اقتصادی

خبر خوش دولت برای افراد فاقد سهام عدالت/ چه کسانی سهام می‌گیرند؟

به گزارش خبرگزاری سلام آنلاین، هیات وزیران در جلسه صبح امروز خود به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، وزارت اقتصاد و دارایی را موظف به واگذاری باقیمانده سهام دولتی در بانک های صادرات، ملت و تجارت کرد. . و شرکت حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران. شرکت مخابرات ایران و صنعت پتروشیمی خلیج فارس نسبت به واگذاری مستقیم سهام به افراد فاقد سهام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور اقدام کردند.

بر اساس مصوبه هیأت وزیران، تعداد سهام اعطایی به هر یک از ذینفعان حداکثر معادل 100 میلیون ریال با 50 درصد تخفیف در اقساط سالانه به مدت 10 سال است. همچنین شهروندان مشمول این موافقت نامه توسط نهادهای ذیربط شناسایی و راهنمایی خواهند شد و احراز عدم تخصیص سهام به آنها (در مرحله واگذاری در سال 1385) بر عهده سازمان خصوصی سازی خواهد بود. ).

همچنین سازمان خصوصی سازی موظف است از طریق سازمان بورس و سازمان تسویه، سهام را به کد سهامداری هر ذینفع واگذار کند.

سهام واگذار شده تا پایان مهلت اقساط در تعهد سازمان خصوصی سازی خواهد بود و پس از تسویه به صورت مرحله ای (به نسبت مساوی طی 3 سال) انتشار کامل خواهد بود. همچنین پس از پایان سال پنجم، سهامداران می توانند پرداخت اولیه و انتشار سهام خود را انجام دهند.

ارزش سهام طبق این مصوبه توسط بورس تایلند بر اساس میانگین قیمت پایانی سهام هر شرکت از اولین روز کاری سال جاری تا تاریخ ابلاغ این تصویب نامه تعیین می شود. جلسه هیئت مدیره در صورت ناکافی بودن سهام برای واگذاری تا سقف ریالی تعیین شده برای هر نفر، سازمان خصوصی سازی موظف است از باقیمانده سهام دولت در شرکت های مشمول این تسویه کسری سهام را تامین کند.

لازم به ذکر است نقل و انتقال سهام موضوع این موافقتنامه به موجب قرارداد الکترونیکی منعقده بین سازمان خصوصی سازی و شخص حقیقی خواهد بود. همچنین نقل و انتقال سهام تحت تسویه خارج از ساعات معاملاتی و خارج از صرافی انجام می شود و کلیه کارمزدها، کارمزدهای نقل و انتقال و تاییدیه های سهام این تسویه بر عهده انتقال دهنده می باشد معاف از پرداخت مالیات.

223225

دکمه بازگشت به بالا