اجتماعی

منابع غذایی مهم برای پیشگیری از اضطراب

طبق آمار موسسه ملی بهداشت روانی در ایالات متحده ، حدود یک سوم از جمعیت در برخی از نقاط زندگی از اضطراب مزمن رنج می برند.

به گزارش سلام آنلاین ، در حالی که معالجه بیماری روانی بر دارو درمانی و روان درمانی تمرکز دارد ، تحقیقات نشان داده است که غذا نیز می تواند در کاهش اضطراب نقش موثری داشته باشد. به همین دلیل التهاب به عنوان علت یا علت اضطراب شناخته می شود.

التهاب مزمن باعث ایجاد تغییراتی در ارتباطات مغز و عملکرد سیستم عصبی می شود که بر حافظه ، پاسخ های عاطفی و عاطفی تأثیر می گذارد.

طبق اینترنت ، خوردن غذاهایی که التهاب را کاهش می دهد و مواد مغذی مناسبی را به مغز می دهد می تواند علائم اضطرابی را بهبود بخشد. بنابراین ، کارشناسان پزشکی توصیه می کنند این مواد غذایی را به رژیم غذایی اضافه کنید:

بادام ها: سطح منیزیم پایین با افزایش خطر اضطراب و افسردگی همراه است. تحقیقات نشان می دهد افزایش مصرف منیزیم می تواند اضطراب را کاهش دهد. بادام منبع مهمی از این ماده مغذی است. بادام ، بادام زمینی و سبزیجات دارای برگ سبز مانند کلم منابع دیگر منیزیم هستند.

تخم مرغ: تخم مرغ منبع کولین است ، یک ماده ضد التهاب است. کولین ماده ای در “اسید لاکتیک استات” ، یک انتقال دهنده عصبی مهم است و در بهبود خلق و خو و حافظه نقش دارد. سطوح پایین کولین با افزایش اضطراب همراه است.

ماهی سالمون: مصرف کافی اسیدهای چرب امگا 3 ، از جمله DHA و EPA ، خطر اضطراب را کاهش داده و علائم بیماری روانی را کاهش می دهد. این اسیدهای چرب باعث کاهش التهاب عصبی در مغز و بهبود ارتباط عصبی می شوند. هر دو این اسیدهای چرب فقط در ماهی های پرچرب یافت می شوند.

غذاهای سرشار از پروبیوتیک: سلامت روده احتمال بروز التهاب را تحت تأثیر قرار می دهد و بنابراین می تواند خطر ابتلا به مشکلات سلامت روان مانند اضطراب را تحت تأثیر قرار دهد. تقویت سد میکروبی با به دست آوردن باکتری های خوب به جلوگیری از نفوذ ترکیبات التهابی به بدن کمک می کند و همچنین می تواند اضطراب را کاهش دهد.

بلوبری: خوردن یک رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها حائز اهمیت است ، و زغال اخته سرشار از پلی فنول است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند و سلول های مغزی را از رادیکال های آزاد محافظت می کند. این ترکیبات همچنین به کاهش التهاب عصبی و بهبود عملکرد مناسب مغز ، به ویژه در شرایط استرس زا کمک می کنند.

کلم: مطالعات نشان داده است که گیاهان برگدار مانند جلبک دریایی سرشار از مواد مغذی هستند ، به ویژه ترکیباتی که برای سلامت روان مفید هستند و بنابراین این غذاها می توانند گزینه مناسبی برای جلوگیری از بیماری هایی مانند اضطراب و افسردگی با تسکین علائم آنها. آره. کلم و سایر سبزیجات دارای برگ دارای مواد معدنی مهم مانند اسید فولیک و منیزیم هستند و حاوی ویتامین C و بتاکاروتن هستند که به کاهش التهاب کمک می کند.

پروتئین حیوانی لاغر: کمبود ویتامین هایی مانند B6 و B12 می تواند باعث مشکلات روانی مانند اضطراب شود زیرا این ویتامین ها برای تولید انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین و دوپامین لازم هستند. پروتئین حیوانی ناب منبع خوبی برای هر دو ویتامین است. اگرچه تهیه پروتئین حیوانات لاغر آسان نیست ، اما گوشت گاو و مرغ منبع خوبی از این ویتامین ها هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا