اجتماعی

ایجاد 5 اردوگاه در سیستان و بلوچستان/ انجام روزانه 10 هزار تست تشخیصی کرونا در پاکستان

به دنبال گفتگوهای تلفنی بین نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران ، نخست وزیر پاکستان عمران کان بلافاصله به وزیر بهداشت اطلاع داد که با وزیر بهداشت تماس گرفته است ، دکتر. Namaki و او یک تجربه موفق دارند. از ایران در مناطق مختلف استفاده کنید.

به گزارش سلام آنلاین ، دکتر محسن اسدی لاری با اشاره به یک نشست مجازی وزیران بهداشت ایران و پاکستان ، اظهار داشت: امروز دکتر نامکی در قالب یک کنفرانس ویدئویی با همتای پاکستانی خود ، دکتر ظفر میرزا دیدار مجازی داشت. پروژه های موجود در ایران و همچنین از سرگیری مشاغل و اصناف.

وی افزود: در این جلسه وزیر بهداشت ما در مورد گزینه های ایران برای محصولات مورد نیاز برای رسیدگی به تاج صحبت کرد و آمادگی خود را برای به اشتراک گذاشتن تجربه ایران با پاکستان اعلام کرد. همچنین تصمیم گرفته شد كه پس از تأمین نیازهای داخلی و ذخیره كیت های آزمایشگاهی مناسب و تجهیزات محافظ شخصی در كشور ، اسناد و مدارك پاکستانی مربوط به اقدامات ایران در برابر تاج و صادرات آنها به سایر كشورها از جمله پاكستان را به اشتراک بگذارید.

مشاور وزیر بهداشت محمد آسایی اظهار داشت: “پاکستان با جمعیت بیش از 210 میلیون نفر به دنبال استفاده از تجربه ایران در مبارزه با تاج و رفع نیازهای تجهیزات در این زمینه و بین رئیس جمهور و نخست وزیر جمهوری اسلامی ایران است.” پاکستان به توافق رسیده است و وزرای بهداشت هر دو کشور امروز دیدار کردند.

روزانه 10،000 تست تشخیصی کورونا در پاکستان انجام می شود

وی گفت: “در حال حاضر روزانه 10،000 تست تشخیصی کورونا در پاکستان انجام می شود و آن کشور می خواهد روزانه آن ظرفیت را به 20،000 تست تشخیصی افزایش دهد و با توجه به دانش من درباره پاکستان ، من در آن کشور بوده ام.” تعداد پرونده ها در پاکستان بسیار بیشتر از موارد شناسایی شده است.

دکتر آسایی خاطرنشان کرد: در این نشست مجازی توانستیم تجربه ایران را با سیاست های محرومیت اجتماعی ، محدودیت ها و همچنین بسیج ملی در مبارزه با تاج و بیگانگی هوشمندانه برای مقامات پاکستانی که بسیار علاقه مند و مشتاق آنها هستند بحث کنیم. اسناد مکتوب در مورد این تجربه دریافت شده است.

وی گفت: “ما باید همه تلاش خود را برای کنترل تاج در کشور انجام دهیم ، اما تا زمانی که در جهان یا در کشورهای همسایه بیماران مبتلا به کووی 19 وجود داشته باشد ، احتمال گسترش آن وجود دارد ، بنابراین اگر کمک به کشورهای همسایه داده شود”. این ماده برای پیشگیری از بیماری در کشور قابل استفاده است.

به دستور وزیر بهداشت ، پنج اردوگاه در استان سیستان و بلوچستان ایجاد شده است

وی افزود: ما بارها با وزیر بهداشت پاکستان درباره قرنطینه های مرزی در مرزهای دو کشور صحبت کرده ایم. به دستور وزیر بهداشت ، پنج اردوگاه در استان سیستان و بلوچستان ایجاد شده است که توسط کلیه اتباع قانونی و غیرقانونی مورد بازرسی قرار گیرند و در صورت مثبت بودن آزمایش ها ، آنها قرنطینه می شوند و پس از بهبود به دولت پاکستان تحویل داده می شوند. این مدتی است که انجام شده است ، اما اکنون این پروتکل ها در پاکستان به خوبی کار نمی کنند.

دکتر آسایی یادآور شد: در حال حاضر حدود 10 شهر در استان سیستان و بلوچستان در وضعیت سفید قرار دارند و اگر موارد آلوده به Quaid 19 باشد ، در این صورت اوضاع در این شهرها نیز تغییر خواهد کرد و مقررات در مناطق مرزی تقویت می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا