علمی و پزشکی

ارتباط کمبود آهن با تشدید افسردگی و اضطراب

نشان داده شده است که مشکلات سلامت روان عمیقاً ریشه در تفاوت های فیزیکی در مغز، ژن ها و تفاوت در تجربیات زندگی ما دارد، اما آنچه می خورید و بدن شما چگونه مواد مغذی مصرف می کند.تغذیه نیز برای سلامت روان مهم است.

به گزارش سلام آنلاین، به نقل از مدیکال اکسپرس، تعداد زیادی از مطالعات نشان می دهد که آهن مغذی نقش مهمی در سلامت روان دارد و دوزهای پایین آن می تواند منجر به تشدید علائم بیماری روانی یا رشد شود. .

استفانی واینبرگ لوین یک روانپزشک در دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان است: “من چیزی در مورد این رابطه نمی دانم.”

در مقاله ای که در Current Psychiatry منتشر شد، او و همکارانش به شدت بیان کردند که افراد مبتلا به بیماری روانی، به ویژه، برای تعیین سطح آهن خود نیاز به آزمایش خون دارند.

در صورت نامطلوب بودن نتایج این آزمایش – به نام آزمایش فریتین – باید آهن را در رژیم غذایی افزایش داد و در صورت تجویز پزشک از مکمل های آهن استفاده کرد. به طور کلی، لوین می گوید سطح فریتین باید 100 نانوگرم در میلی لیتر باشد و آزمایش باید هر 4 تا 6 هفته در این بیماران تکرار شود.

آهن علاوه بر نقش معروفش در کمک به گلبول های قرمز خون برای انجام وظیفه مهم انتقال اکسیژن در بدن، به بدن کمک می کند تا مولکول های مورد نیاز برای ساخت مواد شیمیایی مهم در مغز را بسازد. به ویژه، آهن نقش مهمی در تولید انتقال دهنده های عصبی سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین دارد که همگی برای سلامت روان مهم هستند.

در همین حال، تحقیقات ارتباط بین سطوح پایین آهن و علائم افسردگی، اضطراب و اسکیزوفرنی را نشان داده است. مطالعات روی افرادی که مراحل اولیه اسکیزوفرنی را تجربه می کنند، ارتباط بین شدت علائم و سطوح پایین آهن را نشان داده است. علاوه بر مطالعاتی که به ارتباط بین سطح آهن و علائم بیماری روانی می پردازد، سایر مطالعات نشان داده اند که وقتی افراد مبتلا به بیماری روانی مکمل آهن دریافت می کنند، احساس بهتری دارند و سطح خستگی را کاهش می دهند.

انتهای پیام/

نشر مطالب پزشکی

به طور خلاقانه و منسجم، مفاهیم علمی پزشکی را به زبانی ساده و قابل فهم برای همه تبدیل می‌کنم. هدفم این است که هر کسی بتواند به سرعت به دانش پزشکی دسترسی داشته باشد.
دکمه بازگشت به بالا