دارد: قرآن برای هدایت همه مردم نازل شده است، اما همه مردم از این هدایت بهره مند نیستند. برخی از حق روی گردان می شوند و البته کسانی که موفق می شوند از هدایت قرآن بهره مند شوند مؤمن هستند.

وی با تاکید بر اینکه شب لیلا قدر شب بزرگی است و باید تا حد امکان از این فرصت استفاده کرد و درک کرد، خاطرنشان کرد: امشب بسیار مهم است که کسانی که امشب را درک نمی کنند کناره گیری می کنند. برداشته می شود..

رئیس جمهور با بیان اینکه درک شب قدر مرحله ای دارد، این مراحل را تشریح کرد و گفت: اولین قدم در درک شب قدر، شناخت و شناخت حقیقت این شب است. باید از خدا بخواهیم که معرفت امشب را به ما عطا کند تا امشب در زمره اموات نه نیازمند باشیم.

رئیسی با اشاره به اینکه برای درک لیله قدر باید صاحب آن را بشناسیم، افزود: فرشته ای که به تعبیر قرآن امشب در محضر مبارک مهدوی به زمین نازل شد و لذا باید. از وضعیت خود بدانند همچنین یکی از شروط درک شب قدر معرفت مربوط به حضرت فاطمه (س) است که شناخت حق آن حضرت است و باید این علم را از ایشان بخواهیم.

وی گام دوم درک را شب قدر، عشق و محبت به خدا و اولیای الهی دانست و گفت: امشب باید بفهمیم که خداوند یار و انسان مهربان و دیرپای ماست، عده ای دیگر مدعی هستند که ممکن است دوستی ما را رها کند. جهان. فقط خدا برای ما مانده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اگر راه درست را طی کنیم باید بدانیم که خداوند یار و یاور ماست، تصریح کرد: امام راحل در آغاز نهضت خود در 24 خرداد هیچ کمکی نداشتند، اما به این دلیل که به درستی راه خود ایمان داشتند. . وحشت کرد و گمراه نشد و در این راه ایستاد تا دلها را به دست آورد. دلی که نه تنها در زمان حیات امام راحله، بلکه در دوران پس از عمر پربرکت ایشان معطوف بود، همچنان در حال رشد است، زیرا ایشان قلب خود را به خدا بخشیدند.

رئیسی خاطرنشان می کند: اگر بخواهیم مبانی سیاست، حقوق، رفتار شخصی و شگردهای امام، حکومت، فلسفه و نظریه را در یک جمله بیان کنیم، یعنی «دنیا در محضر خداست» و مفهوم آن است. وصیت امیرالمومنینی یعنی امام خمینی (ره) و ما و شما.

وی عشق را دارای دو شکل عاطفی و فکری عنوان کرد و گفت: بسیاری از مردم می توانند به امام علی (ع) که شیعه و حتی مسلمان نیستند عشق عاطفی داشته باشند، اما عشق فکری همه عشق زنده است، اخلاق، اجازه دهیم افکارمان. افکار و عقاید و اعمال مظهر اعمال و کردار صالح امیرالمومنین (ع) باشد.

او گفت: «امشب اینجا جمع شده ایم تا بگوییم اگر به هر دلیلی گناه کرده ایم، به امید رحمت و مغفرت آمده ایم.» از رحمت خدا ناامید نشوید. به طور کلی، خداوند لیله القدر را طوری قرار داده است که هیچکس ناامید نشود و حتی لیله قدر هم حق ناامید شدن را ندارد.

رئیسی افزود: در مکتب ما عاشورا اعتقاد به حضرت مهدی (عج) و ظهور منجی همه در راستای لیله قدر و امید آفرینی است و با این وجود هیچ سیثی ندارد می گوید ناامید هستم و سرامدن. یاس کار شیطان است و لیله القدر نقطه مقابل یاس. لیله القدر یعنی پایانی ندارد و امشب آدم به گذشته خود نگاه می کند و برای آینده ای بهتر دعا می کند برای خودش خوب است.

وی با بیان اینکه نیازهای امروز جامعه ما بیش از هر چیزی برای ایجاد امید و دمیدن است، روحیه امید، افزود: امروز هرکس با عمل و قلم در جامعه امید بیافریند باید بداند که در مسیر راهبرد حرکت می کند. جمهوری اسلامی و هرکسی که شغلی دارد، اگر کار بد یا قلمش را انجام ندهد، خواه نداند و چه بخواهد و چه بخواهد، سعی در ناامید ساختن مردم دارد. جهت استراتژی دشمن.

وی گفت: ممکن است مشکلات و کاستی هایی وجود داشته باشد اما با امید و اتکال به خداوند متعال و با تکیه بر توانایی های عالی کشور و دستان توانمند زنان و مردان کشورمان بر همه مشکلات فائق خواهیم آمد.

رئیسی در ادامه شفاعت در پیشگاه خداوند متعال را رمز پایداری و عزت در بین مردم دانست و گفت: سیره و سیره امام راحل عظیم الشأن و سپهبد حاج قاسم سلیمانی سربازان مدرسه یک نمونه عملی کسب عزت و عظمت در میان مردم با شفاعت. و تواضع در برابر خداوند متعال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در شب مبعث و شب شهادت امیرالمومنین (ع) بهترین سخنان امشب را وصیت حضرت امیر به فرزندانش در 48 ساعت پایانی عمر پرنورش را بیان کرد و تصریح کرد: امیرالمومنین علی (ع) در وصیت خود به فرزندان عزیزش پس از سفارش به عبادت، در اعمال، اعمال و کردار به خدا و عدم دلبستگی به دنیا دستور دهید. امام خمینی (ره) موضوع قدس و فلسطین را مهم ترین مسئله جهان اسلام اعلام کرده و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس و روز حمایت از ظلم و ستم فلسطین نامیده اند.

وی گفت: قطعاً ملت بزرگ ایران یک بار دیگر با تبریک 23 ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس اعلام خواهند کرد که به خواست امیرالمومنین مؤمنان (ع) تا آزادی کامل قدس «ما مسلمان می مانیم.

رئیسی رسیدگی به ایتام و همسایگان را از دیگر دستورات امیرالمومنین (ع) در وصیت نامه خود عنوان کرد و گفت: ماه مبارک رمضان فقط یک ماه روزه نیست، بلکه یک ماه است. از نوع دوستی و مراقبت از دیگران در پرتو محبت خدا.

وی با اشاره به دستور امیرالمومنین(ع) مبنی بر توجه به قرآن و همچنین جهاد با پول، جان و زبان گفت: امروز به عنوان نظام حاکمیتی جهان به دنبال گسترش ایران هراسی، اسلام هراسی و همه کارآموزان است. اعم از مسئولین، دانشجویان، رجال و علما. و آینده این کشور در دست آنهاست.

رئیس جمهور همچنین به دستور امیرالمومنین(ع) به امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: امروز وظیفه ماست که بشارت دهیم و آن را گرامی بداریم. و همه بدی ها را در جامعه ممنوع کنید.

رئیسی گفت: برخی تصور می کنند تنها مظهر نهی از منکر بحث رفع حجاب است در حالی که جامعه باید نسبت به همه منکرات اعم از رشوه، دزدی، ارتباطات حساس باشد، احتمالاً ضعف حاکمیتی و فساد اقتصادی است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا