عمومی

۱۰ نشانه افسردگی – سلام آنلاین

خواب زیاد همچنین می تواند نشانه پنهان افسردگی باشد.

به گزارش سلام آنلاین. باشگاه خبرنگاران جوان وی نوشت: “شرم آور است كه در قرن 21 ، بیماری روانی مانند افسردگی هنوز ننگ آور است.” تعجب آور نیست که بسیاری از مردم تمایلی به گفتن در مورد مشکلات خود ندارند و سعی می کنند آنها را پنهان کنند. البته ممکن است یکی از عزیزانتان از افسردگی رنج ببرد و شما از علائم زیر آگاهی نداشته باشید.

1. او همیشه سعی می کند خوشحال به نظر برسد

افراد افسرده می توانند سعی کنند در پشت یک ماسک صورت خندان پنهان شوند. این فرد در رابطه با عزیزان ، دوستان و همکاران همیشه خندان و خوشحال است. با این حال ، خوشبختی آنها فقط یک فریب است.

2- همدلی بیش از حد

همدلی یک ویژگی اخلاقی است ، اما همدلی افرادی که نسبت به دیگران افسرده هستند می تواند چنان شدید باشد که علائم افسردگی آنها را تشدید کند.

3- بهانه های آماده دارد

نگران نباشید که فرد افسرده بهانه ای برای رفتار عجیب خود به دست می آورد. او بیشتر وقت خود را صرف ایجاد سناریوهای منفی می کند. او می تواند بلافاصله توضیح دهد که چرا دعوت شام شما را از دست داده یا چرا هنگام قول دادن تماس را فراموش کرده است. این بهانه ها مشکل ساز هستند ، به خصوص اگر فرد قابل اعتماد و قابل اعتمادی باشد. دوست افسرده یا محبوب شما در پشت افسردگی پنهان خود به کمک نیاز دارد.

4- بدترین حالت را در نظر بگیرید

متأسفانه افراد افسرده تمایل دارند در یک محیط منفی زندگی کنند. مطالعه ای که در مجله Personality and Social Psychology منتشر شده است ، ارتباط بین بدبینی و افسردگی را نشان می دهد. شرکت کنندگان در مطالعه افسرده نسبت به شرایط آینده بدبین بودند.

5- میل و وزن را تغییر دهید

خوردن زیاد یا کم غذا می تواند یکی از علائم افسردگی باشد. برخی برای استراحت به غذا روی می آورند. در حالی که دیگران اشتها را از دست می دهند یا کمتر غذا می خورند. این تغییرات در رژیم غذایی باعث می شود فرد دچار افزایش یا کاهش وزن شود.

6- تغییر عادت های خواب

بین خلق و خو و خواب رابطه قوی وجود دارد. کمبود خواب می تواند باعث افسردگی شود و افسردگی باعث می شود که خواب سخت تر شود. تحقیقات نشان می دهد که بی خوابی مزمن می تواند منجر به افسردگی شود. این عارضه می تواند ناشی از تغییرات شیمیایی مغز باشد. خواب زیاد همچنین می تواند نشانه پنهان افسردگی باشد.

7- احساس کسالت

خستگی مفرط یکی از علائم رایج افسردگی است. برخی مطالعات نشان می دهد بیش از 90٪ افراد مبتلا به افسردگی خسته شده اند. اگرچه هر کس ممکن است گاهی احساس خستگی کند ، اما افرادی که خستگی شدید یا مداوم دارند (به خصوص اگر با علائم دیگری همراه باشد) ممکن است افسردگی نهفته داشته باشند.

8 از دست دادن تمرکز

مشکلات حافظه و تمرکز یکی از علائم رایج افسردگی است. یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که مسائل متمرکز می تواند افسردگی را از طریق زندگی کاری و روابط شخصی در جامعه تشدید کند.

9 درد جسمی و اختلالات سلامتی

افسردگی یک اختلال سلامت روان است ، اما همچنین می تواند عواقب جسمی داشته باشد. علاوه بر تغییر وزن و خستگی ، سایر علائم افسردگی که باید از آنها آگاه باشید شامل کمردرد ، درد مزمن ، مشکلات گوارشی و سردرد است.

10 عصبانی یا تحریک پذیر

بسیاری از افراد عصبانیت و تحریک پذیری را با افسردگی مرتبط نمی دانند ، اما این تغییرات خلقی در افراد مبتلا غیر معمول نیست. برخی از افراد مبتلا به افسردگی غیرقابل توضیح ممکن است به جای افسردگی ، تحریک پذیر و عصبانی شوند. عصبانیت و تحریک پذیری علائم پنهان افسردگی هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا